Goedkoop is duurkoop aankopen

Discussie in 'De lounge' gestart door Deedee91, 7 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ik vind het echt verschillend. Soms iets goedkoops wat snel stuk is maar ook iets waar ik al zo lang zo enorm blij mee ben. En dat het dan voor een prikkie was kan me dan nog blijer maken.
    Soms iets duurs waarvan je echt merkt dat dat duidelijk betere kwaliteit is. Maar ook wel eens wat duurs wat dan toch eigenlijk net niet is en kwalitatief (of functioneel) erg tegenvalt. En dan baal ik soms juist nog meer omdat het ook nog best duur was.
    Qua meubels vind ik het juist wel leuk om na zoveel jaar weer eens wat anders te kopen. Bij iets wat 3 keer zo duur was vind ik dat dan weer zonde :)

DastyQueen vindt dit leuk.
  2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    1. IKEA: Totaal niet mee eens. Prima spul. Mijn hele huis is ikea. Sterker nog, tweedehands ikea. Sommige meubels heb ik al 8 jaar en die waren dus al gebruikt en het is allemaal nog heel. Nu pas een tweedehands ikea bank via markplaats gekocht. Vind hem 10x beter zitten dan de dure van Bommel bank die ik weg gedaan heb...
    1 miskoop bij ikea gehad: een wastafelkastje van 14 euro. Dochter heeft er 1x flink water op laten lopen en planken waren helemaal krom en opgezwollen van het vocht.
    Leenbakker vind ik goedkoop= duurkoop.

Stofzuiger wel met je eens. 1x een blokker ding gehad a 40 euro. Lawaai, heet en was zo kapot. En zuigen deed hij ook niet echt. Mn moeder verslijt elk jaar zo'n goedkoop ding. Ik heb een 2e hands miele die infussen al 12 jaar oud is en het gewoon nog 10x beter doet dan die nieuwe goedkope krengen

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier een keer andersom gehad. Stofzuiger van 80 euro van AEG. 8 jaar plezier gehad maar toen we een nieuwe vloer kregen trokken de wieltjes krassen in de vloer. Besloten een Miele te kopen met rubberen mini wieltjes. 200+ euro. Na 6 maanden was de motor doorgebrand. Uiteraard garantie maar wel slecht vind ik.

4. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Waar heb ik gezegd dat alles van Ikea bagger is? Of weet jij welke meubels ik in huis heb en welke daarvan bagger zijn?

5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    Euhm nee, geen knopje gezien :D zo eerst maar eens kijken :D

6. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Ja die. Wij hebben ze na 7 jaar weg gedaan. Zaten nog wel goed maar bij de leuningen verdween de vulling. Ik moet zeggen dat ik 7 jaar prima vind voor die prijs hoor. Wij hebben nu een bank van de pronto daar werd gewoon bij gezegd dat ze gemaakt worden om vijf of zeven jaar mee te gaan. Afhankelijk van de vulling die je kiest.

Victoria30 vindt dit leuk.
  7. NSpreeuw

NSpreeuw Actief lid

26 apr 2017
    112
    15
    18
    Vrouw
    Ik doe toch vaker miskopen bij de duurdere dingen. Voornamelijk met de kleding van de kinderen. Dan koop ik een wat duurder merk, met het idee dat ze nu toch niet heel erg hard meer groeien en er best wel lang mee kunnen, is het binnen no-time verwassen of kapot... :( Overigens ga ik er nu dan wel mee terug. Voorheen durfde ik dat niet zo goed...
    Van de goedkope dingen heb ik in die zin dan meestal niet zulke hoge verwachtingen, dus als het dan snel kapot gaat, jammer, maar het is niet anders.
    Daarom kies ik tegenwoordig voor de gulden middenweg, niet heel duur, niet heel goedkoop, maar waarvan ik wel zeker weet dat het goed is.

8. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Onze auto. Te mooi om waar te zijn was ook zo. Inmiddels is alleen de buitenkant nog origineel en hebben we evenveel uitgegeveb als een auto die wel goed was geweest.

9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    Er zat idd nog een knopje :oops::rolleyes::D

10. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Kun je hem gelijk in het blunder topic zetten hahahah

DastyQueen, VBJ82 en toch3 vinden dit leuk.
  11. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Die solarlampjes hebben vaak een knopje die je op "aan" moet zetten, zodat de batterij die er in zit zich kan opladen in de zon.

12. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Zie net dat ik als spuit 11 heb gereageerd.

13. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Zo'n grillplaat van ongeveer een meter lang. Voor een tientje bij de appie.
    Resultaat: met 6 man gourmetten met kerst. Na een half uur gaf dat ding de geest. Toen hebben we verder gegourmet op een tosti-ijzertje. Met 6 man...
    We lachen er nu nog om.

Victoria30, fafa, Toverbal en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Zo'n ding hebben wij ook gehad. Ik heb nog nooit zoiets zo snel krom zien trekken. Was niet te gebruiken dat ding.

Sneeuwvlokjes vindt dit leuk.
  15. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik heb niet zozeer goedkoop is duurkoop aankopen maar wel heel veel goedkoop is nutteloos aankopen. Ik heb een zwak voor aanbiedingen, afgeprijsde artikelen en koopjes. Daarom kom ik haast nooit in de action. Als iets goedkoop is kan ik het niet laten liggen maar daarna beland het thuis in de kast om nooit meer aan te raken en na een paar maanden weer de prullenbak in te gaan.
    Vandaag nog zoeits meegemaakt, of het de prullenbak in gaat moet nog blijken.
    Ik was bij de feestwinkel, daar hadden ze hele leuke knutselpakketjes om een kartonnen taart te maken die je kado kan doen met een verjaardag ipv een kaart. Ze waren afgeprijst van 9,95 naar 0,99 omdat die dingen uit de collectie gaan. Dan kan ik dus niet normaal 1 of 2 meenemen maar loop ik met 15 van die dingen de winkel uit "omdat het zo goedkoop is".

16. DastyQueen

Die acers klinkt bekend inderdaad. En telkens weer erin trappen en telkens weer ging de ingang waar de oplader in moet stuk!

Victoria30 vindt dit leuk.
  17. DastyQueen

Ben wel benieuwd bij wat voor winkels / welke merken je leuk slaagd voor "goede middenweg" kinderkleding.

18. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Oh hier laatst ook nog.
    Ik heb vorig jaar een pop-up strandtent bij de Xenos gekocht. Niet te duur, maar ook weer niet zo goedkoop dat je denkt 'dat kan niks zijn'.

Gekocht voor mijn jongste, zodat ze in de schaduw kon liggen. Toen was ze toch nog wel wat te jong, dus tent thuis 1x opengeklapt. Toen mbv een youtube filmpje dat ding weer in elkaar gekregen, want die beschrijving die bij de tent zit slaat echt nergens op. Daarna boven op zolder gelegd.

Nu een jaar later helemaal blij met het idee dat de kleine lekker kan spelen in de tent, dus haal hem vol goede moed van zolder.
    Ik klap hem uit elkaar........gewoon de helft van de stokken gebroken. Heel mijn handen onder de splinters van die tentstokken (die splijten zo lekker).

Gemaild naar Xenos. Krijg als antwoord dat de garantie allang voorbij is dus jammer dan.
    Had eerlijk gezegd bij de Xenos wel een iets betere service verwacht.

19. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Welke maat zwembad heb je? En überhaupt welk zwembad? Ik heb een bestway 244 rond zwembad en afdekzeil van intex van het 244 bad. Past perfect.

20. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Ik was een beetje twijfelend over de kleding van de Zeeman. Maar ik heb steeds vaker dat ik daar goede items uit kies. De Hema is achteruit gehold. Lief lifestyle heeft veel redelijke spullen ertussen, soms ook een rotte appel maar gebeurd mij niet veel. De kleding is over het algemeen ook lekker zacht. Een aantal Lidl kleren die ik heb gekocht bleken verrassend goed. Tegen Halloween hadden ze vorig jaar glow in the dark pyjama's. Die worden elke nacht gedragen omdat ze favoriet zijn en ze zijn niet verwassen 9 maanden later en glowen nog helemaal goed. Hopelijk hebben ze die dit jaar weer.

DastyQueen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina