een tip voor kids op de pc

Discussie in 'De lounge' gestart door MissFlower, 6 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissFlower

    MissFlower Fanatiek lid

    17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    download my bee: MyBee » Home


    Ik kreeg deze tip ook en vind het ideaal. Op het bureaublad heb je dan een icoontje en als je daar op klikt krijgen ze een eigen scherm met allemaal spellen geschikt voor hun leeftijd. Wij als ouders vullen dan in hoe oud ze zijn en soms moet je ook goedkeuring geven voor een website. Ze kunnen niks downloaden en krijgen ook geen reclames of andere dingen te zien die niet geschikt voor hun zijn. Staat gewoon vol met leuke en leerzame spelletjes.
     
  2. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn
    Ja en zodra ze een beetje inzicht krijgen in technische zaken werkt het totaal NIET meer! Het is namelijk erg makkelijk te omzeilen. ctrl alt del en je zet hem net zo hard weer uit met als gevolg dat kinderen overal bij kunnen. En nu denk je ja maar die van mij is nog niet zo handig. Maar er hoeft er op school maar 1 te zijn die dat weet en dan weet in no time heel de klas het.
    Bovendien krijg je ruzie met je browser en je bestands beheer en windows zelf want die worden er ook door aangetast (met andere woorden je kan niet op de pc rond browsen want dat verhindert Mybee) ELK klikje zal je een wachtwoord in moeten tikken.

    IMHO: Als je kinderen online willen/moeten laat ze dit dan doen in een veilige omgeving waar jij of n andere volwassene zijn. Dit verhindert dat je kind stiekem iets gaat doen want je kan zomaar ineens achter hem staan. Als er problemen komen ben je in de buurt en als ze naar een andere site willen kan jij helpen.
    Leer ze omgaan met de technologie ipv te verhinderen dat ze er mee om gaan.
    Leuk idee hoor met een white list ipv een blacklist maar de uitwerking laat veel te wensen over, helaas!

    (hebben mybee ook gehad en het was 1 groot fiasco mbt beheer van de comps van onze 2 jongens...mn man is IT manager met jaren als systeem beheerder achter de rug en die wist niet hoe snel hij deze ellende er weer af moest gooien. Nu zitten ze alleen online op mijn of zijn computer beneden in de kamer...zoals we het voor mybee ook deden.)
     
  3. MissFlower

    MissFlower Fanatiek lid

    17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    ik ben er erg tevreden over en ze zit natuurlijk ook gewoon vlak bij mij als ze het doet. Ik vind het ideaal dat ze spelletjes doet die bij haar leeftijd horen en dit soort spelletjes vind ik zelf niet op internet. Dan opende ze steeds andere pagina's nu heeft ze dat niet meer.

    wbt het omzeilen ervan nou dat zie ik dan wel weer idd zover is het nog niet. En ik mijn pc heeft er totaal geen last van.. kom het zelf nergens tegen en hoef nooit een ww in te tikken ofzo.. het is echt een apart browser voor haar. Het ging mij er puur om dat ze leuke spelletjes binnen handbereik heeft en ik niet steeds de pagina's weer af moet sluiten omdat ze overal op drukte haha
     
  4. allwoman

    allwoman VIP lid

    29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    het lijkt me een leuk iets en ga het eens uitproberen!
     
  5. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Je hebt ook keyloggers die niet traceerbaar zijn. Die kun je alleen openen en uitzetten met een code. Als je kind die niet heeft... sja...
     
  6. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik heb hem net gedownload omdat ik ook dat probleem heb dat mijn dochter alles maar opent hahaha. Nu kan ze veel spelletjes spelen die voor haar leeftijd geschikt zijn. Dankje!
     
  7. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    mijn kids blijven gewoon van mijn pc af tot ze hem nodig hebben voor school, heb je heel het probleem niet haha, spelcomputer staat in de kast dat mogen ze wel pakken maar heb liever dat ze gewoon spelen zeg maar als ze nog niet op school zitten....
     
  8. Napoleon

    Napoleon VIP lid

    19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    De kids moeten in de woonkamer achter de laptop, wij kunnen dan gewoon kijken wat ze aan het doen zijn.
     
  9. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Isademi het is ook niet zo dat mijn dochter elke dag achter mijn laptop zit hoor :). Maar soms als ze uit school komt, heeft ze weer iets nieuws geleerd voor de computer en dan wilt ze graag even er achter. Ik denk dat als ze 1 keer in de week 'echt' op de laptop zit, dat dat veel is. Ze zit wel elke dag even op youtube haha maar dat doe ik zelf want ik zet dan handjes draaien van k3 op en zij wilt dan nog zelf een nummer kiezen.
     

Deel Deze Pagina