wanneer beginnen met de babyuitzet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door namoli, 19 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0
    Dames, wanneer zijn jullie begonnen met de babyuitzet? Ik heb hier en daar al iets 2de hands gekocht zoals bed, bad+commode, kleertjes van de rommelmarkt. Maar de echte uitzet nog niet. Wanneer moet je alles beginnen verzamelen. Ik ben nu 23weken. groetjes

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    Ach, als je alle belangrijke dingen maar hebt in week 36, mocht je kindje eerder komen dan is hij/zij toch tot die tijd in het ziekenhuis en draagt hij/zij prematuurmaatje kleertjes die je niet standaard aanschaft! Oftewel je hebt nog even ;) Het is wel leuk om alles al eerder te verzamelen... houd ook de acties van de grote babywinkels in de gaten!

3. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Als ik jou was zou ik gewoon zo langzamerhand de spulletjes in huis halen. Wij zijn ook rond de 20 weken begonnen met de uitzet en hebben iedere keer wat gekocht. Zo heb je ook niet in 1x heel veel uitgaven + je kunt rustig op zoek gaan naar alles wat je nodig hebt. Scheelt je een hoop stress op het eind en het is hartstikke leuk om er zo'n lange tijd mee bezig te zijn (vind ik dan ;))

4. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Wij hebben al een kinderwagen besteld. :-*
    Hihi en ik moet toch echt nog wel ff.

5. Viktoriya

Viktoriya Actief lid

21 aug 2011
    364
    134
    43
    Vrouw
    Horeca
    Beek en Donk
    jah als het aaan mijn man had gelegen hadden we alles pas met 32 weken begonnen met aanschaffen ben ik blij dat ik bijna klaar ben. want zit namelijk 2 wken thuis wegens hoge bloedruk ben ik blij met mijn eigenwijzigheid aankomende vrijdag heb ik de babyuitzet compleet dus mocht er iets gebeuren heb ik alles in huis en hoef ik me tenminste daarom geen zorgen maken

6. kajah

kajah Actief lid

5 okt 2011
    179
    0
    0
    NULL
    Haarlem
    Bed, bad en commode vind ik al een beetje uitzet,
    je bent dus al begonnen ;)
    Hier doen we ook beetje bij beetje,
    wat kleertjes, badjes, schoentjes, hydrofiel, wipstoelstjes en een kinderwagen zijn al aanwezig. Ik heb ook veel gekregen en daar zeg ik geen nee tegen :)

7. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Joh meis, ik ben pas nog maar begonnen..
    Maar dat adviseer ik je toch niet... gaf zoveel stress opeens.

Bij mij denken ze dat ik een hoge vliesscheur heb en werd met 30 weken opgenomen in het ziekenhuis voor 2 wekenlang. Daarna nog 2 keer opgenomen geweest met weeen/harde buiken in regelmaat en drie cm ontsluiting.

Toen kwam er ook nog uit dat de baby 4 wkeen voor loopt op groei door mijn zw diabetes, dus eerder zal komen.....

Stresssss.... Ben dus als een malle gaan internetshoppen. Heb nu alles wel in huis, maar echt relaxed was het niet.

Nou moet ik zeggen als je vroeg zou bevallen voor 37 weken mag de baby toch niet naar huis en kan je man of vriend of familie best voor jou nog shoppen, maar dan kan je niet zelf meer zo goed kiezen en uitzoeken.

8. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Wij kochten een nieuwe kinderwagen rond week 20. Pas na de 20 weken echo durfde ik wat spulletjes aan te gaan schaffen.

Babykamer hebben we nog van zoontje dus dat was al in huis.

9. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    toen ik 14 weken was kinderwegen en autostoel besteld, toen ik 16 weken was, kamertje, box en badje besteld.. En koopt zo tussen door waar ik aan voorbij kom en wat iok leuk vind.

10. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Toen ik 11 weken was hebben wij het kamertje, de kinderwagen, box en maxicosi enzo besteld. En tussendoor de rest van de dingetjes die nodig zijn. Geloof toch wel dat ik zo'n beetje alles wel in huis had met een week of 25.

11. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Ik ben nog steeds niet begonnen en nader de 36 weken. Tsja, ik denk dat je hierin je gevoel moet volgen. Inderdaad kan je het vanaf 36 a 37 weken ongeveer verwachten. De essentiele zaken (kinderwagen, maxi cosi, kleertjes e.d.) zijn zo in huis. Het bedje en de commode moeten misschien wel in elkaar gezet worden dus daar is wellicht iets meer tijd voor nodig. Succes en veel plezier alvast met de voorpret. :)

12. Miertje84

Miertje84 Bekend lid

6 nov 2011
    776
    1
    16
    Utrecht
    Ik moet eerlijk zeggen, dat ik ongv 17 weken zwanger was en toen was het kamertje zo ongeveer klaar. Maar ik was wel erg vroeg hoor!

Nu hoef ik nog een paar kleine dingetjes te kopen en dan is alles compleet...

13. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    kamertje en kinderwagen moeten nog besteld worden (keus is eigenlijk al wel gemaakt)... kleertjes lakentjes hydrofiele doeken etc... heb ik al wel allemaal in huis... let ook op de levertijd van de kamertjes...
    daarnaast kan ik nu nog wel redelijk te shoppen en zie dat bij een latere termijn echt niet meer zitten... straks als het kamertje er is dan lekker alles wassen en inrichten... denk dat wel rond de 30 wk helemaal klaar zijn voor onze gup

14. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    rond de 20 weken zijn wij langzaam begonnen om spullen in huis te halen voor de kleine.
    commode, bedje, kast, wagen + maxicosi en box waren toen al wel of geregeld, of al in huis (rond week 10 hebben we dat gedaan)

nu met bijna 29wk hebben we alles in huis en is het kamertje gereed voor de kleine. ik wou zelf het liefste ook voor week 30/31 klaar zijn met alles.

15. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik ga deze keer vanaf de 20ste week zo ongeveer langzaam aan dingetjes aanschaffen.
    Bij mijn dochter was het al met een weekje of 16 omdat we toen al een geslachtsbepaling hadden laten doen en ik me beter voelde.
    Maar alles afhebben was pas rond een weekje of 35 hoor. :)
    Ik begin gewoon met lekker genieten van kleertjes kijken, kleine dingetjes als knuffeltjes enzo en de grotere dingen wat later.

16. fenyalara

fenyalara Actief lid

28 jul 2009
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij hebben met ong 12 weken alles besteld en afgesproken dat we de spullen rond week 30 willen hebben.. ( we waren er vroeg bij maar mocht er onverhoopt wat gebeuren nemen ze alles terug.)
    nu steeds dichter bij 20 wken komen.denken we erover om te beginnen als we de geslachten weten. zodat het klaar is met week 26 a 28 en we ons er niet druk om hoeven te maken mochten de beebs eerder komen.. maar het is ieder voor zich volg je gevoel..
    en idd kijk naar levertijd dan zla het vast goedkomen..

xxx

17. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Met 10 weken kwamen de eerste kleertjes al.. met 14 weken het badje hydrofiele luiers klamboe etc etc. met 16 weken, kinderwagen, maxicosi en wipstoeltje. Kleertjes eigenlijk wanneer ik al iets leuks zie:D. Babykamer komt over 1 a 2 weken pas ivm verhuizing. Al het overige doe ik rustig aan.

Deel Deze Pagina