confused over toekomst en moeilijk loslaten

Discussie in 'De lounge' gestart door Yasminaa, 20 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    ik woon nu een jaar en half in uk en ik moet zeggen ik mis nl echt erg
    mijn moeder broers wonen daar nog steeds en heb ze lange tijd niet gezien
    mijn moeder kwam hier in mei laatst na een jaar dus dat was ook emotioneel voor me!

ik ben jong en had heel veel dromen in nl; NU?! dat ik getrouwd ben en een kind heb
    eigenlijk het gaat meer om mijn kind...vind ik het moeilijk hem loslaten en bij kinderopvng te brengen... want ik moet ook aanmezelf denken!
    ik wil zo graag naar school of werken
    want ik ben totaal niet gewend met stilzitten en niets doen!
    maar nu ik anderhalf jaar lang niets meer gedaan heb en niet zo fit ben en niet meer hetzelfde gedachtens heb als vorig jaar (lang verhaal)
    weet ik niet wat ik wil en als ik toch naar school of werk ga heel moeilijk vind en niet vertrouw bij die mensen van kinderopvang ben bang dat ze me kind vergeten met eten etc... heel raar
    ben 21 en ik moet juist hard werken...

maar wat ergste is dat ik niet durf buitenwereld aan te gaan ; is nogal enorme uitdaging voor me .. heb over werk en school... de taal is echt anders het is heel erg british en niet normaal engels internationaal .. moeilijke woorden en ben bang dat ik faal en werk ben echt bang voor solicitatie bang dat ik stotter

vandaag heb ik ook zo een vacature gezien voor part time werken 5 dagen verdien per maand goed dus jaa.. maar was te bang ..terwijl ik in nl gewoon ooh kom maar op gewoon meer zin in...:(:(:(

2. xlns

xlns Actief lid

20 dec 2007
    423
    0
    16
    Ik herken je verhaal... Ik ben toen ik 20 was verhuisd naar Zweden (heeeeuuuul lang geleden). Ik had dat ook dat ik er heel veel moeite mee had om de taal van die mensen ook echt tegen ze te gaan spreken. Met de mensen op de taalcursus had ik dat niet, alleen tegen Zweden. Ik was gewoon bang dat ik het niet goed genoeg zou doen en dat ze me uit zouden lachen. Dit is echt iets waar je overheen moet anders ga je het daar niet redden!

Achteraf vind ik het jammer dat ik me daar zo druk over maakte want het is helemaal nergens voor nodig. Wat maakt het nou uit of je een accent hebt? Mensen mogen toch best horen dat je ergens anders vandaan komt! Dat is echt niks om je voor te schamen. Het feit dat je in Engeland woont betekent niet dat je Britse moet worden.

Je hebt in feite twee keuzes.
    1. Je doet niets en over een jaar zit je nog in dezelfde situatie
    2. Je onderneemt actie en je gaat je beter voelen

Eigenlijk zou die keus niet zo moeilijk moeten zijn.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.777
    18.920
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als jij je onzeker voelt over de taal, zou je nog een extra taalcursus kunnen volgen. (Ik neem aan dat je al wel Engels spreekt, zoals ik je bericht lees. Dus een cursus voor gevorderden ofzo.) Misschien dat zo'n cursus je net wat extra zelfvertrouwen geeft.

Maar verder ben ik het helemaal met XLNS eens: de enige manier om echt over je 'spreekangst' heen te komen, is door het toch gewoon te doen!

4. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Of misschien kun je iets gaan doen aan huis ?

Bijvoorbeeld als je erg goed bent in taarten bakken en versieren... kun je workshops gaan geven.

Of misschien kun je Engelsen Nederlands gaan leren ?

Zoiets.

Dan ben je thuis in je eigen omgeving en voel je je vast mee rop je gemak. De mensen komen dan naar jou toe om iets te leren.
    Leuke sociaal contact en lekker je eigen ding doen.

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Goh komt me zooo bekend voor!
    Ik ben met mijn 18e naar Turkije verhuisd en na 2 jaar had ik het gehad hoor. Ik heb eens goed aan mezelf gevraagt of dit nu was wat ik de rest van mijn leven wilde. Nee dat was het niet, dus ben ik terug gegaan. En ik ben niu gelukkiger dan ooit te voren, ik waardeer Nederland en haar systeem onwijs nu ik weet hoe het ook kan. Geweldig om 5 minuutjes met de auto naar mijn ouders te kunnen rijden....
    Nee ik wil nooit meer weg, behalve als ik oud en rijk ben... ;)

Maargoed verder ben ik het met bovenstaande posters eens. Als je een probleem hebt met de taal is de enigste oplossing, gewoon doen! Mensen vinden het niet erg als je een fout maakt, ze waarderen het meestal al ontzettend dat je zo je best doet!

6. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    bedankt voor julie lieve woorden...ik weet het ik vertel ook mezelf dit ga je echt niet redden in leven als je steeds bang wordt

de britten hier zijn echt anderssss... al dat gescheld en aso-achtigheid mygod!. maaar nee ik kan engels ..alleen vind het eng en te spannend
    maar moet het doen ..gewoon doen doen doen !

bedankt voor jullie lieve woorden :)!

7. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    waar in engeland woon je precies? pb me anders even, woon ook in uk en weet dat het veel groter is als nederland maar toch, wie weet wonen we wel in de buurt? wil je sowieso wel helpen met wat dan ook dus vraag gerust. woon er al 4 jaar en ben al redelijk verengelst!

Deel Deze Pagina