Goedkoop huis inrichting

Discussie in 'De lounge' gestart door riga01, 1 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Zelf houd ik erg van tweedehands, dus ik speur rommelmarkten/marktplaats/facebook af voor mooie meubels. Maar daar moet je van houden (want kost tijd) en het moet ook maar net je smaak zijn.

Maar je kunt er wel prachtige dingen voor een prikkie krijgen. Ik heb al 15 jaar een mooi kastje staan, wat ik ooit voor 5 euro heb gekocht bijvoorbeeld. Ben er nog steeds verliefd op.

Oh jeetje, ik moet echt leren lezen. De meubels heb je al zeg je, dan heb je niets aan mij :p

2. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik lees mee ik hoop binnenkort ook te verhuizen.
    Weet wel dat mijn vriendin is verhuis en de hele verhuizing heeft ze niets gekocht zonder korting. Goed opletten dus!

3. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik zal je adviseren niet de vloer van de praxis te nemen die vaak in de aanbieding is voor 5 euro per m2. Wij hebben die boven liggen maar wat een but laminaat. Alles gaat bol staan , wordt snel lelijk echt niet mooi. Beneden hadden wij deze vloer ook maar nu tegels (vriend is tegelzetter) ook beneden kwam die bol te staan op meerdere plekken. En hij is goed gelegd door een kennis die laminaat legt voor een groot bedrijf. En we wonen hier pas sinds 1 maart.

Veder inderdaad goed de boekjes in de gaten houden met de acties. Scheelt hoop geld.

En gordijnen etc op tijd bestellen want zit een maak tijd op van een paar weken.

4. Deliana

Deliana Niet meer actief

Eens. Hetzelfde geldt voor verf. Wanneer je voor de goedkopere merken gaat denkt het in 9 van de 10 gevallen vaak slecht waardoor je het nog een keer moet doen en het duis uiteindelijk meer kost als een goede (muur)verf.

5. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    Wij zijn bijna een jaar geleden verhuisd en liepen tegen hetzelfde aan. Uiteindelijk heel veel met korting gekocht. Bijv verf en laminaat van de Praxis, wel inderdaad de iets duurdere maar dan nog valt het wel mee. Praxis heeft (bijna) altijd rond de vakanties 20% korting. We hebben trouwens het laminaat van boven uit ons oude huis gewoon megenomen naar ons nieuwe huis. Dat is Tundra van de Ikea, en ligt weer prima!

Gordijnen hebben wij via Veneta. Hele goede service en goede kwaliteit. Gordijnen moeten inderdaad wel ver van te voren besteld worden ;) wij hebben een maand zonder gordijnen gezeten.

Weet niet of het nieuwbouw of bestaande bouw is? Bij nieuwbouw willen ze ook nog wel eens extra korting aanbieden als je het met meerdere woningen bestelt. En gewoon áltijd vragen of er nog iets van de prijs af kan ;).

6. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Ik ben onverwachts verhuisd zonder budget, meubels heb ik tweedehands gekocht en geverfd.

Ik heb ikea gordijnen. Mijn ramen zijn 3.5 m breed en heb een laag op laag oplossing, praktisch maar ik vind het zó mooi! Ik heb eerst 1 strook grijs, dan een strook kant en dan weer een strook grijs. Het geheel is romantisch en lief. De gordijnen zijn 3m lang dus normaal gesproken zou dat moeten passen, ze hebben veel keus, can duur tot goedkoop :) boven komen alle gordijnen van de kwantum. Ik heb op dochter haar kamer fucsia (wilde ze zelf) en op mijn eigen taupe. 3 delen, blijft ook zo, kun je mooi mee afwisselen qua open doen. bij dochter komt er nog een soort kanten behang met hartjes er tussen, maar dit is een jarenplan ivm ophangen (slechte muren + plafonds).

De vloer komt van een outlet in kampen, zij zijn super goedkoop maar had gewoon merk laminaat. Je krijgt er ondervloer bij, en de eerste 20m2 plint.

De lampen in de woonkamer komen van praxis, kroonluchters met hoedjes van lampenlicht, ikea plaffonieres in de keuken, overloop en mijn slaapkamer. Lamp van dochter had ik al en in de gang hangt ook een ikea lamp.

Ik ben met m'n complete inrichting zo'n 2000€ kwijt geweest (en ik moest alles nieuw kopen ook onze slaapkamers en accessoires) verf en bank zijn een cadeau geweest.

Alle accessoires komen van ikea, kwantum en action
    Het klinkt goedkoop maar alles is 1 geheel en krijg van iedereen die binnen komen complimenten over m'n huis en inrichting, en stiekem ben ik er zelf ook helemaal verliefd op.

Als je wil kan ik wel foto's maken voor je? :D

7. Naturel

Naturel Fanatiek lid

5 sep 2013
    1.544
    267
    83
    Noord-Holland
    Wij waren ook op zoek naar gordijnen. Degene die wij mooi vonden waren met korting bij de kwantum/gamma/leenbakker zo'n 1800 euro. Dat vonden wij te gek worden. Op internet wezen zoeken naar online bedrijven en nu dezelfde gordijnen besteld voor 730 euro. Scheelt behoorlijk. De winkel die ik nu heb gevonden heb ik overigens via de zakelijke advertenties van marktplaats gevonden.

Voor vloeren kan je trouwens opschrijven welke vloer je mooi vind en als het kan het artikelnummer opschrijven ed. Vervolgens het internet afstruinen naar dezelfde vloer :)

Succes!

8. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Aan elkaar naaien? Nee joh is te veel werk en dat kan ik niet :D Gewoon een overschuifrunner ertussen. Te koop bij iedere bouwmarkt.

9. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Helemaal mee eens!

Wij hebben ons huis 5 jaar geleden laten schilderen, en ieder vlekje kan ik er zo afpoetsen, het ziet er nog steeds als nieuw uit (de speelkamer zelf geverfd met verf can de bouwmarkt waarop stond dat je die ook kon schoonmaken, maar het is niet te vergelijken)

Wij wonen wel meer in het oosten van het land, en hebben een Duits bedrijf ingeschakeld voor het leveren en leggen van de houten vloer. Een heel stuk goedkoper dan in Nederland, maat wel kwaliteit van echt hout.

10. Sue87

Sue87 Niet meer actief

#30 Sue87, 2 sep 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 sep 2015
    Bij Praxis zijn de kortingsbonnen van andere bouwmarkten ook geldig!

Zo kopen wij binnenkort een artikel wat qua kleur alleen bij de praxis te koop is, maar met een 25% kortingsbon vd gamma!

11. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Laminaat idd letten op kwaliteit. Opnieuw een vloer leggen kost je toch een hoop moeite en tijd als je er al woont namelijk.

En qua verf hebben bouwmarkten vaak kortingen op flexa. ;) Goede verf, en met korting goed betaalbaar. Dus hou die folders in de gaten. Wij hebben echt heel veel bespaard op die manier! En check ook of er een bouwmarkt in de buurt is met verhuiskorting! Scheelt ook weer 10%.

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik zou voor de slaapkamers(of andere ongebruikte ruimtes waar toch wat moet liggen) voor vinyl kiezen. Kun je ook makkelijk zelf doen (op maat snijden) Dat is betaalbaar en kan rustig een paar jaar mee.
    Wij hadden de intentie om uiteindelijk laminaat te leggen maar inmiddels ligt het er al bijna 5 jaar en doet het nog prima (Y)

Deel Deze Pagina