Meiden, ik word echt compleet gek! Mijn ogen jeuken, niet normaal meer! Het voelt ook alsof er iets in zit (soort korreltjes die onder mijn ooglid over mijn oog zelf schuren) en ik heb iedere keer van die slijmdraadjes over mijn oog zitten, waardoor ik dan wazig zie. Zo irritant! Ik heb dit ieder jaar een tijdje, dus het lijkt een soort allergie, maar ik ben getest op hooikoorts en daar kwam niets uit. Toen dacht de HA aan een allergie voor mascara, maar dat gebruik ik het hele jaar, dus dan is het raar als ik alleen maar rond april/mei/juni last heb hiervan. Heeft iemand dit ook? En wat kun je eraan doen? Zijn er druppels die helpen bijvoorbeeld? Dit is echt om gestoord van te worden, namelijk
Oei, dat kan ik me voorstellen dat je daar gek van wordt! Het lijkt toch echt op een soort hooikoorts! Ik heb zelf oogdruppels Natriumcromoglicaat Sandoz. Het is tegen hooikoorts, maar als je erop googled, dan wordt het wel voor meer dingen gebruikt. Als je ergens een allergische reactie van hebt. Ik vind ze zelf erg fijn. Het is niet zo dat het meteen over is, maar geeft wel verlichting! Je kan altijd vragen of ze zoiets voor kunnen schrijven! Succes! Liefs Loesie
hooi koorts als ik jou was zou ik even privalin halen je hebt pilletjes maar ook een neus pray de spay gebruik ik in combinatie met de hooikoorts pillen van de aldi 7 stuks voor 1 euro nog wat
Wat ook al kan helpen is gewoon een oogdouche (bijvoorbeeld van Kruidvat huismerk, of van Optrex). Daarmee kun je je ogen even schoonspoelen. Ik heb zelf al heeeeel lang hooikoorts en werd vroeger gék van de oogjeuk. Nu heb ik er sowieso minder last van, en zijn er betere medicijnen. Ik slik alleen antihistamine-pilletjes en gebruik een neusspray, dus niets specifiek voor m'n ogen.
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga ermee aan de slag. @ Felice: dat is wel eens ter sprake gekomen, maar toen vonden zowel HA als ikzelf het nog niet 'erg genoeg' Had ik geweten dat het zo erg zou worden, dan had ik het toen al gedaan, maar ik denk idd dat ik daar ook maar even achteraan moet. Toch wel makkelijk als je weet waar je dan precies allergisch voor bent, denk ik...
Tja, ik denk dat het niet zo heel veel uitmaakt waarvoor je allergisch bent bij een reactie op je ogen. Oogreacties worden veroorzaakt door iets in de lucht en dat kun je niet of heel moeilijk vermijden. Het komt er dan op neer om de symptomen te bestrijden, dus antihistamine, oogdruppels of oogdouche. Dit kun je gewoon gebruiken wanneer je last hebt. Zijn de klachten over, dan stop je met deze middelen. Totdat je weer last krijgt. Maar het is de vraag óf het een allergie is. Daar kun je ook achterkomen door het te behandelen alsof het een allergische reactie is. Helpt het, dan is de kans groot dat je een allergie hebt. Helpt het niet, dan heeft de jeuk een andere oorzaak (te droge of vuile lucht, te weinig knipperen, verkoudheid).
vraag aan je arts om livocab oogdruppels. Precies wat jij omschrijft, heeft mijn vriend ook. En de livocab helpt heel goed.
Misschien is het wel van de processierups. Bij ons in het dorp kan je zien dat er best veel eiken meebesmet zijn. Die rupsjes verliezen hele kleine haartjes die jeuk en een branderig gevoel kunnen veroorzaken.
Ik heb dit ook. Zou zogenaamd ook geen hooikoorts zijn, maar is toevallig wel altijd in deze periode. Ik heb van de huisarts tilavist oogdruppels gekregen. 's morgens even druppelen en het helpt bij mij echt heel goed.