Voorhoofdsholte ontsteking!

Discussion in 'De lounge' started by Sukke, Jan 13, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Belgh, vorige week had de kleine een bovenste luchtweginfectie, het wkd manlief ziek en maandag ik. Ontzettende koorts, hoofdpijn, verkouden etc. Etc.
    Gisteren toch maar langs de huisarts geweest omdat ik zo'n pijn bleef houden, nu heb ik dus een voorhoofdsholte ontsteking. Heb antibiotica gekregen. Na een dag of 2 moest ik me wel wat beter gaan voelen maar dat is dus nog niet echt. Het ergste is, dat morgen het vrijgezellenfeestje is van mijn beste vriendinnetje waar ik al maanden mee bezig ben qua organiseren e.d.

Ik ben dus opzoek naar ervaringen v.w.b. herstel......:)

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

tja ik ben indd met 2 dagen er altijd wel weer redelijk, in jouw geval zou ik een beste dosis pijnstillers naar binnen gooien over de dag verdeeld en morgen gewoon proberen. ;)

3. Nen87

Nen87 VIP lid

Sep 17, 2008
    6,469
    10
    38
    Ik loop er helaas ook gerust 2 weken mee, ab helpt me niet..
    Nu heeft mijn vader de volgende tip van zijn ha gekregen: nieuw flesje neusspray kopen, 4x per dag sprayen tot het flesje leeg is (gaat vrij snel met 4xpd). Maar voor morgen zou ik zorgen dat je genoeg pijnstillers mee hebt. Mij helpt paracetamol met coffeine dan goed. Hopelijk kun je ervan genieten!

4. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Ik moet ook zeggen dat ik de eerste antibiotica ook pas gisterenavond op heb omdat ik ze niet eerder in huis had. Dat biedt nog perspectief. Die dosis pijnstillers slik ik ook al vanaf dinsdag. Ik ga het sowieso proberen morgen. Gelukkig is het geen erg actieve dag aangezien de vrijgezel 20 wkn zwanger is dus dat scheelt wel.

Pfff, ik beval liever dan dit. Bah bah, wordt er echt gek van. Die kloppende, bonkende pijn.

5. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Die ga ik morgen dan is meteen halen. Overdag helpt gewone PCM prima maar in de avond op1 of andere manier niet meer.
    Bedankt voor de tip.

6. Nen87

Nen87 VIP lid

Sep 17, 2008
    6,469
    10
    38
    Ja die hoofdpijn is echt heftig he. Die pcm is er ook van kruidvat of trekpleister huismerk, dus je hoeft geen duur merk te kopen :) Daro hoofdpijnpoeder kun je ook nog overwegen, dat wordt nog sneller opgenomen. Er zit alleen 250mg para in dus misschien moet je er verspreid over de dag wat meer. Alleen is het wel aan te raden om het te mengen met limonade/fris. Gemengd met water is echt smerig.
    Over het algemeen merk je na 2 a 3dgn verschil met ab. Beterschap!

7. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Ik heb nog hoop dat de ab dan morgen ook echt inslaat. Vind het echt verschrikkelijk. Eerste keer ook dat ik ziek ben sinds ons mannetje er is... Pfff, dan kom je gewoon niet aan ziek zij toe. Ben dus nu al lekker 2 dgn bij papa en mama thuis.:) kan manlief ook met een gerust hart werken.

8. nijntje1

nijntje1 Bekend lid

Apr 25, 2010
    951
    0
    16
    Limburg
    Ik heb nu al 10 weken voorhoofd holte ontsteking maar aangezien ik zwanger ben mag ik geen zware antibiotica kuur. Er zijn van dr. Vogel tabletten voor de ontsteking begint met een c weet niet meer hoe het heet. En een hoge dosis vitamine c slikken. En daarnaast de neus spray dan moet je de dag wel doorkomen.

9. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Heb je geen amoxiciline gekregen dan? Die mag je hebben tijdens de zwangerschap.

10. nijntje1

nijntje1 Bekend lid

Apr 25, 2010
    951
    0
    16
    Limburg
    Ja maar die is te licht en helpt niks. Maar ik ben nu aan het aftellen. Heb in ieder geval het langste deel gehad.

11. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Oké, die wilde ze mij eerst ook geven maar daar ben ik allergisch voor. Heb nu doxycycline. Jij ook sterkte dan met die laatste loodjes, voor zowel de zwangerschap als de ontsteking!

12. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Neusspray en heeeel veel stomen... Bij het stomen deed ik er een beetje dampo bij in. Het heeft hier ook 2 weken geduurd eer het weer helemaal over was.

13. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Stomen ben ik vandaag mee begonnen, met kamille. Dampo trek ik enkel, veels te scherp, ookal pak ik maar heel weinig. Maar ik merk dat ik dus nog wel even te gaan heb..... :)

14. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Kamille is ook lekker inderdaad! Ja, is zo vervelend joh, je komt er moeilijk vanaf. Die hoofdpijn vond ik zo gruwelijk, zelfs pijnstillers hielpen niet :(

Beterschap!:)

15. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

Jan 1, 2009
    6,729
    0
    36
    Hier ook helaas..

Als je neusspray gaat halen, vraag naar xylometazonine.
    Tip van mijn huisarts, deze wordt veel gebruikt bij holteontstekingen.

16. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

Jul 30, 2010
    1,415
    52
    48
    Idd, stomen stomen stomen!!!
    In éé ochtend en avond kun je ook nog onder een hete douche gaan staan met de deur dicht. Zodra je verkoudheid opkomt moet je stomen anders krijg je een vhh-ontsteking. Je kunt met rhinocapsules maar ook gewoon met een schep keukenzout stomen met kokend water en een handdoek over je hoofd. Ook je oren meestomen. Heel veel beterschap!

17. Nen87

Nen87 VIP lid

Sep 17, 2008
    6,469
    10
    38
    Toen ik zwanger was gebruikte ik de spray euphorbium van heel (te koop bij de tuinen). Is homeopatisch maar hielp wel!

18. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Nou, ik heb het vrijgezellenfeestje doorstaan. Maar oh oh oh, ik ben kapot. Overdag ging het prima buiten de loopneus en lichte hoofdpijn. Later nog even een kroeg in gegaan maar de harde en stevenende muziek icm zo'n flikkerlicht was funest. Ik wilde geen spelbreker zijn voor mijn vriendinnetje maar die was zelf ook niet fit dus uiteindelijk zijn we om 12 uur naar huis gegaan.

Pffff, mijn kop nu!!! Die daro hoofdpijnpoeder had k gehaald en dat is idd ontzettende smerig maar hielp wel goed. Heb ook echt nog wel iedere morgen koorts. Dus ga nu even eten en weer naar bed.
    Bah, wat voel ik me beroerd!

19. Nen87

Nen87 VIP lid

Sep 17, 2008
    6,469
    10
    38
    hoe is het nu met je?

Share This Page