Wij vertrekken dit weekend naar Italië (Bloemen Riviera). We zijn nu aan het zoeken naar een camping onderweg, ruim over de helft. Dat is voor ons ongeveer tussen Bazel en Luzern (route E35) Weet iemand op die route een eenvoudige, goedkope camping? wij zijn natuurlijk nooit echt goedkoop uit met kamperen (veel kids) maar de campings die ik nu op de route vind via ANWB etc. zijn allemaal ongeveer 55 a 60 euro per nacht. Behoorlijk duur vind ik, zeker gezien we aan deze camping echt geen eisen stellen, behalve dat we er kunnen slapen, douchen en de volgende ochtend weer doorreizen
Mijn enige tip: niet in Zwitserland. Ga vlak voor de Zwitserse grens kamperen, je kunt er veel goedkoper uit eten, de campings zijn ook veel goedkoper. Afgelopen mei in Duitsland met 6 volwassenen en 3 kinderen bij een goede Italiaan gegeten, kostte 125,-. Allemaal een lekker hoofdgerecht en drinken. 3 dagen later in Zwitserland bij een matige Italiaan, voor 2 volwassenen en 1 kind 80,- omgerekend. Ook alleen drinken en hoofdgerecht. Zwitserland is op dit moment gewoon erg duur. Maar wel schitterend!
Zwitserland is duur! Zelf vorige maand een nachtje in een hotel overnacht op doorreis naar Italië. Misschien over Oostenrijk rijden? (Weet niet hoe duur dat is en of dat een optie is ivm route)
Nee over zwitserland is voor ons wel de meest logische route. Heb nog eens goed gezocht en gelukkig een goede eenvoudige camping gevonden. Op de route en 33 euro per nacht voor ons. Verder hebben we niets nodig in Zwitserland, we gaan ook niet uit eten. Neem gewoon iets mee wat ik van te voren gemaakt heb of iets makkelijks om op de skottel te gooien.
Hetlichtje: ik vind Duitsland ook idd heerlijk en een heel stuk goedkoper. Maar ik wil perse iets verder rijden zodat we iig over de helft zijn.