Hoi, ik zoek een autostoel voor mijn zoontje, liefst een 1,2,3 of een 2,3-stoel. Nu zie ik stoelen van 30 (!!!) euro en voor 200 euro. Wat maakt nou dat prijsverschil? Kijk, ik wil natuurlijk een veilige stoel, maar alleen betalen voor ´het merk´ vind ik ook onzin. Wie kan daar iets over zeggen? Dankjewel vast.
Er worden heel veel testen uitgevoerd met autostoeltjes. Hieruit komt toch naar voren dat de duurdere stoeltjes het beste scoren. Kijk anders eens op de site van de ANWB, daar staan altijd wel testen op, kun je meteen vergelijken..
de duurste zijn de achterwaarts gerichte en die zijn inderdaad 5x veiliger... en er zit inderdaad verschil in. Maar behalve in veiligheid ook in gebruikersgemak. Mijn ouders hebben die van de macro en man man wat een ondingen qua vastmaken zijn dat. Heb nu tijdelijk hun auto en elke dag loop ik me er weer aan te ergeren.
Als je een echt veilige stoel wilt, verdiep je dan eens in achterwaarts vervoeren. Dit is minimaal 5x veiliger. Het verschil tussen voor- en achterwaarts is dus wel erg groot qua veiligheid. Verschil tussen prijzen van voorwaartse of achterwaartse stoelen onderling is vooral gebruiksgemak.
Ik zou nooit kiezen voor een stoel die "niet echt slecht" is, maar alleen een stoel kiezen die echt hardstikke veilig is!
Dankje voor jullie reacties! Ja, achterwaarts gerichte stoelen zijn veiliger, dat weet ik, maar ja, ik kan mijn zoontje van 3 toch niet achterstevoren zetten ineens? Die wil gewoon ´meerijden´! Tis geen baby meer. Hoe zien jullie dat'?
Zeker niet!! Er zit ook absoluut een verschil in veiligheid tussen bijvoorbeeld alleen voorwaarts gerichte autostoelen. Denk aan hoofdsteun, lendesteun, zitting etc.. Mijn ouders hadden een goedkope van de Praxis (werd maar heel af en toe gebruikt) en ik had zelf een Römer. Nou zeker dat daar heel veel verschil in zat. In die van de Praxis zat vèèl meer ruimte en eigenlijk totaal geen goede bescherming qua hoofdsteun tav zijwaardse botsingen.. Echt hoor, het verschil in prijzen zit ècht niet alleen in gebruiksgemak!
Ik zou idd de tests raadplegen. Ik heb niet de beste omdat we geen isofix hebben, maar wel 1 van de beste van de andere stoeltjes. Ik zou niet bezuinigen op autostoelen en gewoon 1 kiezen die echt goed uit de testen komt.
ik was nu zelf ook wel benieuwd naar de uitslagen. wij hebben er twee, een maxi cosi tobi en een maxi cosi priori. ik zie nu dat de priori niet zo goed uit de bus komt. de tobi vinden wij een vreselijke stoel. kindje huilt van huis tot aan bestemming. de stoel zit niet lekker. in de priori valt ze zo in slaap. die zit heerlijk. tja...
Misschien niet slechter, maar soms ook anders. Ik heb er diverse gehad maar uiteindelijk toch Maxi Cosi het prettigste. Zowel het materiaal als de zit. Pas als je er een aantal hebt gehad ga je het verschil gewoon zien en merken.
Wij hebben zelf een cybex pallas 2fix. Dit is er eentje zonder gordels maar met vangtafel. Onze vent zit er geweldig in... En is ook een van de veiligere stoeltjes. (maar ook een van de grotere) Maar voor auto nummer twee zijn we nog opzoek... Om nu twee keer ruim 300euro uit te geven vind ik te veel en in de andere auto zit hij toch alleen maar van het kdv naar huis en weer terug. En dat is maar drie straten. We hadden een lief! Stoel gekocht maar die stond niet stabiel ivm de sportstoelen. Dus die hebben we aan mijn ouders gegeven. Nu nog ff zoeken naar een juiste stoel. Ws een maxi cosi
En zat de "dure" stoel van LIEF niet op een goedkoop onderstel, dat niet zo goed uit de scores kwam? Er zijn vast dure slechte en goedkope goede, die tests zijn dan wel fijn..