Hallo allemaal Kben nog nooit naar een wintersportgebied geweest... Nunstaan we op het punt te boeken voor kerst. Ik ben dan ca. 32 weken. We gaan dus beiden niet om te skiën of wat dan ook, gewoon genieten nu nog met zn drieën. ..sleeën met ons zoontje, wandelen voor zover dat geen waggelen is etc. Nu de vraag...voldoen mijn gewone winterkleding ? We hebben hier natuurlijk ook weleens sneeuw Ben natuurlijk niet echt van plan.allemaal dure winter'sport'kleding (positie!!) ervoor aan te schaffen. Wat denken jullie? Tis n krap weekje en sneeuwgarantie ja.
Waar je in ieder geval op moet letten is dat het je hotel/appartement niet hoger van 2150 meter ligt, want hoger is er te weinig zuurstof. Verder voldoet gewone winterkleding prima. Ik heb zelfs wel geskied en met skiën is het fijn om kleding te hebben die waterdicht/dik is en wind tegenhoudt, maar als je niet gaat skiën, dan is het eigenlijk gewoon hetzelfde als de winter in Nederland.
Hangt er misschien ook vanaf of je een koukleum bent dan, want ik ben een paar jaar geleden naar een wintersportgebied in Italie geweest en heb daar elke dag een skibroek gedragen want ik vond het echt hééééél koud! Gewoon een spijkebroek oid was echt veel te koud geweest voor mij.
Veel laagjes, goede snowboots en anders een brork met watersfstotende spray impregneren. Dat is veel goedkoper dan een skibroek aanschaffen.
Vorig jaar was het hier -12 en ik had mijn gewone spijkerbroek en winterjas aan. Ik vond het wel goed te doen. Ik had wel 2 sjaals om . En goede snowboots. Lekker warm en ook heel belangrijk, je glijdt niet uit.
Goh dat van die hoogte wist ik niet. Google zegt dat het dorp op 1600m is, de berg heeft n top van 2315, maar die hoef ik dus niet te bereiken Koukleum valt normaal gesproken mee, ben eerder aan het zweten, als je ff wandelt ofzo, gaan mutsen oid bij mij vaak af. Hoop dat dit jaar mn winterjas ook nog past... Kheb wel vrij goede schoenen waaronder n stel timberlands, maar echt sneeuwboots zijn het niet, das dus ook nog wel aan te raden. Heb ook nog wel uggs maar die zijn meer warm dan comfy qua wandelen, maar wel handig voor korte wandeling oid als de andere staan te drogen. Kreeg ook de tip van thermo ondergoed.. haha miss een lange broek onder n spijkerbroek is wel handig denk... Moet sowieso nog wat bijhalen dan want heb maar 1 positiespijkerbroek.. en 1 witte, lijkt me niet echt ideaal liepv orige keer veel in jurken enzo, maar das miss niet zo praktisch (en kouder).
Zit gelijk te googlen op snowboots, maar ja de ene is de andere niet... waar let ik op, profiel vooral of voldoen de goedkopere vaak ook??
Laagjes laagjes, goed thermo ondergoed. Komt dadelijk in de aanbieding bij aldi of lidl. Voldoet prima voor een niet skiër. Verder lekkere fleece of softshell vesten, goede snowboots en een warme winterjas. Spijkerbroek zou ik afraden. Die wordt nat in de sneeuw.... wellicht handig om een 2e hands skibroek te kopen, die zijn waterdicht en bestand tegen sneeuw.
Kan je niet een skibroek met de gulp open en bretels eraan aan? Dan heb je toch warme benen. Ik zou gaan voor stevige bergschoenen of bij de Welkoop goedkoop laarzen met rubberen onderkant tot boven de wreef. Die zijn lekker warm en hebben een goed profiel. Overigens zou ik met die termijn me niet meer op gladde oppervlakken wagen maar dat ben ik.. Fijne vakantie!
Kmoet eens kijken voor n (tweedehands) skibroek ofzo. Heb soort snowboots van timberland..goed profiel enzo..maar bang dat pekel ze ook kan verpesten (zijn lichtroze met grijs). Heb jaartjes terug n goede jas bij anwb gehaald...zit zo'n skisensor in..die heb k niet nodig maar wordt dus ook als skijas gebruikt en dus warm genoeg Hopelijk kan die dan ook nog dicht. .. Gladde oppervlakken zou ik ontwijken voor zover mogelijk. Met sneeuw kan je altijd wat treffen natuurlijk haha. Wil er gewoon n weekje relaxen thuis, wandelen in de sneeuw, sleeën met zoontje, zwembad etc...