Goedkope cadeaus krijgen

Discussie in 'De lounge' gestart door Koraal82, 23 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavan3meisjes

mamavan3meisjes Actief lid

8 feb 2015
    478
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja moeilijk. Ik snap je gevoel erin helemaal. Mijn schoonmoeder zei tegen mijn zwager en schoonzus, toen hun eerste kind geboren was, 'jullie krijgen de 750 euro volgende maand hoor. Dat krijgt iedereen van jullie die ene eerste kind krijgt'. Ons 2 e kind was toen 17 maanden en mijn man kijkt me aan, huh? wat hoor ik nou? 'Ja, zegt schoonmoeder, bij een eerste kind krijgen jullie alle drie 750 euro, hebben jullie ook gekregen'. Nou, nee hoor, zegt ML, zeker niet. Werd ene welles-nietes en schoonmoeder bleef volhouden van wel. En ik weet heus wel of ik of ML zo'n bedrag gekregen hebben ja of nee. Het is dus echt nee.
    We hoeven het niet meer, gedoe erom heen en er zou zelfs ruzie van kunnen komen. Laat maar. Maar het geeft al een nare bijsmaak.

Ons 3e kind is een half jaar geleden geboren, ze wist, en schoonzus en zwager ook, dat ik zwanger was met al 6 weken. Er zit 6.5 en 8 jaar verschil tussen onze kinderen.
    Nikki wordt geboren, oma komt 2 dagen later want ze kon zo'n eind niet fietsen (maar wel met ander kleinkind naar het zwembad, achterop, die bijna in mijn achtertuin is, de week ervoor). Oma komt dus pas na 2 dagen. Schoonzus na ene week, wantja, kost een beetje veel moeite (20 minuten fietsen, jeetje) en zwager pas na 3 weken. Ook zonder enig kado. Ik hoef geen kado, maar wat zeggen ze: sorry, we hadden geen geld. Ik denk dan: als ik zo weinig geld heb, leg ik iedere week 50 cent apart, dan kan ik toch iets kopen.
    Maar nee, wel met z'n allen naar centerparcs in het hoogseizoen. Dat kan wel, ja dikke doei he.

Kado's voor de kinderen: mijn kinderen krijgen al jaren of niets, of een tekenblokje van de action a 39 cent. Ik koop altijd wat leuks.

En nee, ik ben geen ondankbare hond, maar als je dan wel dagjes weg kun en 2 weken CP in het hoogseizoen, dan kun je ook wel een kado kopen.

Ik ben er dus ene beetje klaar mee. Het doet nl. best pijn, zeker hoe er om gegaan is met de geboorte van ons 3e meisje.

2. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ik herken het wel, ik ben zelf ook nogal precies met dat soort dingen.
    Misschien kan je afspreken met je vriendin voor welk bedrag jullie cadeaus doen? Ik heb dat met mijn vriendinnen wel gedaan, voor elkaar ongeveer een 10-tje en voor de kindjes 5 euro.

Als je merkt dat de ander structureel minder blijft geven, verlaag je het bedrag toch gewoon?

3. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Mijn zwager en schoonzus geven naar mijn idee juist te dure cadeaus. Ze hebben het helemaal niet zo breed maar ze geven gerust cadeaus van 20/25 euro. Ik maak altijd een lijstje met zeker veel dingen ook van onder een tientje die de kids graag willen hebben, maar zij kopen altijd een duurder ding. Vind ik jammer. De kinderen maakt het echt niet uit of iets 2 euro of 20 euro als ze het maar leuk vinden.

Deel Deze Pagina