naar corfu met 14 maand oude dochter

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door demie, 6 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    We hebben het gedaan!! De last minute geboekt. Maar nu vind ik het toch wel heel erg spannend allemaal.

Heeft er iemand nog tips waar ik aan moet denken?

we hebben een appartement, en een huur auto.
    Ontbijt zit er wel bij in.

Waar moet ik op letten kwa voeding?
    . Ze hebben er gewoon luiers neem ik aan?...

Is het handig wat potjes mee te nemen?
    en voor in het vliegtuig?

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Zou geen potjes meenemen. Met ruim een jaar kunnen ze prima met de pot mee eten. Als je Savonds uit eten gaat staat er meestal wel iets kindvriendelijks op. Als je zelf kookt kun je er natuurlijk zelf rekening mee houden.
    Luiers verkopen ze er gewoon. Zou ik dus meenemen voor in het vliegtuig en de eerste dag.

In het vliegtuig een iPad met filmpjes en spelletjes. Kleurboekjes en voorleesboekjes, raamstickers zijn hier ook populair. Verder koop ik altijd wat te drinken voor ze aan boord (appelsap ofzo) en neem ik wel zelf snoepjes, krentjes en koekjes etc mee.

Reserveer (voor extra geld) de voorste rij stoelen in het vliegtuig. Hier heb je veel meer beenruimte en kan je dochter dus gewoon op de grond spelen. Wij laten ze daar ook altijd slapen op een dekentje.

3. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Het is een leuk en prachtig eiland. Ze hebben daar ook kinderen, dus alles is te koop.

Let wel, er zijn veel muggen, dus als je gevoelig bent, neem muggenwerend spul mee.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.811
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij zijn met onze dochter van indertijd 11 maanden naar Zakynthos geweest. Enigszins vergelijkbaar. Wij hadden wel wat luiers bij en ook wat potjes (pampers zijn veel duurder- en ik was wel gehecht aan kruitvat/etos/pampers) . Het kon, qua gewicht, dus waarom niet. En de groente daar is vrij eenzijdig qua potjes. Fruit kochten we wel gewoon. Kindermenu is toch veelal frietjes - dus ik vond potjes gewoon wel handig (had ze dat vast binnen) , als wij uit eten gingen.

Neem een leeg flesje mee met een bodempje sap. Na de douane kun je hier dan water bij doen en dan heeft je kleintje wat te drinken met optstijgen.

Verder is een UV pakje erg fijn. Die verkopen ze eigenijk ieder jaar wel bij o.a. de Etos. En waterschoentjes of surfschoentjes als ze al loopt.
    Ter plekke zou ik overwegen om voor op je balkonnetje/terras een 1 meter zwembadje te kopen. Dochter heeft er bij ons heerlijk in gepoedeld. Tenzij je natuurlijk gewoon een heel fijn kinderbadje hebt bij je accomodatie (wij zaten altijd 'simpel') .

Fijne vakantie - ik hou van de Ionische eilanden!

Deel Deze Pagina