Hallo allemaal ,de titel zegt het al: iemand nog een lekker en het liefst mager vegetarisch recept? Ik heb totaal geen inspiratie meer!
Het is misschien niet echt bijzonder maar wel erg lekker: groente op z'n Turks! Ik doe het bv met courgette, snijbonen of aubergine. Ingredienten: 1 kilo groenten in stukken 2 uien in blokjes 4 teentjes knoflook geperst of in kleine stukjes 6 tomaten in blokjes beetje olijfolie water Fruit de ui en de knoflook, voeg dan de tomaten toe, roer het een paar minuten, zodat het meer sap is dan tomaat. Dan voeg je de groenten toe, schep het om voor een paar minuten. Als dat gedaan is doe je er water bij en laat je het koken, als het water kookt laat je het op laag vuur koken, met deksel op de pan, totdat de groente klaar is (vaak zo'n 20-30 minuten schat ik, ik kijk gewoon regelmatig hoe het ervoor staat) Wij eten er bruine rijst of bulgur bij en een salade. Bulgur kun je ook weer lekkerder maken door er een ui en tomaat doorheen doet te doen (hetzelfde proces als bij de groente). Sorry als de uitleg niet helder is!
Ik zweer bij dit recept! Heerlijk! Linzensalade met broccoli en ei - Recept - Allerhande - Albert Heijn
Deze komt ook uit de Allerhande. Hij is heel makkelijk en errrug lekker met yoghurt en naanbrood: Kikkererwtensoep met spinazie en yoghurt - Recept - Allerhande - Albert Heijn
Chileense maissoufflee Ingrediënten voor 4 personen : ½ zakje béchamel sausmix (zakje 50 gram) 2,5 deciliter melk 70 gram boter/ margarine 1 fijngesneden ui 2 blikjes maïs 100 gram geraspte belegen kaas 3 eieren, gesplitst Zout Peper Nootmuskaat Vorm met inhoud van ongeveer 1,5 liter, met boter ingevet en met bloem bestoven Bereidingswijze: Oven voorverwarmen op 175 graden. De béchamelsaus maken met melk. Boter verhitten en de ui ongeveer 5 minuten bakken. Maïs toevoegen en ongeveer 3 minuten mee verwarmen. Van het vuur afnemen en kaas, béchamelsaus en eierdooiers er doorheen roeren. Op smaak brengen met zout, peper en nootmuskaat. Eiwit stijfkloppen en voorzichtig door het maïsmengsel heen spatelen. Het mengsel in de vorm schenken en ongeveer 45 minuten in de oven gaar laten worden. Direct serveren.
Weet niet of het mager is, maar wel super lekker en vegetarisch. Pasta met walnotenpesto Bereidingstijd: 20-30 minuten Keuken: Vegetarische keuken Soort: Smaak: Ingrediënten: 2 teentjes knoflook 50 g parmezaanse kaas 45 g walnoten 15 g peterselie 6 el olijfolie zout, peper 1 courgette van 400 g 400 g pasta Bereiding: Knoflook pellen. Walnoten, peterselie en knoflook hakken in de keukenmachine. Geraspte kaas erdoor mengen. 5 el olie in een dun straaltje erbij schenken en op smaak brengen met zout en peper naar smaak. Courgette wassen en in repen snijden met de kaasschaaf. Repen in smalle linten snijden. Pasta beetgaar koken volgens gebruiksaanwijzing. In pan rest van olie verhitten en courgettelinten ca. 4 minuten omscheppend bakken. Pasta en courgette mengen en over vier borden verdelen. Pesto erop scheppen en smullen maar.
Pilar met courgette. 2 blikjes kikkererwten 2 courgette Ui of sjalotje Pak notenrijst Tuinkruiden bouillon blok Feta Rozijnen Kerriepoeder Vocht van de kikkererwten opvangen en met water aanvullen tot 600 ml. Dit vocht met de bouillon blok aan de kook brengen. Ui/ sjalot snijden en met 1 theelepel kerriepoeder aanbakken. Daar de ongekookte rijst toevoegen en 3 min mee bakken. Bouillon toevoegen, weer aan de kook brengen dan gas iets later en 10 min zachtjes laten koken. Als het vocht helemaal opgenomen is de kikkererwten en in blokjes gesneden courgette toevoegen. 10 min op laag vuur gaat laten smoren. Vlak voor het serveren handje rozijnen en feta toevoegen!
Nog een tip: je zou bij het recept van Asherah evt. ook een blikje tomatenblokjes kunnen gebruiken (of verpest ik het dan heel erg Asherah?) dat is een stuk goedkoper dan 6 losse tomaten kopen. Mijn recept is niet mager maar wel lekker: Pasta met gebakken blokjes courgette, gesnipperde ui, citroensap, thijm (vers of anders weglaten) en cashewnoten (gehakt). Gewoon courgette & ui roerbakken, citroensap, thijm en cashewnoten toevoegen even doorwarmen en als laatste de pasta er door roeren.