Iemand de gouden tip?Lijm verwijderen

Discussie in 'De lounge' gestart door flipflop, 30 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Hallo!
    Ik heb mezelf weer es wat op mn hals gehaald ;) Van babypotjes ga ik de deksels met verf overspuiten en daar een klein speelgoedje op vastlijmen, potje vullen met wat snoepjes en klaar is de traktatie voor mn dochter. klinkt simpel en was het eerst ook, via werk kan ik aan lege potjes babyvoeding komen, vaak merk olvarit en van deze laat de lijm laag zich makkelijk verwijderen. Even weken in warm water, daarna beetje pindakaas op het laatste beetje lijm wrijven en schoon! Maar daarmee spaarde ik niet genoeg, dus nu van een lieve collega meer dan 60 potjes gekregen, ideaal zou je zeggen. Maar deze lijmlaag is veel groter en veel moeilijker te verwijderen, weken, pindakaas, glassex.......en dan nog 1,5u bezig om 10 potjes schoon te krijgen.....:(
    Wie kan me helpen aan de gouden tip zodat het wat makkelijker gaat??

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

En gewoon uitkoken , dan is het zo heet dat de lijmlaag oplost.

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    W50 (verkrijgbaar bij de action en eigenlijk om dingen - zoals je fietseketting- te smeren) Daarmee heb ik de lijmresten van stickers van de deuren af gekregen

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Stickerverwijderaar?

5. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Tnxs voor de tips! Vandaag kan ik even niet langs de winkels (merendeel ook dicht) dus gelijk maar een grote pan gepakt en met water en potjes op het vuur gezet. Uitkoken kan ik gelijk uitproberen!

6. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Dit heb ik ook, ik geloof van HG. Even met een kwastje erop smeren en je kunt het dan heel makkelijk verwijderen.

7. Nogablokje

Nogablokje Niet meer actief

Je zou ook cola kunnen proberen. Daarmee hebben wij zelfs de gele lijmresten van onze trap gekregen!

Cola in een bakje doen, schuursponsje vol laten zuigen, lijm indeppen, even laten inweken en dan boenen met het schuurgedeelte van het sponsje.

Succes, het klinkt wel als een leuke traktatie!

8. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Nagellak remover.

Dat gebruik ik altijd als ik aan de knutsel ga en al die lijmresten enzo moet verwijderen.

Je wrijft het er zo vanaf.

9. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Oude sticker resten kan ik altijd zonder moeite verwijderen met een oliedoekje. Bijvoorbeeld de oliedoekjes voor baby's van het kruidvat of een oliedoekjes om oogmake-up te verwijderen.

Mocht je dat niet in huis hebben is het misschien een idee om het te proberen met een zelfgemaakt oliedoekje. Heb je misschien babyolie in huis?

Hars resten worden ook altijd verwijderd met olie. Het is zeker het proberen waard, en je hoeft niet te schuren. Daarna wel de potjes ontvetten ;)

10. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Stickerverwijderaar van HG ideaal.

11. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    ok, uitkoken is niet de juiste optie. Twee uren lang potjes in mn soeppan laten koken, de lijm is verspreid over een groot gedeelte van de potjes en de soeppan heeft nu ook een hele lijm rand van binnen..........die er bijna niet af gaat.

Kortom morgen maar stickerverwijdereraar van de hg kopen!

12. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Geloof me, ga geen duren producten kopen.

Ik heb hier een pot nagellak remover van de Action staan en die is echt super voor lijm verwijderen.

Moet je die wel met aceton nemen ;)

13. wodjeka

wodjeka Bekend lid

25 feb 2013
    860
    60
    28
    Hellevoetsluis
    Lampen olie werkt super goed. Erop smeren even 1-2 minuutjes laten intrekken en je poetst alles er zo af.

14. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Ok, nu aan de slag gegaan met nagellak remover zonder aceton en yes! Het werkte! Dus de soeppan ook geboend met nagellak remover om al die lijmresten weg te krijgen, daarna natuurlijk goed afgewassen! Maar yes de lijm verdween zonder al teveel boen werk.
    Nu 40 potjes klaar, later maar verder met de overige 20 potjes (ook gelijk klaar voor de traktatie van mn jongste over een half jaartje... Ben er nu toch al druk mee)
    Maar morgen eerst ff langs de action voor nieuwe voorraad nagellak remover ;)

Deel Deze Pagina