Wat al eerder gezegd werd hier: nooit een 3-jarig contract afsluiten, al zit er nog zo'n leuk speeltje bij. Je betaalt 'em uiteindelijk zelf en je zit aan het bedrijf vast, ook als ze de energieprijzen meer verhogen dan bijv. de concurrent. Het is het slimste om ieder jaar over te stappen omdat je, als je eenmaal bij een energieleverancier zit, niet ieder jaar een aantrekkelijke (overstap)korting krijgt. Mensen die ieder jaar 'lekker blijven zitten' zijn de mensen waar de energieleveranciers het meeste geld aan verdienen... Wij zijn onlangs overgestapt na een vergelijking op Energieprijzen vergelijken van alle leveranciers op Gaslicht.com. Energietarieven die hier eerder zijn opgesomd vormen maar een klein deel van je totale kosten! Grootste gedeelte is een vast bedrag aan energiebelasting, 'vervoer' van energie e.d. Wij kregen bij één bedrijf eenmalig 180 euro cadeau als we minimaal een jaar blijven zitten (we krijgen het bedrag aan het einde van het jaar) en de energieprijzen waren lager. Er was trouwens een 'vaag' energiebedrijf nog iets goedkoper maar we zijn toch voor een 'bekende naam' gegaan. Allemaal overstappen, mensen! Profiteer van de vrije energiemarkt . Evt. boetes worden bijna altijd betaald door de maatschappij waar je naar toe gaat.
wij zitten wel bij oxxio en hebben net voor 3 jaar verlengt ( met gratis i-pad ) ons verbruik is 300 m3 gas voor warm water en koken ( wij stoken ons huis warm met een houtkachel) 1000 kwh stroom omdat we 12 zonnepanelen hebben. ons huis is goed geisoleerd en is de middelste van een rijdje (440m3 inhoud) wij verbreken het contrakt met oxxio na een jaar en laten onze nieuwe leverancier de boete van 125 euro per aansluiting betalen. ons maandbedrag is ook maar 45,- per maand, 25,- voor gas en 20,- voor stroom en dit is aan de hoge kant, we kunnen naar 13,- voor stroom. als alles een beetje mee zit volgend jaar dan gaan we meer terugleveren dan we gebruiken met extra zonnepanelen en samen met een zonneboiler ( die mijn man wil) hebben we dan waarschijnlijk geen maandbedrag meer, maar een jaarlijkse terugstorting. vooral als je overstapt met een bonus korting op je jaarafrekening moet dit haalbaar zijn.
Hier een tussenwoning en betalen 150 euro per maand. 't Is hier slecht geisoleerd, droger draaide normaal 1x per week, momenteel wat vaker. Verwarming heb ik op 17-18 graden. Zitten bij Essent.
Maar je moet dus niet kijken naar termijnbedrag want dat kan te hoog of te laag zijn. Je moet kijken naar wat je betaalt per kw stroom, per m3 gas en vastrecht. Hier komt verder alleen nog een vast bedrag aan transport en -onderhoudskosten bij. Hier is dat ongeveer 35 euro per maand.
Aks je vergelijkt kijk dan naar de kWh,m3 en je vastrecht. Vastrecht scheelt soms ook erg veel per leverancier. Maand bedragen vergelijken is appels en peren vergelijken. Oxxio is volgens mij helemaal niet zo goedkoop. Ik heb bij een grote leverancier gewerkt, en enorm veel klachten gehoord over verschillende leveranciers. Ik raad je echt aan om even te kijken op de site van radar. Cadeautjes lijken interessant maar vaak zit er wel meer achter.
Even snel gekeken, actie met de iPad is al niet interessant. Vastrecht bij Essent was altijd rond de 30 per jaar geloof. Oxxio is per product 75 euro per jaar. Dat is dus 150 euro per jaar x 3 jaar is 450 euro, bij Essent bijvoorbeeld zou dat 180 euro zijn voor 3 jaar.... Dit soort dingen word vaak niet verteld
Daarom heb ik dat ook in mijn overzichtje gezet: tarief voor gas, tarief voor stroom en vastrecht. Van Essent kon ik de tarieven niet vinden. Overigens was het met mijn huidige tarieven ondanks het hogere vastrecht goedkoper om naar Oxxio over te stappen. Tot Eneco met nog lagere tarieven kwam
Wij hebben vorige jaar de energie rekening eens onder de loep genomen Wij zijn via deze site over gestapt. PrizeWize: 100% onafhankelijk en betrouwbaar vergelijken. Je kunt alle bedragen die je maar wilt weten terug vinden. In je eigen account staat de eind datum van je contract zo dat je weer op nieuw kunt gaan vergelijken. Je krijgt hier ook een mail van. Wij verbruiken 3300 kwh stroom en 1300 m3 gas we zouden als we bij de nuon zouden blijven 140 euro per maand moeten gaan betalen. we zijn overgestapt naar essent en daar betalen we nu 95 euro per maand.