Goedkoop en makkelijk eten

Discussie in 'De lounge' gestart door Lalalola, 31 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.473
    24.331
    113
    Wij eten hier eigenlijk zelden aardappel, groente, vlees.
    En ik sluit me aan bij wat al eerder gezegd is: verschillende bereidingen en daarnaast variëren met basis van de maaltijd. Dus rijst, wraps, brood, pasta, aardappel, noedels, mie, soep, eenpansmaaltijd, ovengerecht, etc.

    Zo kan je kip al op honderd verschillende manieren bereiden: braden, grillen, pocheren, stomen, roerbakken. Je kan het marineren of kruiden. Of vullen met ham en kaas, of roomkaas met pesto. Je kan verschillende delen van de kip gebruiken: drumsticks, filet, kipdijfilet, hele kip etc.

    En aardappels kan je koken, poffen, stampen, bakken of grillen in de oven, eventueel met specerijen/kruiden.

    Of afwisselen met soep en brood. Er zijn zoveel groentes waar je heerlijke soep van kan maken en dan bv met ciabatta met een tonijnsalade. Of Italiaanse bollen met plakje kipfilet, pesto of tapenade, rucola, gedroogde tomaatjes

    En je kan hier ook meelezen op het topic:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/threads/wat-eten-we-vandaag-deel-11.656254/
    Staan vaak ook lekkere en gevarieerde gerechten bij.
     
    Lalalola vindt dit leuk.
  2. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ik doe weekboodschappen en bedenk dan ook al wat we gaan eten. Ik stem wel de recepten af op de dagen (maandag zijn we altijd laat dus dan eten we wel aardappelen vlees en groente omdat het snel is) de overige dagen koken we vanalles maar niet of zelden uit pakjes en zakjes. Hoe? Ik volg wat foodbloggers, haal recepten van lekker en simpel en Paulines keuken of AH.nl. Of ik duik hier wat op. Overigens zijn wij gestopt met zakjes en pakjes toen ons kind mee ging eten en een pasta met saus uit een pot vind ik nu al niet meer te eten: zo zoet en zout! Zelf pasta saus naken is makkelijk (of lasagne of cannelloni of..) ik maak vaak bolognesesaus en vries dan een deel in. Zo heeft ons zoontje als wij echt iets eren wat hij niet lekker vindt (salade of sushi) in elk geval altijd verse pasta: spaghetti koken saus opwarmen en klaar!
     
  3. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind de meeste pastasaus ook niet zo lekker meer. Maar zelf maken lukt me vaak ook niet goed. Wij vinden deze erg lekker, zit geen troep en geen suiker in, zit 1,48 gram zout in per 100 gram, weet niet of dat veel is? Smaakt niet erg zout.
    https://www.plus.nl/product/bio-pastasaus-sugo-basilico-pot-350-ml-883266

    Sugocasa vinden we ook wel lekker, zit maar 1,1 gram zout in zie ik net.
    https://www.plus.nl/product/grand-italia-sugocasa-tradizionale-fles-690-gram-234657
     
  4. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Nee dat valt inderdaad best mee!
     
  5. Eline88

    Eline88 Niet meer actief

    Een weekmenu vind ik ook het makkelijkste om niet te duur uit te zijn met boodschappen. Verder kijk ik regelmatig op chickslovefood.com Daar staan o.a. recepten op met maximaal 5 ingrediënten.

    Wat wij regelmatig eten als simpel en goedkoop recept:
    - Wraps met kip en salade ertussen of gehakt en groente
    - Ovenschotel met pasta, broccoli, walnoten, brie en tijm
    - pasta met pesto en verschillende groentes
     
  6. Love1990

    Love1990 Niet meer actief

  7. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Met dezelfde ingrediënten kun je hele verschillende dingen maken. Aardappels alleen al: gekookt, gestoomd, gebakken (in een pan), in de oven (in tweeën gesneden met een beetje olijfolie erop; in partjes gesneden in zo'n zak met olifolie en kruiden, zelfgemaakte frietjes in de oven..), zelf aardappelpuree maken (ik doe er soms nog groente door bijv bloemkool of courgette, met wat kaas hmm heerlijk), gekookt maar dan ongeschild met wat olifolie/boter, aardappelsalades nou ja je kan er van alles mee :)
    Groenten ook - ik ben geen fan van die kant en klare mixen want dan heb je steeds dezelfde smaak maar koop losse groenten en mix ze zelf.
    Experimenteren met kruiden kan ook
    Andere soorten eten proberen bijv. Quinoa, kikkererwten, linzen, boekweit heel lekker en gezond!
     
  8. Lalalola

    Lalalola Niet meer actief

    Na al jullie goede tips hier mijn lijstje voor aankomende week:

    Zaterdag: kliek
    Zondag: bij m'n ouders
    Maandag: bosuisoep
    Dinsdag: pastasalade
    Woensdag: aardappelschotel spek en prei
    Donderdag: bloemkool uit de oven
    Vrijdag: sperziebonen en kip uit 1 pan

    De pastasalade kan ik de volgende dag ook mee naar mijn werk nemen wat ik wel een pluspunt vind. Ook wil ik 's ochtends nog wat smoothies mixen met wat havermout en meenemen naar mijn werk. (Dat broodje kaas ben ik nou ook wel zat)

    Heb er nu al zin in!
     
  9. Bien1990

    Bien1990 Fanatiek lid

    8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Supergoede tips al! Leuk dat je er zo mee aan de gang bent :)

    Wat ik inmiddels ook leuk vind is om in het weekend de aanbiedingen langs te gaan en dan te kijken welk groente/vlees nu voordelig is en daaromheen een lekker menu bedenken. Dan bespaar ik én eten we afwisselend.

    Tip voor een simpele pastasaus: ik haal een blikje tomatenblokjes bij de AH (zit geen suiker of zout in) of een partij verse tomaten die ik in blokjes snij. Begin met ui en knoflook, voeg vlees naar keuze toe, de groente en als laatste de tomaat. Breng dat op smaak met italiaanse kruiden (gedroogd, kan je heel lang mee doen met zo'n potje) en peper. Dat gebruik ik dan als pastasaus, erg lekker!

    cookloveshare heeft soms ook leuke recepten in hun weekmenu's staan
     
    Lalalola vindt dit leuk.
  10. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.849
    1.663
    113
    Vrouw
    Lalalola vindt dit leuk.
  11. Lalalola

    Lalalola Niet meer actief

    Ga ik eens proberen! Ik wist niet dat t zo simpel kon. In die potten zit altijd zoveel zout. En in die kleine blikjes tomatenpuree volgens mij ook. Dit is een vers alternatief dat ik wel wil uitproberen.
     
    Bien1990 en Caithy vinden dit leuk.
  12. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik gebruik altijd gezeefde tomaten, van basic AH, dan is je saus al lekker stevig. Kost 49 cent.
    Tomatenpuree vind ik altijd zuur (ook als ik het bak).
     
  13. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
     
  14. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Die kapsalon variant ga ik eens proberen!
    Lijkt me echt lekker :)

    Ik haal ook veel van die site haha.
    Wij vinden deze heel lekker:
    https://www.lekkerensimpel.com/gevuld-brood-met-gehakt/
     
  15. Bien1990

    Bien1990 Fanatiek lid

    8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Die zijn inderdaad ook prima ervoor!
     
  16. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.720
    1.647
    113

    Klopt hoor.. het is de meest basale vorm... :) Maar als ik het anders doe dan trekken ze bij ons de neus op. Ik ben niet zo en goede keukenprinses dus heel lekkerder kan ik ook nasi wat wel nasi heet niet maken... :D
     
    Caithy vindt dit leuk.
  17. SnowAngel

    SnowAngel Niet meer actief

    Soep (uit blik)
    Couscous
    Aardappelpurree
    Roerbak noodles
    Roerbak pasta
    Rijst met kerrie bijv

    Braadstomen.. gooi krieltjes in die zak met kip erbij die kruiden eroverheen ff husselen in de oven een klaar

    Makkelijke ovenschotel
    Aardappel anders
     
  18. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Wij eten dus amper aardappels, maar mijn weekmenu vind ik vrij voordelig. Ik kijk vooral naar de aanbiedingen en maak daar een menu van. Wij hebben wel 1 dag iets makkelijks, zoals patat of een broodje.

    Deze week eten wij bijvoorbeeld:
    - broodje vissticks
    - wraps met kip tandoori, avocado, sla, rode ui en komkommer
    - aardappel anders met gebakken rookworst, spekjes, broccoli en wortel
    - kip piri piri (Knorr pakket)
    - macaroni Stroganoff met courgette, champignon, ui, paprika en wortel

    Als je elke dag iets anders op je menu zet varieert het ook al snel. Dus 1 dag Hollands, Mexicaans, Italiaans, Aziatisch, iets makkelijks, een eenpansgerecht, etc.

    Als ik puur kijk naar mijn avondeten qua kosten, zit dit vaak rond de 30,- per week gemiddeld. Kan een keer iets meer of minder zijn :)
     
  19. Uilenmama

    Uilenmama Niet meer actief

    Ik maak een weekmenu, probeer dan altijd een gerecht te maken met rijst, pasta, aardappelen, couscous of anders ( wraps, noodles ) en dan vis, veggie, kip en vlees.
     

Deel Deze Pagina