nog honger?!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mirja, 21 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirja

mirja Lid

8 apr 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo dames,

weet het egt niet meer,
    mijn dochtertje is nou 3maanden oud, ze krijgt sinds paar weken 5 x 180ml +6schepjes friso standaard , ze weegt nu ongeveer 5,5kilo.
    int begin ging het super ze was erg tevreden en kreeg haar fles om de 4uur moest er soms wakker voor maken.. maar nu sind een week merk ik al dat ze niet te vreden is na haar fles leeg te drinken, dan leid ik haar af en dan gaat het. maar laat staan 4uur, nou komt ze al om de 3 uur:( en dan moet ik haar egt afleiden om aan de 3,5 te komen.. daardoor kom ik nou ook met de laatste fles amper op 10uur uit:(, moet wel zeggen gelukkig slaapt ze wel lekker door..
    maar ben het eigenlijk erg beu omdat het tog elke dag stressen is.. en altma heen en weer lopen is..
    heeft er iemand tips??

2. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Forte voeding misschien proberen in overleg met het cb?

3. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard

Ben ik het mee eens. Je zit nl al op het maximale aantal schepjes per dag ( 30 stuks).
    Je kan proberen door eerst 2 schepjes per voeding te vervangen door forte en kijken hoe dat gaat. Mocht het nodig zijn kan je de forte altijd ophogen naar 3 of 4 of mss zelfs wel 6 schepjes per voeding.
    Zou gewoon even kijken wat het beste werkt voor je meisje.

Succes.
    Groetjes Kim

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik heb precies het zelfde 'probleem' met L. gehad.. Overgestapt op Forte voeding en na 2 dagen was het een heeeel stuk beter.. Eerst begonnen met 2 schepjes Forte en 4 schepjes standaard (Nutrilon).. Na 3 dagen 3 schepjes Forte en 3 schepjes standaard.. Toen was het goed en liet hij er met gemak 4 uur tussen.. Het kan dus best zijn dat je dochtertje niet volledig over hoeft op Forte. Mocht je idd merken na 3 om 3 dat het nog niet lukt, zou je 4 forte en 4 standaard kunnen proberen, maar dat is even aankijken en afwachten wat ze aangeeft.. L. sliep daarna ook een stuk beter en 's nachts vaster en is hij gaan doorslapen..

5. mirja

mirja Lid

8 apr 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt meiden,

misch een stomme vraag maar wat is forte? ook gewoon een voeding of soort verdikkingsmiddel? zit het gewoon in gepakt als friso en al? wat staat er op de verpakking gewoon ''forte'' ??
    heb wel veel problemen gehad met haar darmpjes.. ben bang met wat verandering dat het terug komt.. moet pas over 3weken terug voor controle bij de cb.. toch maar even door sukelen:(

6. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    helemaal geen domme vraag hoor!
    forte is een "soort" voeding, net als hypo allergeen/standaard etc.zit in zo'n zelfde bus. iig van de nutrilon...

ik zou als ik jou was even het CB bellen met deze vraag,
    Ik kan tijdens het "weeguurtje" (nou ja weeg 3uurtjes;)) ook dit soort korte vraagjes stellen!

7. mirja

mirja Lid

8 apr 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    ben inmiddels om friso hongerige baby's geweest, maar had nog een hele pak friso standaard liggen, en vind tog eng om gelijk over te stappen naar hongerige baby's straks komt ze helemaal niet meer om haar voeding?? mensen hier ervaring mee?
    maar wat ik nu doe is doet er 4 schepjes standaard in en 2 schepjes van de hongerige baby's, gaat al stukken beter ze haalt al met gemak 3 uur daarom kijk ik er ook tegen op om helemaal over te stappen naar friso hongerige baby's, maar merk ook weer dat ze last begint te krijgen van haar darmpjes?? weet niet egt of het komt door die 2 schepjes??

8. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ja is natuurlijk wennen andere voeding. Kan best hoor dat ze er ff last van dr darmpjes van krijgt.

Je hoeft trouwens niet helemaal over te stappen op de forte hoor.
    Als 2 schepjes al helpen is dat prima hoor.
    Hier meng ik ook 2 voedingen.

9. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Idd wat Mamzie zegt ze kan best even wat last van haar darmpjes krijgen hierdoor. Meestal is dit met een aantal dagen tot een week over. Ze moet even wennen aan de andere samenstelling van de forte.
    Super dat dit al zoveel verschil maakt, geeft je wat meer rust denk ik. Je zou nog 3 om 3 kunnen proberen om te kijken of ze dan 4 uurtjes trekt. Denk idd ook niet dat je geheel over hoeft te stappen op de forte als dit al zo'n verschil maakt gaat het goed toch. Je kan prima de 2 soorten mengen dat is geen probleem.

Heel veel succes verder en ik hoop dat ze het zo goed blijft doen.
    Groetjes Kim

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Vergeet niet dat het heel warm is momenteel en dat ze gewoon meer dorst kan hebben!
    Je kunt rustig per fles 20cc extra water toevoegen, zodat ze een wat voller gevoel krijgt.

En is er al eens naar (verborgen) reflux gekeken?

11. mirja

mirja Lid

8 apr 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL

bedankt meiden, gaat idd super doe het al 3 van de en 3 van de ander, met d'r darmpjes gaat ook al beter gelukkig, wat bedoel je met verborgen reflux??

Deel Deze Pagina