Geen/weinig ritme en hapjes geven, hoe doen jullie dat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door yossie, 17 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    De vraag zegt het al. Mijn kleine heeft weinig ritme, de ene keer is hij om 5 uur wakker de andere keer is het na 7 uur. De ene keer slaapt hij lang, dus tot iets voor de volgende voeding, de andere x kort.

Nu ben ik gestart met hapjes, maar deze geef ik dus iedere dag rond verschillende tijdstippen. Deze geef ik als hij wakker is en het nog lang geen tijd is voor de fles. Als hij te hongerig is wil hij niet, dan wil hij een fles. Alleen het "avond" hapje is vaak (maar ook niet altijd) rond dezelfde tijd.

Hoe doen jullie dat? En is het erg dat hier geen ritme in zit?

2. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    ik gaf rond dezelfde tijden de hapjes. 10 uur fruit en 5 uur avond eten. De fles deed ik gewoon op tijden dat 't hoorde. Dus om de 4 uur ofzo. Dat ging hier 't beste.

3. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Tja, hapjes rond dezelfde tijd gaat hier niet echt lukken. De ene x slaapt hij om 10 uur, de andere x niet, en weer een andere x wil hij een flesje omdat hij om 10 uur ipv 11uur honger heeft ivm vroege 1e fles en dan wil hij geen hapje.... En zo is het de hele dag, ongeveer iedere dag. Hij slaapt en is wakker op verschillende tijden, ik laat het hem zelf bepalen, moe is naar bed, soms lukt het dan niet met slapen (hoewel hij toch mopperde van het meo zijn) maar dan is hij daarna weer 1,5 uur of langer vrolijk wakker in de box of bij mij:D. Heb ik zo'n raar mannetje dan??

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dan gewoon een half uurtje na een fles ofzo?

5. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier kijk ik ook naar het ritme van mijn dochter. Ze heeft idd ook nog een onregelmatig ritme. Hier krijgt ze ook fruit en groente als ze net wakker is en nog geen tijd is voor andere voeding. Die tijden veranderen ook nog dagelijks.

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier ging dat bij die van mij ook zo, ook nooit kinderen met een vast ritme gehad. En we voelden ons er allemaal het prettigst bij. We deen alles gewoon zo als het uit kwam.

7. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Bij ons zijn er ook geen tijden aan verbonden en volg ik haar ritme. Enige wat in aanhoud is het fruit smorgens en de groentes aan het eind van de middag/begin avond. Ik denk dat het dus helemaal geen kwaad kan dat er geen ritme in zit ;)

8. klein hummeltje

klein hummeltje Bekend lid

10 okt 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    Zo deed ik het inderdaad ook. Moet zeggen dat ik rond de 7 maanden er ritme in ben gaan brengen. Had in de gaten dat G. er behoefte aan had duidelijkheid te hebben wanneer hij naar bed zou gaan. En het werkt super, m'n mannetje is weer veel gezelliger! Hij doet nu 2 dutjes, 's ochtends en 's middags en naargelang zijn moeheid blijft hij lang, danwel kort liggen. Ideaal! Ook voor de extra hapjes (lees broodontbijt en -lunch) is het erg fijn dat er nu structuur in zit...

9. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Ja, voor nu is het ritme volgen natuurlijk niet zo'n probleem. Maar straks als ie echt moet gaan ontbijten en lunchen hoop ik wel wat meer ritme te hebben. Ik ga straks niet om 5 uur al naar beneden met de kleine voor brood. Tevens is hij dan nog best moe, dus heeft dan nog geen zin om aan de dag te beginnen. Maar tegen die tijd kan er natuurlijk een hoop veranderd zijn;)!

10. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Hier ook de fruit en groente tussendoor gedaan, ergens rond 10u en rond 18u steeds, zoals dat uitkwam met flessen en slaapjes. Met 6 maanden begonnen met pap 's ochtends als ze wakker werd, dat voedt voldoende dat het niet meer zoveel uitmaakt erna, dus toen kon er ook een ritme in. En voila, nu wordt ze altijd tussen half 7 en half 8 wakker. Wel prettig moet ik zeggen!

Deel Deze Pagina