Het koken gaat eindelijk een beetje lukken haha, nou wil ik proberen om te minderen met potten en meer vers maken.. Dus heeft iemand een lekker, simpel (om te beginnen) recept voor pasta saus?? Danku!
mijn pastasaus is niet vers maar wel heeeeel lekker! - 500 gram rundergehakt - 2 blikjes tomatenpuree - 2 blikken tomatenblokjes - 1 pakje italiaanse kruiden saus van de honig - evt verse groenten naar keuze gehakt rullen...de tomatenpuree + tomatenblokjes + pakje italiaanse kruiden saus...bij de gehakt voegen. even warm laten worden...goed roeren en klaar op het pakje van de italiaanse kruiden staat dat je het met water moet mengen maar ik doe het met tomatenpuree + tomatenblokjes. een succes recept!
Basisrecept voor tomatensaus. Deze tomatensaus is heerlijk en als basis te gebruiken, naar smaak zelf nog ingrediënten aan toe te voegen.
Dit recept gebruik ik altijd als ik de saus zelf maak. Let wel op: dit is voor 4 à 5 personen. Ingrediënten: 1/2 à 1 ui 3 teentjes knoflook 500 gr. rundergehakt Italiaanse kruiden (basilicum, oregano, majoraan, peterselie, paprikapoeder) 4 laurierblaadje 3 kleine blikjes tomatenpuree 1 blik gepelde tomaten in stukjes 1 pakje gezeefde tomaten peper en zout 1 peen 2 á 3 paprikas 1 prei 1 courgette Bereidingswijze: Alle groentes fijnsnijden. De ui snipperen en in een grote koekenpan met wat olijfolie fruiten, halverwege de fijngesneden knoflook toevoegen. In de kleine braadpan de tomatenpuree hard verwarmen (blijf roeren, anders brandt ze aan),tot deze niet zurig meer ruikt. Het ui/knoflook/olie mengsel toevoegen. In de grote koekenpan weer wat olijfolie verwarmen en het gehakt met de kruiden, zout en peper rul bakken. Dan de fijngemaakte groente toevoegen en even op hoog vuur roerbakken. Hierna het tomatenpureemengsel, gepelde tomaten en gezeefde tomaten toevoegen en op smaak brengen met peper en zout en evt. nog wat kruiden en een laurierblaadje toevoegen. ½ uur tot 1 ½ uur op laag vuur laten sudderen met deksel op de pan, af en toe roeren. Mocht het te droog worden dan een klein beetje water toevoegen.
Ik heb ooit, ook via ZP, dit recept gekregem voor oizzasaus. Was saus over e. Dat heb ik de dag erna als pastasaus gebruikt: heeeerlijk. Zelf perfecte pizzasaus maken. Basisrecept voor pizza tomatensaus die altijd lukt en snel klaar is! | PizzaPassie.nl
En dan de eerste reactie meteen met een pakje Ik heb laatst nog een pan verse saus gemaakt: - (runder)gehakt - wat spekblokjes (kun je weglaten) - 2 gesnipperde uien - paar teentjes knoflook - Italiaanse kruiden - peper en zout - wat suiker - pak passata - ik had 10 grote verse tomaten in stukken gesneden Eerst gehakt en spekblokjes rullen, ui en knoflook erbij. Passata en wat suiker erbij. Daar gooide ik dan de andere kruiden en de verse tomaten bij. Paar uur laten sudderen. Wat ik ook nog erin had gedaan: 2 paprika's, paar wortelen, 2 preien en wat champignons. Maar je kan zelf kiezen wat voor groente je erbij doet.
1 ui knoflook prei courgette kipblokjes italiaanse kruiden pesto champignons kruidenkaas uitje fruiten met wat knoflook. Daarin de kipblokjes bakken. Alle groenten fijn snijden en even 10min meebakken. Dan de kruiden erdoor en een flinke eetlepel pesto. En dan afhankelijk hoeveel saus je wilt wat kruidenkaas erdoor laten smelten. mmmmmmmm lekker met drie kleuren penne pasta.
zo maak ik ook altijd pizza saus, wel zonder de knoflook. En dan smeerde ik onze pizza er mee in en ik kookte toen voor zoon wat pasta erbij omdat hij geen pizza toen nog mocht. (en nu lust hij het niet dus ik kook alsnog wat pasta erbij voor hem) 2 vliegen in 1 klap
Hmm kippesto pasta ga ik ook proberen! Pasta met spinaziesaus valt hier ook goed in de smaak. Zelfs mn dochter eet het en dat is heel wat haha Spekjes uitbakken, dan een ui en champignons is stukjes erbij bakken. Een eetlepel paprikapoeder en een beetje peper toevoegen.(zout hoeft meestal niet omdat de spekjes zout genoeg zijn) Klein doosje spinazie a la creme erbij en twee eetlepels roomkaas. Dit even goed doorroeren en 5 min. Laten pruttelen. Heerlijk bij spaghetti of penne (Ik speel wel vals met een doosje spinazie a la creme)
Een simpel maar superlekkere basissaus: -Olijfolie - Knoflook ( 3 tenen ) - 1 gesnipperde ui - Ansjovis ( 3 stuks ) - 2 blikken gepelde tomaten - doosje cherrytomaten - Kipfilet - Ketjap en kipkruiden - Verse basilicum - Wat suiker Olijfolie in de pan, ansjovis erbij. Dit laten oplosseen. Daarna de knoflook en de ui erbij en aanfruiten. Vervolgens de gepelde tomaten erbij doen. Roeren en wat suiker erbij doen. De kip in blokjes snijden en marineren in ketjap en wat kruiden en daarna aanbakken. De kip doe je daarna bij de saus in met gehalveerde cherrytomaatjes. Wat peper toevoegen naar je eigen smaak. Als laatste de basilicumblaadjes erbij doen. Ik serveer het altijd met penne, de kids eten hun bord er nog net niet bij op
De van mij is echt heel basic. Een kilo pomodori tomaatje 2 minuutjes in heet water, ontvellen en dan aanbakken in een braadpan in een flinke laag olijfolie. Dat doe ik dan in een bakje met deksel en vries het in. Ik ben daarmee begonnen voor m'n dochtertje (voor in d'r rijst, spaghetti, macaroni, bulgur etc.)
Deze! Simple bolognese by Matt Preston - Member recipe - Taste.com.au Het recept is wel in het Engels (ik heb 't Nederlandse kookboek ), maar is echt zo onwijs lekker! Als je er een lekkere bechamel bij maakt is het ook perfect als lasagne te maken. *denk dat ik het dit weekend ook maar weer eens ga maken *
Gehakt ui paprika champignons courgette knoflook tomatenblokjes/gezeefde tomaten italiaanse kruiden kipfilet champignons rode pesto rucola sla kipfilet courgette ui boursin cuisine 300 gr. kipfilet 125 gr. zwarte olijven 150 gr. zongedroogde tomaten 2 tenen knoflook 3 dl. kippenbouillon 1 dl. witte wijn 1 el. groene pesto geraspte kaas verse roergebakken spinazie tagliatelle -------------------------- Krijg er trek van
Wat ik me dan afvraag, hoe maken jullie de saus wat dikker. Tomaten pureren levert hier altijd waterige saus op. Doen jullie er dan allesbinder door?
Voor 3-4 personen Nodig 250 gram cherry tomaatjes 100 ml olijfolie zeezout naar smaak 200-250 gram spelt- of boekweit buisjespasta (penne) 15 zongedroogde tomaatjes (uit een potje in de olie of uit een zakje, als ze maar zacht zijn) 2 tenen knoflook, gepeld een paar takjes verse tijm 25 gram pijnboompitten een flinke handvol verse bladspinazie per couvert feta naar smaak Bereiding Verwarm de oven voor op 180 celcius. Halveer de cherry tomaatjes en leg ze met het snijvlak naar boven op een bakplaat. Besprenkel ze met een beetje olijfolie en zeezout. Schuif ze minstens 30 minuten (kan ook drie kwartier zijn) in de oven tot ze mooi diep kleuren en beginnen te verschrompelen. Breng voor de pasta ruim water aan de kook en strooi er royaal zout in. Maak in de tussentijd de tomatenpesto (de saus) door de zongedroogde tomaatjes uit het potje (eerst uitlekken) met de knoflooktenen, 80 ml olijfolie, een snuf zeezout en wat tijmblaadjes in een keukenmachine te pureren. Voeg hierna de pijnboompitten toe en pulseer nog een paar maal, maar niet te veel want de pitten moeten een beetje structuur behouden. Als je droge zongedroogde tomaatjes zonder olie hebt gebruikt en het geheel iets te droog vindt, kun je de pesto nadien met wat pastakookwater verdunnen en meer volume geven. Bewaar in dat geval een kopje kookwater als je gaat afgieten. Was en droog de spinazie. Kook de penne volgens de gebruiksaanwijzing beetgaar en giet de pasta af (vang eventueel een kopje kookvocht op). Doe driekwart van de pesto in de pastapan en doe de penne erin terug. Schep de pasta goed om, zodat de pesto goed binnenin de buisjes gaat zitten. (lekker!) Hussel er nog een flinke scheut olijfolie en eventueel wat zeezout door. Leg op elk bord een flink bedje van spinazie en schep de pasta hier bovenop. Druppel de overgebleven tomatenpesto erover en verkruimel de fetakaas naar smaak over de borden. Verdeel de geroosterde tomaatjes er vervolgens over en bestrooi met wat extra geroosterde pijnboompitten. Serveer direct.
Simpel om te maken, wel lekker en voedzaam! - 300-500gr rundergehakt - 2 dikke uien - 1 prei - 2 paprika's (geel/oranje of rood) - Wat courgette 1. Gehakt rullen en dan de uien erbij, goed garen. De groentes in kleine blokjes snijden en erbij bakken totdat alles beetgaar is. Kruiden met peper, zout en Italiaanse kruiden. 2. Bodempje kokend water erin gooien. 3. Tomatensaus: - 1 pakje Heinz tomato Frito - 1 blikje tomatenpuree Deze erbij doen, dan even goed laten inkoken. 4. Pasta al dente koken, toevoegen aan het geheel en goed roeren. 5. Smullen maar! Vind hem heerlijk zo, lekker alles in één pan met veel groentes en het is snel gemaakt.
Wij eten regelmatig ham/ kaas schotel van Sonja Bakker Courgetteschotel met ham en kaas | Sonja Bakker | Pinterest Ook een heerlijk alternatief en weer eens wat anders dan de rode saus met gehakt. Overigens gebruik ik 1 gourgette en om het op smaak te brengen verse kruiden.
Ik wil vanavond zelf pasta pesto maken, met spaghetti en dan een saus van pijnboompitten, parmezaanse kaas, knoflook en basilicum. En ik denk dan iets van gehakt er door. Ik vind spaghetti met tomatensaus en gehakt altijd zo zwaar op de maag en ik begreep dat dit wat "lichter" is. Maar ik weet dus nog niet of het lekker is! Ik maak ook wel eens een saus van spinazie en boursin, of van witte wijn/ei/kaas. Oja, altijd met groenten erdoor, of iets van een salade er naast. Voor de vitamientjes.