Jonge gastouder aan huis, ervaringen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Caithlin79, 9 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    We hebben gisteren een kennismakingsgesprek gehad met een gastouder.
    Het is nogal kort dag, volgende week begin ik met werken en er zijn weinig opvangmogelijkheden op korte termijn dus ik voel wel een zekere druk om akkoord te gaan met deze gastouder.

Ik twijfel alleen een beetje. Ze is nog erg jong, 22, heeft zelf geen kinderen en wel ervaring als gastouder maar nog niet met baby's.
    Al heeft ze wel stage gelopen op een KDV bij de babyopvang.

Zijn er hier nog meer ouders die een gastouder aan huis hebben? Hoe bevalt dat, en gaat het om een jonge of wat meer ervaren gastouder?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Naar de leeftijd zou ik niet kijken, een meid van 22 kan meer ervaring hebben als een vrouw van 38 bij wijs van spreken.

Ervaring zou dus voor mij puntje 1 zijn.

3. Dana

Dana Niet meer actief

ik zou ook voor ervaring gaan en mijn gevoel bij iemand, dus uitnodigen voor een 2e gesprek misschien en kijken hoe ze met de kleine omgaat (laten verschonen en voeden) terwijl jij kijkt?

4. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Ik was zelf ook rond 22 toen ik werkte als gastouder. Leeftijd doet er niet zo aan toe vind ik. In de kdv werken ook 19/20 jarigen.

Kijk of er een klik is. Evt. aanbevelingen van andere families en ervaring inderdaad.

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik ken iemand die gastouder aan huis is. Ze is ook jong, dezelfde leeftijd denk ik, maar ze doet dit werk al een tijdje (naast haar studie). Ik weet dat ze enorm populair is omdat ze ontzettend goed is. Ze onderneemt veel met de kinderen, kookt lekker, erg vriendelijk en heeft een enorm verantwoordelijkheidsgevoel. Ik zou haar wel als gastouder willen hoor. :D

Dus het is moeilijk te oordelen op basis van de informatie die je geeft of ze goed zal zijn. Ik zou zelf geen problemen hebben met een jong iemand, zolang ze dat verantwoordelijkheidsgevoel maar heeft (en dus niet de halve dag TV zit te kijken bijvoorbeeld).

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Leeftijd zegt mij ook niet zoveel. De ene 22jarige is de andere niet;)
    Ik zou heel erg van mijn gevoel uitgaan met dit soort dingen.

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Het zou voor haar de eerste keer zijn dat ze kinderen van en naar school brengt. Dus de baby mee in de maxicosi, de oudsten mee, allemaal in de auto naar school en 's middags weer terug.

En ik vind het ontzettend moeilijk om die verantwoording over te laten aan iemand die zelf nog geen kinderen heeft en daar verder geen ervaring mee heeft.
    Tegelijkertijd weet ik zelf ook wel dat ik vooral moeite heb om een stukje verantwoording uit handen te geven, dus het is niet zozeer dat ik twijfel aan haar als persoon, maar de angst dat ik nu een verkeerde keuze maak als ik haar wel aanneem.

Ze is nu een paar uurtjes meedraaien en is beneden met de oudsten een spelletje aan het spelen. Dat gaat verder heel goed, en als de baby wakker is laat ik haar inderdaad haar verschonen en flesje maken enzo, om te kijken hoe dat gaat.

8. Dana

Dana Niet meer actief

die verantwoording overlaten aan een ander is het moeilijkste dat er is voor een moeder ;)

Deel Deze Pagina