Zoals misschien sommige wel weten werk ik in een babywinkel en zeker met veel plezier. Leukste baan van de wereld als je het mij vraagt. Ik zou van jullie experts wel eens willen weten wat jullie nou belangrijk vinden of vonden toen jullie op pad gingen voor jullie babyuitzet. Wat vond of vind je prettig in een winkel, wilde je meteen geholpen worden of kijk je liever zelf. Wat mis je bij sommige winkels? (service, uitstraling van de winkels, artikelen die je graag had gezien) Dat soort dingen. En bij welke winkel hebben jullie alles aan geschaft en waarom. Ben heel benieuwd! Ik vind dat we bij ons in de winkel echt proberen om goede service te geven en kennis staat bij ons hoog op het lijstje, maar het kan altijd beter natuurlijk.
Hoi Jewe, Zoals je weet heb ik een hoop bij jou in de winkel gekocht. De keuze was voor mij eigenlijk zo gemaakt om het bij jullie te kopen omdat bij ander winkels de verkoopster of gewoon niet naar je toekwam of gelijk als je binnenkomt al blehhhh. Jullie laten de klanten eerst zelf even rondkijken terwijl jullie ze in de gaten houden, dus zodra jullie zien dat er getwijfeld word komen jullie in beeld en dat vond ik dus super. Idd de deskundigheid is super en helemaal toppie en ik kom graag bij jullie in de winkel er hangt een prettige sfeer. Wat ik ook erg belangrijk vind is dat geen vraag te gek is en er voor problemen ook altijd een goede oplossing gezocht word ( heb ik persoonlijk nog niks mee te maken gehad maar ik weet dat dat bij jullie goed zit) Super winkel en ik zou zeggen vooral zo doorgaan.
Wij hebben een aantal aankopen gedaan bij de Prenatal maar daar zijn we helemaal niet tevreden mee. Slechte service en heb elke keer als ik daar weg kom het idee dat ik teveel heb betaald. Daar komen we in principe ook niet weer. Ook hebben we aankopen gedaan bij de babydump - op zich prima maar ook geen bijzondere winkel. Service is goed maar winkel kent niet heel veel keuze. Het meest tevreden zijn wij over babypark - een dump afdeling boven waar producten goedkoper zijn omdat ze van een oude jaargang zijn, veel keuze en prettig personeel. Ik vind het fijn om zelf te kijken maar het is ook wel erg prettig als er iemand aanspreekbaar is als je hulp wil. Verder vind ik het belangrijk dat er veel keuze is en dat als ik een vraag heb, de mensen ook een inhoudelijke reactie kunnen geven op het product.
Nou super leuk om te horen. Daar doen we het voor! *trots* Maarre als je kleine er is, wel komen showen hoor!
Leuk topic! Ik ben tot nu toe naar een aantal Prenatals, een Babydump, een Babypark en een Babyplanet geweest. Ik ben niet het type dat in 1 keer een complete kamer wil kopen. In plaats daarvan wil ik vooral rondkijken en snuffelen en (eerlijk is eerlijk) prijzen vergelijken. Voor mij is het dus belangrijk dat een winkel overzichtelijk is en dat verschillende varianten van hetzelfde product bij elkaar staan. Van het personeel verwacht ik vooral dat ze mijn vragen kunnen beantwoorden, maar niet elke 2 minuten vragen of ze me kunnen helpen. Er zijn wel winkels waar ze duidelijk alleen maar willen helpen als je bereid bent meteen alles aan te schaffen en ze flink kunnen scoren. Als laatste nog 1 tip wat betreft het assortiment: kijk af en toe eens op dit soort sites. Zo is er bijvoorbeeld elders op dit forum een topic aan de gang over AngelSounds. Die heb ik ook gezocht en ben het in geen van alle winkels tegengekomen, terwijl het me een ideaal product voor een babywinkel lijkt. Ow ja nog 1 laatste ding: als het zo'n enorme babywinkel is als waar ik ben geweest, is een bankje of een stoeltje hier en daar om de vermoeide zwangere voetjes te laten rusten geen overbodige luxe
Wij hebben bijna alles gekocht bij de prenatal in Groningen. Super fijne winkel, goede service en ze hebben gewoon leuke artikelen qua kleertjes, beddengoed en om het kamertje mee aan te kleden. Ook onze babykamer en onze bugaboo hebben we er gekocht. We zijn ook nog geweest bij de babypander, vreselijke winkel, en ook erg donker binnen. De gardo in Groningen is helemaal vreselijk, wat een troep in die winkel, altijd staan overal dozen met vracht. Verder vind ik de medewerkers erg ongeinteresseerd. En de babyplanet vonden we ook niks. Over de babydump en de babypark weet ik niks, die zitten niet bij ons in de buurt. Het fijne bij de prenatal vond ik dat we rustig konden rondkijken en er atijd iemand was als we vragen hadden. Ook hun klachten afhandeling vond ik erg goed.
@ Inkiewinkie, Onze winkel is niet zo groot, maar wel veel keus. Aan de stoelen hebben wij gedacht gelukkig, we kunnen ons goed voorstellen dat als je zwanger bent het al zwaar genoeg is af en toe. Wij verkopen de Angelsound wel, en om de reden dat ze hem bijna nergens verkopen. Mijn baas is heel erg van als mensen vragen om een bepaald product dan gaat ze er achteraan, dan moeten we dat gewoon hebben. Ook gaan we heel wat beurzen af om van alles te zien en ervan op de hoogte te zijn. En zeker sites als deze zijn ook zeer handig om van alles te weten te komen. Ik geef dit ook altijd door aan me baas ( zeg er alleen niet bij dat ik op dit forem zit, want dat hoeven ze niet te weten)
Ik vind zelf Babyhuis Wierdsma in Sneek een prettig adres.. Heerlijk ff rondneuzen.. Heb er niet heel veel gekocht, wel wat mooi beddegoed, want bij babydump vond ik t aanbod wat sumier.. Acties van babydump zijn goed en ook de klantenservice ( per mail 1000X keer beter bereikbaar dan telefonisch) is goed.. Prenatal ben ik een paar keer geweest.. jammer dat zij de noppies kleding ( voor mamma) tot maat xxl hebben, en online in grote maten ook nog wel wat te vinden is.. ( maar dat is een probleem van de meeste winkels..)
Wij hebben geshopt bij de babydump (Grou). Voor wat wij nodig waren (alles voor een tweeling behalve beddengoed) was er voldoende keus. Geen verkopers die voor je voeten lopen, maar op verzoek alle tijd voor je nemen (voor mij persoonlijk een groot pluspunt). Corner met stoeltjes en koffie-automaat, en uiteraard een toilet. Helaas is er bij de bestellen van onze kinderwagen en box inmiddels al 4 x wat misgegaan. Hierdoor regelmatig tel. contact gehad met de klantenservice. Het duurt eeuwen voordat je iemand te spreken krijgt, maar de hulp is altijd wel netjes en correct. Maargoed, waar het 1x misgaat, gaat het vaker mis...Eerste keer een reiswiegje te weinig ontvangen, daarna ipv reiswieg normale zittingen ontvangen, 2 x box niet afgestuurd oid... Toevallig krijg ik net de reiswieg binnen. Het wachten is dus nog op de box... Ben benieuwd.. Kortom, onze ervaring met de winkel in Grou is super, bestelde artikelen tot nu toe een drama... Oja, laagste prijsgarantie ook top!! Dankzij dit forum 49,- teruggekregen omdat de kinderwagens nu ook incl. bijbehorende verzorgingstas zijn. In no time was het om de rekening gestort. groet, agnes
Kom het meest bij de prenatal of babypander. Vind babypander vaak duur, maar daar hebben ze veel meer originele dingen dan bij de prenatal. Heb ook het idee dat het bij prenatal jaren hetzelfde blijft. Vind nu dezelfde kleertjes als toen ik zwanger was van mijn zoontje. Ga bijna nooit naar babyplanet, want vind de verkopers bij de vestiging hier in de buurt niet bepaald vriendelijk te noemen...
Hoi! Wat ik een prettige service vond bij de Babypark was toen wij de kinderwagen gingen kopen. Het was op een vrijdagavond en het was behoorlijk druk. Wij hebben daarbij iemand gevraagd die ons kon helpen. Helaas was er nog niemand beschikbaar. Toen werd ons aangeboden om ons "om te roepen" als er een verkoopster beschikbaar was, zodat we nog op ons gemakje verder konden winkelen. Natuurlijk was het wel een beetje raar om zo om geroepen te worden. Maar nu hoefden we niet de hele tijd in de rij te staan. Daarnaast vind ik het prettig als ik niet het gevoel heb in een winkel genegeerd te worden, zonder dat je direct aangesproken wordt of je geholpen kan worden. Dus dat je zelf eventjes kan rondkijken. Groetjes Mariska
Ik vind het zelf fijn om gewoon even rond te kunnen kijken en idd ook dingen in prijzen te vergelijken... heb het nooit echt op de prental gehad enzo... en vond het irritand dat mensen zodra je naar binne stapt meteen op je af komen en zeggen : Hallo, kan ik u helpen? dit vind ik irritand wil gewoon rond kunnen kijken en vragen kunnen stellen zodra ik wil. ook bij de kassa te horen krijgen zodra ik met mn man spullen ga kopen bijvoorbeeld 4 hoeslakentjes voor het nieuwe bedje... krijg ik als reactie meteen O Zijn het er 2! uuuh.... nee.... krijg ik als reactie meteen nou dan is 4 toch veel ste veel! :S wat is dat nou voor reactie al had ik er 10 gekocht voor een kindje dat is toch wat ik wil? maarja dan ben ik ook wel een jong iemand (20) en wil graag gewoon rustig rondkijken en wil niet meteen aangevallen worden door een verkoopster...
Babydump heeft een topservice,( box beschadigt, de week erop komen ze hem thuis omruilen) de laagste prijsgarantie en aardig personeel, kortom top! Prenatal is echt een afzetter qua prijs vind ik.. Mijn kinderwagen is daar 125 euro duurder, en veel spullen daar. Ook slechte service. Ik kom dus het liefste bij de babydump
vind het ook top van babydump dat als er ineens in de folder staat" bijpassende luiertas gratis" en je hebt al maanden geleden besteld, dat je het er alsnog gratis bijkrijgt, echt top! Ook als je bijv ergens online een artikel goedkoper ziet. 1 mailtje en het is geregeld!
ik vind de prenetal in assen kwa service goed(vooral een oudere dame) alleen soms moet je erg lang wachten omdat er maar 1 kassa is. babyplanet, goede service,(nog maar 4 keer geweest) gardo, vind ik niet klant vriendelijk, babyfoon besteld, zouden na 3 dagenw orden gebeld pas na ruim 6 week(had inmiddels al andere) net wipstoeltje terug gebracht, nog maar 3 maand gebruikt en niet eens elke dag, 1 hengels bijna door gescheurd, mocht voor dat bedrag 1 uitzoeken, nou de enige 2 die er voor die prijs waren waren flut, wilde best wel wat bij betalen, maar de rest was zonder speelbeugel, werd niet eens mee geholpen of ideeen nee helemaal niks. nou geld terug gevraagd, naar de prenetal in groningen gegaan (is stukje verderop) daar wel geslaagd(en meer gekocht hahaha) duimeland in hardenberg vond ik ook erg fijn winkelen
Prenatal vind ik erg duur. Vaak ook te weinig personeel en de meesten komen erg ongeïnteresseerd over, kijken je amper aan bij de kassa etc. Ook wel verkoopsters gezien die er echt onverzorgd bij liepen. Bij Gardo idem dito, te weinig personeel en veel vakken staan dicht op elkaar en volgepropt, niet erg handig als je er met de kinderwagen door moet. Babydump ziet er het armoedigst uit, maar goed, voor zo'n uitstraling hebben ze natuurlijk bewust gekozen met hun laagste prijsgarantie etc. Ik kreeg daar zo'n slechte voorlichting over kinderwagens, die vent kon niets verklaren of nakijken in de computer. Uiteindelijk hebben we alles bij Babypark gekocht en nog goedkoper dan bij Babydump, onderhandelen kun je overal. Die verkoopsters lopen niet als een hondje achter je aan, maar zijn vaak wel direct aanspreekbaar en weten veel te vertellen over producten. En voor alle winkels geldt: de w.c.'s mogen een stuk beter schoongehouden worden. Geen pleepapier of pisdruppels overal. En ja, als zwangere moet je nog wel eens naar de w.c.
Wij zijn naar babydump geweest in Roelofarendsveen en daar is dus geen lift. Ik vind dat voor een babywinkel wel kwalijk want veel mensen komen toch ook met baby en kinderwagen. Ik vind dat slechte service. Ook hadden we een vraag en konden geen personeel vinden om ons vraag aan te stellen. jewe: aangezien jij in de kinderwinkel werkt wat zijn goede buggy's? Weet dat iedereen een eigen smaak heeft maar wat tips zouden leuk zijn? Wij vinden het belangrijk dat hij plat kan
Ik ben niet bij alle grote zaken geweest, waar ik wel ben geweest kan ik wat over zeggen. Ik wil ook even benadrukken dat ik niet alles bij één winkel heb gekocht, puur omdat ik het leuk vind rond te speuren naar dingetjes die ik echt te gek vind, en dus ook inet afspeur, en ook let op aanbiedingen. Prenatal- ik vind het fijn om zelf daar rond te mogen neuzen zonder dat iemand gelijk voor mijn neus staat, jammer vind ik dat de meeste winkels in de steden maar een beperkt asortiment hebben. Ik vind ze ook duur, vandaar dat ik de bugaboo daar heb gekocht toen de 25 % korting actie er was en voor rompertjes/kleertjes/lakentjes wacht ik de mazzeldagen of andere koopavonden af, zodat ik toch steeds wat korting heb.Service wel goed, bugaboo was binnen 7 dagen al binnen en als ik iets wil ruilen, allemaal geen probleem. Hema: vind ik fijn omdat ze veel effen wit spul hebben qua rompertjes, broekjes, truitjes, hydr. luiers en washandjes en niet heel duur. Babydump: deze winkel had het kamertje wat ik echt gelijk mooi vond en omdat je de box er gratis bij krijgt was dat voor mij gelijk een genomen beslissing om hem daar te bestellen. De winkel in Sleeuwijk vond ik prettig, mogelijkheid tot zelf neuzen maar toen ik advies vroeg was het ook een fijn advies. Verder vind ik de lakentjes/dekentjes enzo daar helemaal niet leuk. Babykamer hebben ze snel geleverd en compleet en niet beschadigd. Breda: kidsfactory: gave winkel, heb uren kunnen neuzen (wat ik erg fijn vind om uren te mogen neuzen) ben er van boven naar beneden en weer naar boven en beneden gerend en niemand had gelukkig last van mij, heerlijk. Als ik iets vroeg kreeg ik duidelijk advies. Fijn dat ze zoveel kinderkamers hebben 'voorgemaakt' zodat je heel veel ideeen kunt opdoen. Ik ben dol op het merk Koeka wat ze er verkopen, en heb veel leuke assecoires gezien voor de kinderkamer Nadeel: wel erg duur. Breda: Babyplanet: Sorry jewe, verschrikkelijke zaak, niet leuk ingericht en geen relaxed gevoel. Ik was binnen 3 minuten weer buiten dus kan over de service niks zeggen. Burgerhout Rotterdam: verschrikkelijk, was er ook heeeel snel weer weg, alles op elkaar gepakt en niet uitnodigend om lekker te gaan neuzen, weinig speciaal spul, assortiment vrij standaard. Ik ben iemand die veel op internet speurt en ervaring van gebruikers (de mama's) vraagt voor ik iets aanschaf, ik vraag ook rustig aan mensen op straat ervaringen over bijv. kinderwagens meestal als ik iets ga kopen dan heb ik dat al uitvoerig belezen en overwogen. Ik moet wel zeggen dat ik het prettig vind dat jij hier op het forum zit Jewe, omdat jij ons veel info kan verschaffen over bijv. de technische zaken of levering enzo.
Hey, ikzelf ben absoluut geen fan van babypark. Oke, ze hebben wel veel, maar als je iets wil vragen, duurt het een eeuwigheid voor je iemand kan vinden, ook als er bijna geen andere klanten zijn. Ik vond ze ook erg ongeinterreseerd overkomen. Op zo'n manier van, nou, het moet dan maar. Ik heb wel goede ervaringen bij babydump hellendoorn, alleen moet je weten wanneer je erheen gaat, anders is het veel te druk. Wat ik een erg fijne winkel vind is baby-outlet. Klein, maar ze regelen alles voor je als je wat vraagt!
Oh, enne, prenatal is bleeehhh! Had zo'n treintje gekocht van lettertjes, ging de verkoopster bij de kassa uitgebreid kijken welke naam ze kon maken! En ook nog keihard de naam roepen! Terwijl er andere mensen bij stonden te wachten! GRRRR!!!! Ik wist niet hoe snel ik moest kijken of er bekenden rondliepen! Muts!