8 maanden en in autostoel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bd81, 21 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Mijn zoontje is erg lang voor zijn leeftijd. Past dus bijna niet meer in de maxi cosi (hoofdje tegen bovenrand aan, maar voeten er tot op enkels overheen).
    We hebben al een autostoel in huis, maar zouden we hem hier al in mogen zetten (op de slaapstand uiteraard)?

2. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Hangt denk ik heel erg van het kindje af, kan hij zijn nekje al goed recht houden?

Hier hebben we het zo lang mogelijk uit gesteld maar met 8 maanden was ze echt uit de maxi-cosi gegroeid waardoor dat gewoon niet meer lekker lag en ook niet meer veilig was.
    Wel kon ze al heel stevig haar nekje houden.

Wij zijn dus met 8 maanden over gegaan naar de auto-stoel in lig stand, en auto rijden werdt voor haar meteen weer een stuk leuker (en dus voor ons ook ;)).

Mocht je twijfelen dan kan je het ook bij het CB na vragen zij kijken dan naar je kindje en bepalen van daar uit of het kan te ja of te nee.

3. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Hoofdje tegen de rand is niet erg. Zolang het maar zeker tot de helft van het hoofd nog in de maxi cosi zit. Als er tot max de helft bovenuit steekt is niet erg. En de benen dat maakt helemaal niks uit.

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Maar stel dat er een ongeluk plaatsvindt en de maxicosi klapt naar voren, dan breken toch de benen van je kind als die uitsteken? :(

5. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ik dacht dat het mocht vanaf 9 kg?

6. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    Romy is al 8 dus dat mag volgende maand dan al...

ik hou haar nog lekker in de maxicosi! :D ze zit ook tegen de rand aan hoor maar geeft me niets, ze zit nog heerlijk!

7. sevtamzel

sevtamzel Lid

5 apr 2007
    56
    0
    0
    adviseur
    almere
    Toevallig heb ik Emre gisteren ook in gewoon in de auto stoel meegenomen. De maxi cosi werd echt te krap nu, hij vond het ook niet meer leuk. In de auto stoel vond hij het echt geweldig de hele rit heeft hij zitten brabelen. Hij ligt momenteel nog wel in ligstand natuurlijk.

8. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    De benen zitten dan tegen de achterbank aan en worden naar binnen gedrukt dan. In een gewone autostoel steken ook de benen uit de autostoel.
    Veel kids steken al erg snel met de benen erover heen. Nog voor ze 9 maanden of 9 kilo zijn. Men adviseert om een kind zo lang mogelijk in de maxicosi te laten omdat dat veel veiliger is ivm tegen de rijrichting in vervoeren.

9. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Gjalt zat met 7 mnd in het vervolgstoeltje, paste niet meet in de maxicosi, hoofd over de rand enzo. i.o.m. CB in een vervolgstoel gezet met ligstand, en hij vind het geweldig in deze stoel ;) kan hij heel wat meer zien. CB. zei dat het in de maxicosi te gevaarlijk was, en een vervolgstoel veel beter was. En je moet niet alleen naar de leeftijd kijken zeiden ze daar ook naar lengte en gewicht. Gjalt is even lang en zwaar als een dreumes van ong 15 mnd... dus ook veel te groot voor zijn leeftijd. (krijg vaak te horen: heb je pokon gedronken tijdens je zwangerschap? haha)

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb er een tijdje geleden ook al eens naar gekeken, omdat Thirza hier ook een cm per week groeit en dus de 9 mnd niet gaat halen in de MC -helaas :( Ik wil haar namelijk wel zo lang mogelijk achteruit vervoeren, maar als het niet meer gaat, zitten ze uiteindelijk natuurlijk veiliger in de opvolgstoel!
    Ik meen me te herinneren dat op de site van maxicosi staat dat ze erin mogen tot 9 mnd/9 kilo/totdat het hoofdje de bovenrand bereikt. Als het dus met het hoofdje erboven uit steekt, moet het naar de volgende stoel.
    Tja, zou fijn zijn als MC de opvolgstoelen zo gaat maken dat die ook achteruit geplaatst kunnen worden, want de merken die dat wel hebben, zijn rond de 400-450 euro :( Maar tot die tijd dan toch gewon de opvolgstoel maar in ligstand: dan krijgt het nekje wel wat te verduren bij een aanrijding, maar zolang je kindje ligt, wordt het in de schoudertjes gedrukt. Dat lijkt me minder erg dan als je kindje met koppie boven de MC uit een klap tegen z'n koppie krijgt: dan kan het hoofdje door de klap alle kanten uit!

11. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Mee eens hoor Rozemarijke, als het niet meer gaat, dan gaat het niet meer natuurlijk.

12. Vanes

Vanes Actief lid

28 jul 2007
    182
    1
    0
    De 9mnd die zijn aangegeven is een indicatie. Ieder kind is anders, dus grote kans dat jou kind wel eerder in de vervolg stoel kan.

Veiligheid staat voor op!

Zover ik weet moet het hoofdje goed in de maxicosi passen. Steekt het hoofdje boven uit ben je toe aan een nieuwe stoel.
    Mocht je twijfelen.... Ga het in de winkel na vragen, dan weet je het zeker en kan je veilig en gerust op pad!

Succes er mee.

13. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Dit vond ik op de site van Maxi Cosi:
    Wanneer moet mijn kindje vanuit zijn eerste Maxi-Cosi baby-autozitje naar het opvolgende autozitje?
    Wij adviseren u, uw kindje zolang mogelijk in het eerste autozitje; Groep 0 of 0+ dus achterstevoren te blijven vervoeren en wel omdat dit het veiligst is en bovendien meestal het meest comfortabel. Pas als het kindje met het kruintje van het hoofd net aan de rand van de kuip komt, is het tijd over te stappen naar het volgende autozitje. De lengte van de beentjes speelt daarbij geen enkele rol. Het is zeer onverstandig een kind te vroeg in een groter, voorwaarts gericht, autozitje te plaatsen.

Mijn info dat het hoofdje boven de rand uit mag steken blijkt niet te kloppen. Sorry.

14. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.265
    6.160
    113
    Wat groeien jullie kindjes hard zeg!
    hier pas met 10,5 maand overgestapt, toen kwam zn hoofdje tegen de rand aan. Met zn gewicht zou ie nog steeds niet kunnen: 8,5 kilo nu.
    Maar hij vind het inderdaad prachtig!
    Ik zou zeggen, tot het echt niet meer kan in de maxicosi, is toch het veiligst.
    Ps wat een bedragen trouwens voor die autostoeltjes pfff. En wij 'moeten' er natuurlijk weer 2..

15. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Ik bdn van de week overgestapt op het volgende stoeltje. Ik had het aan het CB gevraagd of het al kon. Dat was het geval. Want ik zit elke dag in de auto in zn totaal anderhalf uur en mn kindje wilde erg graag kijken in de MC. Hij drukte zichzelf steeds rechtop wat niet ging vanwege de riempjes, dus het was brullen geblazen en dat hield hij vol tot we thuis waren en dan zijn het lange ritten kan ik je vertellen. Nu zit ie op de slaapstand in het opvolg stoeltje en hij vind het helemaal geweldig. Lekker kletsen en kijken, en hij heeft ook ondekt dat ie er in kan slapen. Hij hield zich de eerst paar ritten wakker. Gewoon je gevoel volgen.

16. Larissa1982

Larissa1982 Niet meer actief

Volgens mij mag het hoofdje niet boven de rand uitkomen hoor!

17. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ja dat zeggen ze maar als dat zo is moet esmee nog in een maxi cosi want die is no niet eens 9 kilo.

overigens zat Esmee met 6 maanden al in de auto stoel (wel in slaap stand) omdat ze steeds recht op wou gaan zitten in de mc

18. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Wel ff verdere berichtjes ook lezen aub, ik had het zelf namelijk in mijn laatste berichtje ook alweer gecorrigeerd.
    Kan mijn eerste berichtje niet meer wijzigen, anders had ik dat gedaan.

Deel Deze Pagina