Een suzuki alto, opel corsa of een kia picanto. ik heb zelf een picanto maar die is pas 4 jaar dus heb je niet voor 1000. Ik zoi goed zoeken op Internet naar een zuinige auto (mijne rijd 1 op 21) en een lichte wagen ivm de wegenbelasting (ik betaal 63 per kwartaal). Verder is het geluk hebben; en ik zou nooit bij een particulier kopen maar een autobedrijf (liefst bovag aangesloten) en met garantie. Succes!
Voor 1000 krijg je geen garantie. Als je iemand kent die een beetje verstand van auto's heeft kun je prima bij een particulier kopen. Maar je moet wel weten waar je naar zoekt. De daihatsu charade die genoemd is, is ook wel een goeie. De Sirion is nog een maatje ruimer en vond ik super. 5-deurs is met kinderen sowieso heel fijn. Sowieso is daihatsu best prima.
TIP Nummer 1 en ook het belangrijkste : neem iemand mee die echt! verstand heeft van auto's. Die zelf sleutelt en uit zijn hoofd weet wat apk dingen zijn, wat "slechte"plekken van dat type auto zijn. Bereken wat jullie aan wegenbelasting willen en kunnen betalen en aan verz.+ benzine kosten ongeveer. een 1.0 kan zuiniger zijn maar als die steeds op volle toeren moet draaien ( snelweg bijv.) is het misschien handiger een 1.4 te kopen bijv. tIP 2: nooit iets kopen bij jetcars indd. Tip 3: kijk niet naar km standen , kijk naar de auto. een auto met versleten bekleding en 47000 km op de teller is zeker weten terug gedraaid..
Dealer onderhouden is echt niet nodig. Dat is meer een mooi plaatje, maar zegt niks! Dat garandeert niet dat je auto na 2 weken nog steeds rijdt. Jaarlijkse beurten en ingevuld onderhoudsboekje is wel belangrijk.
Ik heb een daihatsu cuore, rijd echt heel zuinig, verbaas me elke keer over hoeveel ik kan rijden als ik er eens een tientje in gooi. Ook heel goedkoop in verzekering en wegenbelasting, kost me totaal 33 euro per maand. het is natuurlijk wel een klein autootje, achterin kunnen 2 personen ipv drie en in de achterbak kan een buggy en twee boodschappentassen, dan houd het wel op. Maar rijd wel lekker fel en heb er nooit wat mee gehad. Staat nu ongebruikt voor de deur omdat ik aan huis werk en hem dus echt niet nodig heb, wil hem dus wel verkopen maar heb de stap nog niet gezet omdat het zo'n fijn autootje is haha.
bedankt voor jullie reacktie. Toch een beetje hoop dat het lukt.Vind het zo zonder voor het geld maar ja is nodig. Mijn Oom gaat ook voor me kijken is monteur dus misschien komt hij nog wat tegen.