Winterdipje?

Discussie in 'De lounge' gestart door Olifantje, 5 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Pff ik word gek van mezelf..
    Ik woon sinds eind juni samen met mijn vriend in Nederland.
    (Ik woonde eerst in België.)
    Ik doe nu ook geen opleiding ofzo en ik werk ook nog niet.

Maar sinds enkele weken voel ik me enorm lui en verveeld.
    Ook sinds vorige week ga ik pas slapen rond 5 uur 's ochtends en word ik wakker rond 14u/15u.. :(
    Ik weet dat ik mezelf moet dwingen om vroeger te gaan slapen, maar het lukt gewoon niet. :(
    Ik voel me ook ontzettend down en ik weet niet waarom. :(
    Ik heb ook echt helemaal niets te doen als ik wakker ben behalve de hond uitlaten, misschien komt het daardoor?

Iemand tips? :(
    Ik hoop eigenlijk niet dat dit lang duurt want ik vind dit echt niet leuk. :( :( Ik zit nu echt bijna te janken zonder een reden. :oops:
    Ik zie wel allemaal van die producten zoals Philips LightEnergy, maar om nu 150-200 euro uit te gaan geven?

2. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Zou je niet een tijdje vrijwilligerswerk kunnen doen?
    Dan doe je iets goeds (geeft voldoening) en ben je bezig...

Verder heb ik altijd deze tijd van het jaar last van een dipje, hoor! Hoort er bij mij gewoon bij. Zodra kerst dan dichterbij komt gaat het langzaamaan weer beter, maar de enige remedie is bezig blijven...

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Vervelend meid, :(

Maar je moet jezelf nu gaan dwingen om op tijd op bed te gaan en er op tijd uit te gaan. Stel voor jezelf dat je er maandag mee gaat beginnen.

Dingen die je kunt gaan doen. Een regelmaat schema opstellen.

Eerst voor jezelf opschrijven wat je allemaal leuk vindt om te doen. ( winkelen, scrappen, puzzelen, sporten, dansen, mensen helpen, goed boek lezen, stuk fietsen, foto's in plakken, solliciteren, enz)

Ga op een vaste tijd ontbijten en
    lunchen op een vaste tijd.

De rest vul je in met dingen die je leuk vindt.

Maak echt een schema. Je zult zien dat door de regelmaat en door leuke dingen doen je weer vrolijker wordt.

Positief denken werkt altijd het beste. Je bent het waard om je weer lekker te voelen.

4. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    ik ken het heel goed wat je beschrijft.
    ik ben een jaar geleden gaan samenwonen in den helder (woonde eerst in amsterdam) en kwam ook niet aan het werk.
    ik zou afgelopen augustus aan een studie beginnen maar ja toen was ik zwanger.
    en ondertussen had ik nog geen werk.
    ik heb mezelf ook aardig wat schoppen onder m'n kont moeten geven om bezig te zijn en op tijd te gaan slapen en op tijd op te staan.
    als ik niet zo veel klachten had gehad had ik meer kunnen doen dan ik nu doe maar ja m'n lichaam zegt stop.

wat de anderen ook zeggen, stel een schema op voor jezelf, en hou dat ritme aan.

en ik denk dat als je je wekker zegt s'ochtends dat je die avond echt wel op tijd gaat slapen.

wat vind je verder leuk om te doen?

je kan bijvoorbeeld ook een zelfstudie gaan doen, dan ben je bezig met iets wat je leuk vind en je krijgt nog een papiertje ook.

en vrijwilligerswerk is ook leuk om te doen.
    ik heb een tijdje bij het dierenasiel hier meegeholpen en was heel gezellig en leuk.

5. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Ook ik heb hier last van, ondanks me werk, toch om 11 uur savondsn aar bed en om half 10 smorgens er uit, huishouding heb ik geen fut voor, loop ook de laatste tijd veel in traningskleding, en wordt soms ontzettend moe van mezelf.
    Helaas heb ik nog geen idee hoe ik dit over kan laten gaan dus volg het topic aandachtig.

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Je moet jezelf denk ik echt dwingen om er wat van te maken. Op tijd uit bed, lekker douchen, leuke kleding aan, beetje make-up etc. Word lid van een sportschool, sluit je aan bij een vereniging, vrijwilligerswerk, wat dan ook, iets als stok achter de deur om uit het huis te komen. Zo leer je ook nieuwe mensen kennen en bouw je weer een vriendenkring op waarmee je dan ook weer leuke dingen kunt ondernemen. Je zult zien dat je dan meer energie krijgt!

7. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Bedankt voor de lieve reacties en tips mensen!
    Ik zal ze eens goed lezen en erover nadenken. :)

Ik ben vandaag al wat vrolijker gelukkig. Komt vast omdat mijn vriend niet de hele dag hoefde te werken en we hebben eindelijk een wasdroger gekocht!
    Anders lag de vuile was overal in het huis, zo irritant. :oops:

Reactie op:
    ( winkelen, scrappen, puzzelen, sporten, dansen, mensen helpen, goed boek lezen, stuk fietsen, foto's in plakken, solliciteren, enz)
    -Ik hou niet zo van winkelen en ik vind het onzinnig om dingen te kopen die ik niet nodig heb. :oops:
    -Scrappen lijkt me ook erg leuk om te doen en daar had ik laatst aan gedacht om dat te doen maar het is er niet echt van gekomen. Ik wil graag een album maken met foto's van onze puppy. :)
    -Puzzelen: Mwa, ik ben niet echt het type om te puzzelen. :oops: Ik speel liever spelletjes op de Nintendo DS of op de computer. En we hebben niet echt de ruimte om een grote puzzel te maken..
    - Sporten en dansen? Oeh nee.. Ik voel me al minderwaardig over mijn lichaam (ik ben zwaarlijvig) en dan zie ik me echt niet sporten of dansen. ;) Ik doe het ook niet zo graag. :oops:
    - Mensen helpen: Zoals vrijwilligerswerk? Mwa kan ook wel..
    Maar het vervelende dat me weerhoud om soms dingen te doen is dat ik nogal verlegen ben bij vreemde mensen.
    - Goed boek lezen: Ja ik heb ook 3 boeken op mijn verlanglijstje staan! Die van Stephanie Planckaert over haar zwangerschap en haar kindjes.. :)
    Maar ik denk dat ik dan nog een ergere kinderwens ga krijgen als ik die boeken lees. :(
    - Stuk fietsen: Ik ga eerlijk gezegd liever wandelen dan fietsen, want dan kan de hond nog mee! :D
    - Foto's in plakken: Lijkt me ook erg leuk net zoals scrappen!
    - Solliciteren: Ja, dat komt! Ik moet eerst mijn sofinummer gedoe nog in orde maken. :D Nu maar hopen als het zover is, dat ik wel durf te solliciteren.. :oops: Daar heb ik nu al stress voor omdat mijn stages in België vorig jaar niet zo erg goed waren en daardoor is mijn zelfvertrouwen naar beneden gegaan.
    Ik heb trouwens al een leuk baantje op het oog.. TNT postbezorger. :D
    Lijkt me erg leuk om buiten te werken!

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wat goed dat je je al wat beter voelt! En alle tips die zijn gegeven zijn natuurlijk heel persoonlijk, de een houdt wel van bijv. lezen en de ander helemaal niet. Je moet kijken wat voor jou werkt en waar je energie van krijgt!

9. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Een baantje buiten de deur zoals postbezorger kan heel leuk zijn, mensen die maken gauw een praatje met je, en of bedanken je, zelf maak ik ook wel eens een praatje met onze postbezorger, hele lieve man, is gek op me hond, in de eerste week van januarie komt hij zelfs al een bakkie halen.

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    @Reactie op:
    ( winkelen, scrappen, puzzelen, sporten, dansen, mensen helpen, goed boek lezen, stuk fietsen, foto's in plakken, solliciteren, enz)

Het waren maar voorbeelden, ;) Ik bedoelde meer dat je bijvoorbeeld zulke dingen kunt gaan doen.

Maar ik ben blij voor je dat het iets beter gaat.

:D

Deel Deze Pagina