Mijn bloed kookt! Hoe zou jij reageren?

Discussie in 'De lounge' gestart door anica, 11 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    #1 anica, 11 jul 2013
    Laatst bewerkt: 11 jul 2013
    Hè meiden ik heb even jullie advies nodig, mijn bloed kookt! Zelf na een nachtje slapen!

Ik zal eerst even wat voor geschiedenis geven van de streken die mijn schoonzus al geflikt heeft.

Mijn beschuldigd van diefstal en inbraak! Je snapt ik was laaiend, dit heeft ze allemaal via mij schoonmoeder en man gespeeld.
    Toen het uit gesproken zou worden mocht ik daar niet bij zijn! Sorry!!!
    Het zou niet over mij gaan zei ze!?!?

Heb het maar zo gelaten om de lieve vrede te bewaren.
    Nooit heb ik een sorry gehoord of wat dan ook!

Elke keer als er maar iets gebeurd ga hou ik mijn mond dicht om de lieve vrede te bewaren!
    Ik ben echt niet op mijn bekkie gevallen en het kost mij nogal wat moeite om er niet van te zeggen.

We zijn in een halfjaar tijd al 6 keer daar op visite geweest en hun nog nooit bij ons! Het hoeft van mij echt niet om en om maar kom op het moet toch een btje van 2kanten komen!

Zaterdag zijn we daar geweest, de mannen waren met de auto's bezig en wij zaten in de tuin met de kids.
    Ze was me een partij kortaf en chagerijnig! Hallo je heb visite dan kan je toch een btje gezellig doen!

Uitnodigingen voor verjaardagen worden alleen naar manlief gestuurd en niet naar mij! Ze weet dat ik altijd de planning doe hier!

Er zijn nog veel meer dingen voor gevallen waar ik zo even niet op kom.
    Ik doe echt mijn best om altijd aardig te zijn en dat lukt ook maar gisteren was de druppel die de emmer liet overlopen.

Ow nog even te toevoeging.
    Manlief zegt steeds, tja zo is mijn zus nou eenmaal!
    Ja en? Moet ik dat dan altijd maar pikken? Mag ik dan nooit mijn mening geven? Het is toch van de zotte dat mevrouw prinses op de erwt altijd maar gelijk moet krijgen om ruzie te voorkomen?!
    Dat zij alles mag zeggen, iedereen mag kwetsen en ik mijn bek moet houden!

Gisteren had ik op FB gezet dan de oudste weer bij oma was geweest en niet te genieten was, driftbuien, schoppen, janken, grote mond en verschrikkelijk vervelend. Dat ik WEER het gesprek met mijn schoonmoeder moest aangaan dat ze haar echt niet zo moet verwennen omdat ik weer 2 dagen ellende met haar heb.

Mijn SZ reageerde dat het niet netjes was om het zo nee te zetten maar dat ik eerst met mijn schoonmoeder moest praten en het er dan pas op mocht zetten.
    (Dat vond ik al vreemd aangezien ik het er al met haar (SM) er eerder over gehad heb)

Daar reageerde ik op met: dat ik het er al eerder met haar over gehad heb en dat ze bij mijn moeder nooit heeft!

SZ dat zal dan wel al jou dochter liggen en dat zegt niets over SM. Mijn dochter huilde ook toen oma weg ging.

Sorry hoor maar huilen als oma weg gaat of 2 dagen niet handelbaar zijn vind ik wel een HEEL groot verschil!

Daar reageerde ik op met: aandacht geven is ook iets waar ze om vragen, kan je ook nee op zeggen! Maar laten we er maar over ophouden jij hebt een andere mening dan mij.

SZ ja

Ik denk fijn! Misschien heeft ze het door.
    Vervolgens gaat ze 30 minuten laten gewoon weer verder.

SZ ik vind jou respectloos, je mag wel rekening met andere houden.

Daar reageerde ik op met: de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

Ze heeft een paar dagen daarvoor haar man zwart lopen maken op FB het was geen goede vader, hij dacht alleen maar aan de auto's en niet aan zijn gezin en kids.

Vervolgens krijg ik PB

Zal hem even kort samen vatten.

Aangezien we nog met elkaar op vakantie moeten en ik dit niet over internet wil doen dan maar zo.
    Dat jij met spreekwoorden loopt te gooien geeft aan dat je niet weet waar je het over hebt.
    Je bent respectloos dat je dit op FB zet waar iedereen dit kan lezen.
    Ik heb ook wel commentaar op iedereen maar het is maar goed dat we allemaal anders zijn.
    Je mag blij zou dat ma even wil oppassen en jij de tijd hebt voor de jongste.
    Je weet van te voren dat ze er zo vandaan komt.
    Dat is bij jou moeder ook zo, heb je zelf ook op FB gezet en nu je moeder mee leest is het niet meer zo?!
    Zo gaat het bij alle oma's en opa's. Als mijn dochter ergens anders is geweest dan is ze ook vervelend en moet ze gewoon weer even wennen.
    Jou dochter is echt niet anders dan andere kinderen daarin .

Hoe ik het liefste zou willen reageren maar het niet kan omdat we dan gewoon oorlog hebben.

Ik gaf eerder al aan om er over op te houden maar JIJ ging door!
    Omdat we nog op vakantie gaan wil je het nu zo doen!
    Ik ben er #%$! Zo verschrikkelijk klaar mee, kan mij het me reet roesten dat we nog op vakantie gaan! Ik zeg nu gewoon eens een keer hoe ik er over denk.

Het is misschien idd niet netjes om dit op FB te zetten over ma, maar elke sukkel weet ook wel dat kinderen verwend worden bij oma! Maar tussen verwennen en verwennen zit wel een heel groot verschil!
    Je vind mij #%!$ respectloos?! Nee je eigen vent finaal te grond in trappen heeft blijk van respect!

Waar staat dan ik niet blij ben dat ze even bij oma is?
    Ik ben hartstikke blij, heb heerlijk mijn huis gepoetst van boven tot onder en gehad ook nog alle tijd voor je jongste!

Ik heb nog NOOIT gezegd dat ze zo bij mijn moeder vandaan komt, heb dr zelfs nog op gebeld en zij kon zich ook niet herinderen dat ik dat op FB heb gezet.
    Aangezien dat gewoon niet waar is!

Ik weet ook wel dat ze bij oma's en opa's meer verwend worden daar zijn ze ook voor maar het gaat wel over de manier hoe!

Jou kind kan je niet vergelijken met de mijne.
    Hier is een driftbuien, haren uit haar hoofd trekken, dr hoofd tegen de verwarming/deurpost/muur slaan! Zich zelfs krabben, bijten, knijpen of zichzelf op wat voor manier dan ook pijn doen!

En drift bij jullie is huilen en niets willen, wel even heel iets anders!

Ik kan nog wel 100 kantje volg schrijven met alles wat ik wil zeggen maar daar schiet ik helaas niets mee op! Zou haar het liefst door elkaar willen schudden een paar flinke klappen geven en haar de huid voor schelden!

Dames hoe zouden jullie reageren? Reageer ik echt zo over trokken?

Wie dit verhaal herkend, houd alsjeblieft je mond, aan de ene kant denk ik... Lees het maar dan weet je hoe ik er over denk maar aan de andere kant hebben we dan oorlog!

Sorry voor mijn evt onduidelijke schrijven of typefouten... Heb dyslectie.

En bedankt voor het lezen!

2. Smnee

Smnee Niet meer actief

Sorry maar, wat ik er zo van begrijp? Nee je kunt niet over je schoonmoeder gaan klagen op Facebook. Iedereen kan dit lezen, en komt in mijn ogen achterbaks over. Je moet dit inderdaad met je schoonmoeder bespreken, en dan laten.
    Hier gaat het contact van schoonfamilie ook via mijn man, mijn familie doet dit via mij. Dat is niet omdat m'n ouders een hekel aan m'n man hebben, en m'n schoonouders niet aan mij, maar omdat dat nou eenmaal 'logisch' is.
    Als je iemand niet moet, is het erg makkelijk om overal over te vallen. Ik denk dat je een gruwelijke hekel aan d'r hebt, en dan bij alles een stok zoekt om mee te slaan.
    Adem in, adem uit. Het is nu eenmaal de zus van je man ;)

3. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Zo dat is een heel verhaal. Zo te lezen spelen er al langer ergernissen tussen jullie.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het wel met je schoonzus eens ben dat je zoiets niet zo op FB moet zetten. Maar ja zo denk ik er gewoon over. Ik had het dan niet openbaar aangekaart, maar wel via PB. Dus is mijn ogen reageer je een beetje overdreven, maar dat zal vast komen door jullie voorgeschiedenis.

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    en jullie zijn hoe oud? :(

5. danip

danip Niet meer actief

En dit allemaal op facebook? Ik snap je schoonzus wel dat ze er bij zette dat ze het niet netjes vind dat je dit op facebook zet over je schoonmoeder. Als mijn schoonzus dat over mijn moeder deed zou ik dat ook niet waarderen. En als ik iemand anders dat zou typen over haar schoonmoeder zou ik dat echt apart vinden, dat bespreek je toch lekker onderling, niet op facebook! Vind het hele verhaal wat verwarrend eigenlijk. Snap het misschien ook wel verkeerd.

Ik denk dat er tussen jullie te veel is gebeurd waardoor jullie nu beide niks meer van elkaar kunnen hebben. Bij elk dingetje wat ze anders doet dan dat jij dat zou doen ga je je waarschijnlijk al irriteren. Begrijpelijk, maar dat werkt ook niet echt mee ;)

Ik zou de boel laten bekoelen, en dan rustig over een weekje of 2 alles bespreken wat je dwars zit of zat. Misschien is een frisse start nog mogelijk ;)

6. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Klinkt niet gezellig.

Ik snap dat je op een gegeven moment helemaal uit je plaat gaat en misschien is dat ook wel eens goed.
    Dit blijft zich ophopen, misschien moet het dan maar eens uitgesproken worden. Als het niet normaal kan dan met harde woorden.

Die druppel gaat toch wel komen..

7. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Zoals jullie lezen gaat het idd niet meer alleen over wat ik over mijn schoonmoeder heb geplaatst.

Maar zouden jullie het pikken als iemand zo reageerd op jou? En dan niet over FB maar de rest? Hoe zouden jullie reageren?

Ow wil er nog even aan toevoegen.
    Dat ze haar eigen moeder altijd de grond in trapt! Haar moeder past elke week op maar kan niets goed doen!

Ik kan het beter vinden met HAAR moeder dan dat zij het kan vinden!

8. Smnee

Smnee Niet meer actief

Jullie reageren allebei hetzelfde. Kinderachtig ;)

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Lekkere familie. Dat je dat op FB hebt geplaatst is echt beneden alle peil. Als ik oma was zou ik nooit en te nimmer weer een minuut oppassen. En als je mijn schoonzusje geweest was had ik er ook wat van gezegd.
    Jullie lijken wel 2 kleine kinderen :( Ga eens als twee volwassen vrouwen bij elkaar zitten en probeer die haat en nijd te laten gaan en gewoon normaal met elkaar om te gaan... Jullie hoeven geen beste vriendinnen te zijn maar dit is toch ook van de zotte ;)

10. danip

danip Niet meer actief

Eens!

Zoals ik het lees kan ik niemand "de schuld" geven en vind ik jullie beide erg kinderachtig overkomen. Zei zegt dit, en zei doet dat. Vind het een beetje een aparte situatie op volwassen leeftijd.

Niet om lullig te doen, begrijp best dat het zo is gelopen, maar ik denk dat je in dit geval ook naar jezelf moet kijken. En praat het uit! Anders blijft het voor altijd een heen en weer gewelles nietes, en zij zegt dit, maar jij doet dat. Zij begon, nee zij begon. Als je snapt wat ik bedoel.

11. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Het komt heel erg over als een storm in een glas water; er gebeurt een hoop, maar eigenlijk gaat het nergens over.

Jullie liggen elkaar duidelijk niet: blijf dan gewoon bij elkaar uit de buurt en gedraag je netjes op momenten dat je elkaar niet kan vermijden. Negeer vervelende opmerkingen e.d., verspil je energie er niet aan en leef je eigen leven hoe jij dat wil. Sommige mensen hebben een plaat voor hun hoofd en zullen nooit veranderen. Dus: accepteer wat je niet kan veranderen ;)

Wat betreft de uitnodigingen: ik zie het probleem niet. Man krijgt hier die van zijn familie en ik die van mijn familie.

Vind het niet netjes wat je open op facebook zet over je SM. Ik heb ook veel onenigheid met die van mij, maar uit respect voor mijn man zou ik dit nooit online zetten.

12. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Mee eens!

13. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik kan me voorstellen dat je erg geërgerd bent en als dit al lang speelt dan kun je op een gegeven moment inderdaad niks meer van elkaar verdragen.
    Ook jammer dat je man je niet echt steunt! Daar zou ik met hem eens zeker een hartig woordje over spreken!

Wel moet ik je schoonzus gelijk geven dat je zoiets over je schoonmoeder niet op FB moet zetten want ook al komt je kind met driftbuien thuis JIJ kiest ervoor haar er toch naartoe te brengen en je schoonmoeder past wel netjes op haar. Je kan haar ook gewoon thuis houden, dan heb je van die driftbuien geen last meer door je schoonmoeder.

14. Onje

Onje Niet meer actief

Als ik jouw schoonmoeder had geweest dan had je in ieder geval à la minuut een andere oppas kunnen gaan zoeken! Zoiets op het internet plaatsen vind ik echt bij het asociale af, hoe durf je?

En wat de relatie met je schoonzuster betreft? Jullie lijken wel een stelletje pubers?! En nog met elkaar op vakantie ? Ik zou eens gaan praten met elkaar

15. Metire

Metire Niet meer actief

precies wat ik wilde zeggen! heel kinderachtig en onbeschoft om dat op FB te zetten..

16. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Over het fb gedoe ga ik niet oordelen. ik zou het er ook niet opzetten.

Maar over dat ze je beschuldigd van inbraak en diefstal (zal niet waar zijn neem ik aan)?
    Naja, als zij iets zegt of doet waar jij het niet mee eens bent, waarom zeg je het dan niet gewoon?! Waarom hou je je mond dan dicht?? Dat heb ik niet helemaal goed begrepen? Je hoeft toch niet altijd dingen te doen of te laten om een ander blij te maken?!

17. Cham

Cham Lid

11 jul 2013
    17
    0
    0
    het lijkt alsof er al zolang ergernissen tussen jullie zijn, dat alles wat gebeurt onder een vergrootglas komt. Het is niet netjes om zulke dingen op Facebook te zetten en snap dan ook best dat er wat van gezegd wordt. Misschien is het goed als tussen jullie eens goed de bom barst en alles uitgesproken wordt. Op deze manier kost het voor jullie allebei alleen maar veel energie.

18. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Ik zou ook not amused zijn als mijn schoonzus dit had gepost over mijn moeder. Dan laat je oma toch niet meer oppassen als t vaker voorkomt. Probleem opgelost. Om erover te gaan zeiken op fb vind ik erg laag.

19. happy3

happy3 Niet meer actief

Ik zou er ook niet mee lachen als mijn schoonzus zoiets over mijn moeder op fb zet :(
    En dat je sz smsen en uitnodigingen naar jou man stuurt vind ik ook niet abnormaal
    Ik denk dat je idd wat overreageert, en dat ze niet bij jullie op bezoek komen heeft mss wel een reden. Mijn vriend bv is nooit thuis , heeft dus geen tijd voor andere te bezoeken, maar dat wil ook zeggen als er bezoek komt, dat hij er niet is en ze het met mij moeten doen, en ik zit nu ook niet te wachten op familiebezoekjes van zijn kant :)
    Maar jullie gaan samen op vakantie ?!! Ik zou zeggen veel plezier, persoonlijk zou ik liever met mijn eigen gezin op vakantie gaan, want ik veronderstel dat de schoonzusjes zich vooral gaan ergeren aan elkaar.

20. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Wat een aso familie, heel zielig allemaal.....;) Tijd om allemaal eens volwassen te worden denk ik.....

Deel Deze Pagina