Vliegen extra stoel voor dreumes?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door AnnaCF, 24 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Eind mei gaan we een weekje naar Italie en moeten daar ook een auto huren want we gaan vliegen.
    Nu twijfel ik een beetje... Boeken we een eigen stoel voor ZL op die vluchten zijn dat de kosten niet en zetten we zijn autostoel daar op vast. Hij heeft een maxi-cosi Tobi en ik heb op internet gelezen dat die ook in een vliegtuig vastgezet kunnrn worden? Of is dat heel omslachtig?
    Aan de andere kant vind hij hrt misschien wel heel erg eng als hij in eng eigen stoeltje zit met opstijgen. Iemand ervaring?

2. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Heb altijd mijn kinderen op schoot gehouden op die leeftijd

3. chantal6790

chantal6790 Actief lid

13 mei 2013
    368
    10
    18
    Moet je als je de auto huurt in Italië ook een stoeltje huren of Neem je hem anders als bagage mee? Als je anders dan 1 moet huren zou ik hem meenemen het vliegtuig in en kan hij altijd nog op schoot ala hij het Eng vind

4. priincess

priincess Bekend lid

20 feb 2013
    666
    0
    16
    Fultime m0mmy!! ♡
    Duitsland
    Wij gaan oook vliegen over maandje, mn zoontje gaat op mn schoot zitte of bij papa, we hebben Auto gehuurt met Auto Stoel erbij;) wel Handig, is gevaarlijk vind ik zonder auto stoel xx

5. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Oh nee hij gaat echt niet zonder autostoel een auto in dus dan zouden we dat regelen. Ik vroeg me alleen af of er wel een mensen hun autostoel in vliegtuig hadden genomen. Met een groep 0 stoelte is dat wat gemakkelijker dan een grotere.
    Ik twijfel gewoon nog even verder. 😝

6. Peppa

Peppa Actief lid

14 aug 2015
    155
    0
    16
    Mij lijkt het onhandig met zo een grote stoel te slepen. En ook echt niet nodig in het vliegtuig

7. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik zou de vliegmaatschappij even vragen of het überhaupt wel mag en kan.

8. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Wij hebben gevlogen met de autostoel (ook een tobi). Hij was inderdaad aardig vast te zetten, maar moest wel bij het raam zodat wij niet klem zaten bij een ongeval.

Zoontje was al wel 2, dus moest sowieso een eigen stoel. Hij kant niet zelfstandig op zijn billen zitten (motorisch beperkt) dus daarom gekozen de autostoel mee te nemen. Wisten we ook zeker dat we een fatsoenlijke stoel in de huurauto hadden.

De stewardess vond het fantastisch en zou willen dat elke ouder zo'n stoel meenam. Veel praktischer, veiliger en comfortabeler voor de kleintjes.

Op het vliegveld werd er een handbagage label aangemaakt en was het verder geen groot probleem. Maar ik heb wel van te voren contact erover gehad.

Het past prima :) (hier zaten we pas net, daarna moest de stoel bij het raam)

Bijgevoegde bestanden:

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben naar Nieuw Zeeland wel een stoel voor zoonlief (13 maanden toen ) en zijn autostoel gebooked. Maar dat was een heel lange reis en zoonlief sliep toen alleen als hij 'vastgebonden' zat. Klinkt heftig, maar dus in de gordels van zijn buggy, autostoel, of in bed in een snoozz slaapwikkel. "los" kon hij toen niet slapen. We hadden een goedgekeurde stoel en het ging heel makkelijk. Voor zo'n kort stukje zou ik niet perse een eigen stoel booken maar ik zou wel liever een eigen autostoel meenemen als afwachten wat je in Italie krijgt.

10. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Wij nemen hem op schoot in het vliegtuig en huren een stoeltje als we een auto huren. Een stoeltje huren is goedkoper dan een ticket extra en het scheelt gesleep met een autostoel. Bij een vlucht langer dan 3 uur zou ik daar misschien anders over denken, maar voor korte afstanden lijkt het mij prima!

11. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Een Maxi Cosi Tobi is niet officieel 'aircraft proved'. Check even op de site van de maatschappij waar je mee vliegt welke eisen ze stellen aan een autostoeltje. Soms is dat alleen een maximale breedte, soms isndat een 'aircraft proved' keurmerk.

Een eigen autostoel is zeker de meest veilige zitplek voor een dreumes is het vliegtuig, maar op korte vluchten binnen Europa vinden veel ouders het teveel gedoe. Op intercontinentale vluchten wordt het wel vaker gedaan. Als je een eigen stoel voor je dreumes boekt en de autostoel niet meeneemt kun je een Cares vlirgtuigharnas gebruiken om hem veilig vast te zetten (vierpuntsgordel).

12. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Mijn zoontje past nog in zn maxi Cosi pebble. Dat is een stuk minder zeulen rn is officieel approved. Kan hem op de buggy (quinny zapp2.0) klikken en dan bast het stoeltje van de buggy wel in mn koffer.
    Zoontje blijft echt heel lastig op schoot zitten ik heb wel 100 euro over voor minder kans op gezeur. Bedoel een stoeltje huren voor een week kost ook redelijk wat geld. Ik ga voor we gaan boeken wel even overleggen. Ik denk dat we KLM vliegen maar nog niet helemaal zeker.

13. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Hangt ook van de maatschappij en soort vlucht af. Wij hadden een duo Seat geboekt, maar je hoorde pas twee dagen vtv of je hem ook echt kreeg. Heen hadden we dus wel een stoel extra (en naast ons nog een hele rij extra:D) maar terug zat het vliegtuig vol en moest hij echt op schoot. Tijdens stijgen en dalen moeten ze sowieso op schoot, of dat anders is als je een autostoel bij je hebt weet ik niet.

14. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Oh ja maar wij boeken altijd vaste stoelen. Ik vind het zo vervelend als je naast een vreemde zit 😇

15. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik zou het zeker doen! Vind met een kind op schoot vliegen echt verschrikkelijk haha. Wij vliegen van de zomer naar Curaçao en dan krijgen beide dames een eigen stoel met een autostoel erop. Vliegt veel fijner en ze slapen er veel beter in. Jongste krijgt zo'n mandje van het vliegtuig zelf.

Als je toch he stoelen reserveert, reserveer op de voorste rij. Vaak ietsje duurder, maar je hebt veel meer beenruimte en dan kunnen ze daar op de grond spelen. Doe ik ook altijd en bevalt super goed!

16. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja met een eigen stoel mogen ze natuurlijk in de gordels zitten, met een autostoel is dat makkelijk, hoe je een dreumes in een heupgordel vastzet is mij een raadsel :D

Deel Deze Pagina