Mama's, Hebben jullie tips om het tandenpoetsen leuk te maken? Ik heb alles al geprobeerd denk ik. Poetsen met het tandenpoets liedje, zelf laten poetsen, complimentjes geven of juist dreigen (als je niet poetst gaan we ook niet naar de speeltuin). Ze haat het en ik mag haar tandjes absoluut niet poetsen. Het gaat echt gepaard met huilen, pruilen en schreeuwen Behalve een wurggreep kan ik niets verzinnen wat helpt.
Bij mij hielp het om gewoon door te zetten. Van de 1 op de andere dag mochten we haar gewoon poetsen en vond zij het zelfs leuk om daarna nog zelf te poetsen. Wij telden gewoon rustig tot 10 per deel poetsen en dat ging goed. Nu hebben wij ook alvast een elektrische tandenborstel met prinsessen erop gekocht en die vind ze helemaal geweldig en wilt ze elk moment van de dag poetsen.
Hier toch ook een tijd moeten dwingen tot poetsen, heb het altijd geprobeerd leuk te maken en uit te leggen, maar niet poetsen vond ik geen optie. Dus dan even in houdgreep en snelll poetsen, klaar. Echt niet leuk... Maar uiteindelijk kon ik die houdgreep achterwege laten en had ze door dat meewerken een stuk prettiger was dan spartelen en schreeuwen. De jongste komt zelf met open mond aangewaggeld 's avonds, ideaal Maar zal vast nog veranderen
Ik zet al door sinds ze acht maanden is, maar ze wil er niks van weten. Overdag doe ik het daarom dan maar met een Franse slag Voor het slapengaan moet het gewoon echt heel grondig. Een electrische tandenborstel lijkt me wel een ideale oplossing! Goeie tip. Hahaha ik hou haar nu echt vast in een houdgreep. Het ideale is dan dat ze moet huilen zodat ik er bij kan, anders klemt ze d'r kaken stijf op elkaar.
Ik las dit net Hoe 2 euro je leven verbetert (tandenpoetsstrijd) ⋆ Mama's Jungle Haha ik ren al naar de de Prenatal om een vingertandenborstel te kopen. Niet of dat iets uit gaat uitmaken wat betreft het spartelen en huilen
hier hebben we haar gewoon heel vaak laten spelen met dr tandenborstel, zodat ze er niet meer bang voor was. ze heeft er sowieso een hekel aan als je aan dr mond zit en de elektrische tandenborstel is brullen.. Verder helpt het hier als zij ondertussen mijn tanden mag poetsen
Mijn ervaring is dt het in fases gaat, vanaf tandje 1, in ieder geval tot 3 jaar! Ik heb geprobeerd steeds iets nieuws te bedenken waardoor het weer even een tijdje leuk was. Als baby van 6 maand poetste ik haar eerste tandjes terwijl ze lag, toen dat niet leuk meer was mocht ze zitten. Toen ze kon staan mocht ze in de wasbak staan zodat ze in de spiegel kon kijken. Ik heb ook wel liedjes gezongen en geteld, zodat ze wist hoe lang het nog duurde. En in sommige periodes ook de houdgreep toegepast. De oudste is nu ruim 3, dus die snapt prima waarom het moet en weet ook dat ze geen keus heeft. Ik heb eventjes geduld, maar geen eeuwen dus op een gegeven moment kan ze kiezen, meewerken of ik neem haar op schoot in de houdgreep en ik ga poetsen. Meestal kiest ze toch het eerste. Zoontje van ruim 10 mnd zit in de zittend poetsen fase en dat gaat nog redelijk, maar begint al wat te sputteren dus even kijken wat bij hem straks werkt. Het is gewoon een rotklusje maar wel een verplicht nummer helaas. Beter even doorpakken, dan is het zo weer klaar. En er zijn ook periodes dat het ineens probleemloos en vlot gaat.
Hier ook een kindje die tandenpoetsen vreselijk vindt! Het moet nu eenmaal gebeuren, ik zou het nog erger vinden dat hij allemaal gaatjes in zijn gebit krijgt omdat ik niet goed heb gepoetst.. Dus hier gaat het met brullen, in de houdgreep en doorpakken! Heb allerlei dingen geprobeerd om het leuk te maken, niets hielp. Na het tandenpoetsen een dikke knuffel en de tranen zijn weg bij mn kleintje
Eerst vond m'n dochter het leuk en inneens weer niet. Toen wou ze het even zelf doen een poosje en toen wou ze ineens weer niet meewerken. Ik negeer het slechte gedrag van d'r zeg er niet zoveel over en ga gewoon verder. Ze laat het nu toe... soms krijg ik nog een boze blik maar jammer dan hihi
Hier nooit een probleem geweest. Eerst mocht ze zelf met een 2e tandenborstel onze tanden poetsen, of met ipad of telefoon spelen ondertussen. Tegenwoordig wil ze ook zelf poetsen, dus dat mag als wij klaar zijn met poetsen. We hebben ook een 2-minuten zandloper zodat ze kan zien hoelang het nog duurt.
Geen idee of er een oplossing is. Mijn oudste laat zich prima poetsen, mijn jongste van 4 is nog steeds een ramp.
Hier ook 2 kiddo's die tanden poetsen vreselijk vinden. Maar jammer maar helaas voor ze, tandjes worden toch echt 2x per dag goed gepoetst. En dan lijkt het wel alsof ze vermoord worden en moeten we ze echt in de houdgreep houden, maarja denk dat ze me later dankbaar zijn. Hoorde laatst kindje van 1,5 met vullingen. Toen viel mijn mond open.
Hier ook drama helaas. En dus ook de in de houdgreep... Als ik klaar ben mag ze altijd nog zelf poetsen, dat vindt ze heel leuk dus ze is er niet bang voor ofzo... maar ja, het moet toch echt gebeuren.
Hier ook een tijdje drama geweest naar helaas voor dochter is tanden poetsen geen keus. Ik gaf haar vaak iets in handen of zong een liedje of zette de tv aan zodat ze afgeleid was. Als niks hielp was het houdgreep. Uiteindelijk ging het beter en kwam het zelfs goed.
Hier ook inderdaad drama. Ik probeer het eerst gewoon op de normale manier zodra hij gaat tegenwerken hup meteen in de houdgreep. Mondje gaat hierdoor wijdt open en poetsen maar we poetsen zijn tandjes 2 maal: in de ochtend en de avond. Zodra het poetsen klaar is mag meneer zelf poetsen . Er komt vast wel een tijd dat de houdgreep niet meer nodig is! Maar tandenpoetsen is echt een must!!! Geen discussie mogelijk
Hier hetzelfde. Wat ook helpt maar je wsl al wel doet: zelf tandenborstel laten kiezen (dochterlief heeft er 3 nu), lekkere tandpasta, er een spelletje van maken. Laten meekijken als je zelf poetst. Jouw tanden laten poetsen. Houdgreep werkte hier averechts; sterke kaakklem! Hier lieten we haar toen ze kleiner was zelf wat knoeien en deden we lekker gek als de tandjes gepoetst moeten worden. Al spelenderwijs haar laten lachen, en dan met een stemmetje 'poetsepoetsepoets!'. Snel paar tandjes en dan even pauze en weer gekke bekken trekken. Waardoor ze weer moest lachen en dan was het weer mogelijk om tandjes verder te poetsen. Inmiddels komt ze zelf naar ons toe als we de tandpasta bovenhalen. Eerst zelf poetsen en dan mondje open en mama/papa laten poetsen. Ik ga niet zeggen dat ze er van geniet of dat we superveel tijd 'krijgen', maar echt erg vindt ze het niet en haar tandjes zien er proper uit. Moet wel een beetje raar klinken als ik dat zo terug lees....
Wij poetsen samen met hem, dus als we met ze allen naar de badkamer gaan om tanden te poetsen na de fles dan pak ik en mijn vriend ook onze tandenborstel, en dan poetsen we met ze drieen zeg maar tot nu toe gaat het goed want hij mag ook af en toe onze tanden poetsen dus hij vind dat wel leuk. misschien is dat een Idee om samen te gaan poetsen?
Ik blijf gewoon elke dag poetsen. Hoe hij ook reageert. Soms moet ie maar even tegenstribbelen. Er komt een dag dat het wel goed gaat! Houd vol!
Hier stond toevallig een keer een filmpje op de ipad op toen ik zn tanden ging poetsen, dat hielp erg goed, maar wil ik niet iedere avond. Dus doen we soms. Zoonlief mama's tandenbirstel geven en mamam's tanden laten poetsen gelijktijdig helpt ook. Wel opletten dat de tandenborstel niet achterin je keel wordt gestoken, op de grond wordt gegooit of in het toilet beland En anders toch de houdgreep.