Goedkoop en makkelijk eten

Discussie in 'De lounge' gestart door Lalalola, 31 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lalalola

    Lalalola Niet meer actief

    Hoi,

    Wij eten bijna dagelijks aardappels, groente en vlees. Als we dit niet eten eten we pasta. Dit vooral omdat het zo makkelijk en goedkoop is. Ik heb altijd wel een zak aardappelen en een pot pasta (penne, spaghetti en lasagnebladen) in huis. Vlees kopen wij in de aanbieding en vriezen wij in. De groenten koop ik dan vers elke week.

    Ik ben het alleen zo zat altijd maar datzelfde. Ik wil wat gevarieerder eten. Hebben jullie nog ideeën waarvoor ik niet elke dag naar de supermarkt hoef? Iets goedkoops en niet te moeilijk om te maken?
     
  2. Noorie

    Noorie Niet meer actief

    Een weekmenu maken en weekboodschappen doen.
    Zo kan je gevarieerd eten, en het hoeft echt niet duur te zijn.
    Dagelijks naar de supermarkt is vaak nog duurder ook, omdat je automatisch meer haalt.
     
  3. Rataplan

    Rataplan Fanatiek lid

    25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Hier maak ik op een dag dat het makkelijk moet, wel eens gegrilde groente.

    Ik koop dan een bakje champignons, een courgette, paprika, ui, voorgekookte aardappeltjes. Ik snijd alles in grove stukken en gooi dit in een ovenschaal. Olijfolie, peper, zout en italiaanse kruiden erover en goed omscheppen. Dan in de oven op 200 graden voor een minuut of 20.
    Goedkoop, gezond en super simpel.
     
    spruitjes en Lalalola vinden dit leuk.
  4. Lalalola

    Lalalola Niet meer actief

    Misschien zit t m ook eens in een andere manier bereiden dan altijd maar dat koken en stomen haha
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  5. Feline31

    Feline31 Bekend lid

    11 feb 2017
    927
    588
    93
    Ik had exact hetzelfde probleem! Wilde daarnaast ook af van de ongezonde pakjes.

    Toen gerechten gaan maken uit het kookboek lekker en simpel. Echt geniaal! Geen recepten waar 100 ingrediënten en kruiden voor nodig zijn maar gewoon echt lekker en simpel en anders !
     
    rums vindt dit leuk.
  6. Lalalola

    Lalalola Niet meer actief

    Goed idee inderdaad
     
  7. Lalalola

    Lalalola Niet meer actief

    Ik zal dat eens opzoeken! Inderdaad vaak als ik een recept opzoek komen daar 20 ingrediënten bij die ik nooit meer gebruik
     
  8. Feline31

    Feline31 Bekend lid

    11 feb 2017
    927
    588
    93
    Klopt, dat had ik dus ook.

    Ben ook maar een weekje pas bezig hoor. Al een week geen gekookte aardappelen gemaakt.

    Ik merk dat ik 's ochtends al zin heb in het avondeten Haha. En het maakt het koken ook weer leuker. Helemaal omdat het niet lang duurt allemaal en mn keuken dus ook niet ontploft is. Eerder maakte ik nl alleen eens iets anders als het weekend is en ik meer tijd heb. En mn vriend vindt het ook leuk om eens iets anders te eten te krijgen na een lange dag vooral fysiek werk en veel sporten.
     
  9. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Hopsatee en Lalalola vinden dit leuk.
  10. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.142
    2.230
    113
    Vrouw
    Rijst met saus (vandaag toevallig kip-kerrie), noodles met gewokte groente en stukje witvis, quiche (in 100 variaties met kant-en klaar deeg uit de vriezer), roti, wraps met warme of koude vulling..
    Wij eten altijd simpel, maar toch genoeg variatie..
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  11. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.906
    1.187
    113
    Nederland
    Wij koken wel eens met pakjes en zakjes, puur gemak.
    Aardappelen, vlees en groente eten we de laatste tijd zelden.
    Wat wij eten:
    Ovenschotel
    Aardappel anders uit de oven
    Nasi
    Chili con carne met rijst
    Stevige maaltijd soep
    Zelf gemaakte pizza
    Wokgerechten met rijst
    Maaltijd salade
    Wraps met kip of gehakt

    Vandaag hebben we shoarma met pitta en salade gegeten.

    Wekelijks ben ik ongeveer zo'n 60-70 aan boodschappen kwijt incl. drinken/beleg/brood etc..
     
  12. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Tortilla wraps zijn erg simpel maar wel lekker. Wij besmeren ze altijd met kruidenkaas. Vlees bakken in de pan (kan van alles zijn), groente meebakken, evt wat Santa Maria burritokruiden toevoegen.
    Lasagne kan ook makkelijk zijn. Je kan een zak Italiaanse groenten nemen en een pot pastasaus, wat Italiaanse kruiden, mozzarella en gewone kaas.
    Groentensoep met broodjes en kruidenboter is ook simpel.
     
  13. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Precies. Bijv.eens een koude pasta salade ipv warme pasta met pastasaus.

    Of ipv de gekookte aardappelen de aardappels opbakken, een aardappel poffen of aardappel salade maken.

    En rijstgerechten zijn niet duur. Een grote pan nassi en porties invriezen.

    Of soep. Zovel verschillende soorten te bedenken. En ook weer in hetroot maken en daarna portie invriezen.
     
  14. Lalalola

    Lalalola Niet meer actief

    Goede ideeën allemaal. Ik ga ze gebruiken.
    @nan1984 dat invriezen doen we nu inderdaad ook wel eens. Vooral makkelijk als een van ons tot laat door moet werken.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  15. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Ik ben ook een fan van invriezen. Ik heb chronische nekklachten dus als ik een dag heb dat ik veel pijn heb trek ik altijd iets uit de vriezer. Zo eens in de maand op maandag ochtend kook ik heel veel verschillende dingen in grote hoeveelheden en prop ik de vriezer weer vol.
     
  16. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Wij aten alleen maar aardappels en groente week in week uit.
    Ik was daar helemaal mee klaar en nu eten we per week
    1x een gerecht met rijst (kip tandoori bijv)
    1x pasta
    1x ovenschotel
    1x dagschotel
    1x groenten met aardappels
    1x patat
    En op dag 7 kijken we altijd waar we zin in hebben.

    Ik zoek elke vrijdag lekkere gerechten op en neem regelmatig de boekjes van de supermarkt mee om daar recepten uit te halen.
    Wij zijn voor 3 personen per week ong 60 euro aan boodschappen kwijt
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  17. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.397
    10.594
    113
    Maaltijdsoep
    Wraps
    Taco's
    Ovenschotel (ook makkelijk een dag van te voren te maken)
    Quiche
    Pannenkoeken (gevarieerd met appel en kaas)
    Salades ( zoveel in mogelijk qua variatie, gezond en lekker bij warm weer)
     
  18. Jedine

    Jedine Bekend lid

    2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Ik doe veel ideeen op op pinterest
    Nu vooral salades, maar ook makkelijke simpele ovenschotels, stamppotten, wraps etc
    Mijn vriend heeft t liefst gebakken aardappeltjes maar daar doe ik dan weer een uitje, spekjes, paprika ofzo door

    Ben ergens wel beetje verslaafd aan pinterest haha
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  19. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
  20. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.720
    1.647
    113
    Wow veel reacties al. Zelf doe ik weleens avond van te voren rijst koken zodat die goed droog is. Ik een pan ui, plakjes ham van de aldi (0.79 ct) klein snijden, wat knoflook bakken. Ei erbij roerbakken, dan de rijst erbij bakken. Evt wat sambal. Klaar is de nasi. Hier vinden ze alleen deze nasi lekker.
    Is goedkoop. Je kunt het uitbreiden met saté Ik doe zonder stokjes voor 0.65 cent voor 160 gram bij de jumbo. kroepoek en gebakken ei. Gebruik dan 1 bakje sate per persoon maar dan loopt de prijs natuurlijk op. Je zou ook saté kunnen delen of nog goedkopere met stokjes kunnen doen of weg laten. Zelf vind ik dit wel een feestmaal voor weinig geld. Maar ook wel weer iets meer geld als een eenvoudige maaltijd.

    Saus voor spaghetti (durf het ook wel voor macaroni te doen) Gehakt rul bakken (Hoeveelheid al naar ik geld uit wil geven) Ui erbij, tomatenpuree (Goedkoop van lidl of aldi daar is de kwaliteit ook nog goed) en afmaken met bouillon. Hoe meer tom puree hoe meer saus je hebt, Maar is even kijken wat je het fijnst vind. Bouillon beetje bij beetje tot de gewenste dikte.

    Misschien kwam dit al voorbij maar had even geen zin om alles te lezen, ga ik doen als ik meer tijd heb. Ik vind deze topics altijd fijn kan ik ook inspiratie opdoen... :)
     
    Lalalola vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina