Zit wat in, maar wat betreft het lenen ligt het er natuurlijk wel aan van wie je leent. Wij hebben wel eens koffers geleend van mijn schoonouders. Daarvan ben ik echt wel 100% zeker dat daar niets mee vervoerd is wat verboden is hoor. Wij hebben overigens koffers (2 grote en 2 handbagageformaaf) van de V&D, zeer tevreden over. Maar ja, die zijn natuurlijk niet meer te koop. Vlak voor ze failliet gingen, hebben we nog een grote en een kleine gekocht en daar heb ik zeker geen spijt van. De grote en 1 kleine gebruiken we minimaal 1x per jaar en ze zijn nog steeds in prima staat afgezien van wat krassen natuurlijk. Ook nog zo’n oudere harde koffer van Samsonite met 2 wieltjes net als de knalgele die ik hier ergens voorbij zag komen, maar die gebruiken we niet meer want daar kun je helemaal niet fatsoenlijk mee lopen zonder dat dat onding omkiept. Koffers met 4 wieltjes die je nu voornamelijk ziet, zijn ideaal.
Oh, en velen zeggen dat je beter een duurdere kunt nemen want goedkopp is duurkoop. Daar zit natuurlijk wat in, maar misschien heeft TS wel eenmalig een koffer nodig en wil dus een goedkope kopen omdat ze van niemand kan lenen en niet het vooruitzicht heeft dat ze hem regelmatig zal gaan gebruiken. Dan snap ik dat ze geen dure wil kopen. Denk dat een koffer van Action, Primark of een andere goedkopere keten prima voldoet toch?
Wij hebben tijdje terug in de outlet van Bataviastad bij de Samsonite winkel in totaal 5 koffers meegenomen. Spinner met 4 wieltjes. We waren in totaal € 410 kwijt, dat is voor 2 koffers van 75 cm, 2 koffers van 55 cm en 1 van 69 cm.
Wij lenen een koffer, of we nemen een grote tas mee, een grote stevige weekend tas of een duffelbag. Werkt ook prima en die tassen wegen minder dan een koffer dus kun je meer spullen meenemen.