Hoelang in maatje 50 of 56?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Smurf1985, 6 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smurf1985

    Smurf1985 Niet meer actief

    Hoi iedereen,
    Volgend week weten wij wat het is,hartstikke leuk dus!
    Vanaf dan mag ik van mezelf legaal gaan shoppen voor de kleine.

    Ik vraag me dus af,hoelang een baby in maatje 50 of 56 zit?
    Ik beval in de winter,en vraag me ook af hoeveel rompers ik moet hebben.en dan graag in de verhouding,korte mouw,lange mouw,en/of zonder mouw.
    Ik ben benieuwd!!
     
  2. Storm

    Storm Niet meer actief

    Nou, dat ligt helemaal aan je kindje.
    Mijn zoontje is begonnen in 56 en dat heeft hij drie weken aan gehad.
    Ik zou niet teveel van die kleine maatjes kopen. Bijhalen kan altijd nog.
    Wij hadden niet verwacht dat ons mannetje zo groot zou zijn. Wij hadden een pakje mt 50 (gekregen, en die was afschuwelijk ;)) en die paste niet. De rest 56 (5 setjes). We hadden zoiets van we zien wel. Is ie heel klein dan kopen we bij en anders slaan we de mouwtjes wel om. Dat was in ons geval niet nodig.
    Mijn neefje daarentegen heeft wel een week of 7 mt 50 aan gehad. Maar hou er ook rekening mee dat je ws veel gaat krijgen. Al moet ik zeggen dat wij best veel in mt 62 en 68 gekregen hebben:).

    Rompers hadden wij veelal met korte mouw. Toen hij wat groter werd ook met lange mouw in combi met een bloes of t-shirt. Ligt er denk ik ook aan hoe warm je kindje het heeft. Mijn zoontje heeft het vrij snel warm en dan zijn al die laagjes niet prettig. Wij hadden veel te veel rompers korte mouw, maar ja, allemaal gekregen :D.
     
  3. Popkoorn

    Popkoorn Niet meer actief

    mijn zoontje heeft tot 4 maand in 56 gezeten, ligt echt aan de groei van je kindje,

    na de 4 maand ging het opeens heel hard en zat met 6 maand al ik 74
     
  4. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Ja het ligt echt helemaal aan je kindje, Irem die toch niet extreem klein was en netjes de groeilijn volgt past nog steeds in 56 en is nu al 3,5 maand.

    Rompers met lange mouwen zou ik er 1 of 2 van kopen, is soms handig om bv onder een jurkje aan te doen, onder een shirtje met korte mouwen of om in te slapen. Maar voor onder truitjes ed zijn korte mouwen echt makkelijker
     
  5. sassie25

    sassie25 Fanatiek lid

    15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Tycho is begonnen met maat 50 en zit denk ik sinds een week of 2 in 56.

    Maar nu moet ik wel zeggen dat de VK had gezegd dat wij een groot kindje zouden krijgen. Dus wij hadden geen maatje 50 gekocht ( we hadden 1setje gekregen) Maar mooi dat ie in maat 56 verzoop. Dus schoonmama erop uit gestuurd om nog ff snel maatjes 50 te halen. Dus ik zou zorgen dat je in ieder geval van beide maatjes 1 of 2 setjes in huis hebt!

    En ook hier van de kraamvisite alleen maar grote maatjes gehad, vanaf 62 tot en met 74. xxx
     
  6. vosje2000

    vosje2000 Fanatiek lid

    28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Mike heeft 2 maanden in maat 50 gezeten en ging toen naar 56 waar hij ook zo'n 2 maanden in zat
     
  7. Chilleke

    Chilleke VIP lid

    21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    ligt idd aan de bouw van je kindje. Gijs is lang en tenger, en daardoor paste hij ook lang in 56 (62 was qua lengte goed, maar niet qua breedte) ik ben nu sinds 2 a 3 weken langzaam aan het overgaan op 62 en is nu dik 3 maanden. nu passen sommige dingen van 62 nog niet echt mooi :S
     
  8. Sarah84

    Sarah84 VIP lid

    21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik zou niet al te veel heel klein spul halen.

    Finn werd wel groot geschat dus 50 had ik alleen 1 pakje gekregen van iemand. Die heeft ie niet eens aangehad. Paste niet!

    Ik ben dus blij dat ik dat niet heb gehaald!

    56 heeft ie ook niet al te lang aangehad. En ik heb dus zoveel kleertje die hij nauwelijks aan heetf gehad.
     
  9. samantha1985

    samantha1985 Niet meer actief

    dit heb ik dan gevonden omdat ik er ook nog niet echt veel verstand van heb maar vindt het wel handig...
     
  10. Jeluna

    Jeluna Bekend lid

    27 aug 2008
    571
    0
    0
    Mijn zoontje heeft maat 50 nooit gepast!
    Is nu 3 maanden geweest en zit helemaal in 68, er zijn zelfs al kleertjes die hij niet meer in deze maat past!

    Dus ik zou zeggen eerst niet te veel van kopen, is snel genoeg bijgehaald!
     
  11. luvmyluver

    luvmyluver Actief lid

    1 apr 2010
    426
    0
    0
    hbh
    leiden
    het ligt idd aan je kindje....

    de oudste heeft maar 3weken 50 gehad en 3 weken 56 daarna ging het iets langzamer

    mijn jongste heeft wel een maand of 5 maatje 50 gehad en daarna heel lang 56...ze is nu 3 en heeft nog steeds maatje 86.. al moet ik eerlijk zegge dat het nu toch eindelijk gaat komen dat ze 92 past:D

    voor deze bub heb ik ook gewoon maatje 50 en 56 gehaald

    en rompers idd met korte mouw en lange maouw voor onder een jurkje of bloesje
     
  12. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb 3 setjes maat 50, voor het geval dat. Maar ik heb in mijn hoofd zitten dat wij een groot kind krijgen, dus ik wilde er niet teveel van halen omdat ik denk dat het toch niet past. Mocht het toch nodig zijn, dan halen de oma's dat wel. :D
     
  13. Trees

    Trees Niet meer actief

    Ons meisje is bijna 7 weken en draagt nog steeds 50/56. Het is per kind zo verschillend.
     
  14. DJ Momo

    DJ Momo Fanatiek lid

    23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    ligt aan je kindje en hoe de kleertjes vallen!!!
     
  15. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    hier alle 3 de kindjes ongeveer 1 week maat 50 en 3 weken maat 56 daarna maat 62 overgeslagen met shirtjes omdat ze een lang bovenlichaam kregen.
     
  16. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Julian is nu 2 weken en een paar dagen en is nu bijna uit 56.

    Hij was bij de geboorte 53 cm en past dus net in 56. Maar veel 62 zit al heel goed.

    50 kon ik gelijk weg doen.
     
  17. DJ Momo

    DJ Momo Fanatiek lid

    23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn zoontje is morgen 4 weken, en past nog prima in 56. hij was 3500gr//52cm. inmiddels weegt ie 4130gr
     
  18. mejosje

    mejosje Fanatiek lid

    26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    2 weken maat 50 hier, daarna tot ongeveer 2 maanden 56!
     
  19. Miffy77

    Miffy77 Fanatiek lid

    9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Als deze tabel zou kloppen, zou Julie nu in maat 86 zitten :$! Nou, daar past ze twee keer in! Ze past nu net in maat 74, en dat valt nog net iets aan de grote kant.

    Julie was geen grote baby toen ze geboren werd, maar ook geen piepkleine (48 cm, 3010 gram). Ze heeft helemaal in het begin nog maatje 44 aangehad, daarna een maand of 2 maat 50. Tot een maand of 4-5 heeft ze maat 56 aangehad.

    Als je kindje eenmaal geboren is kun ej natuurlijk het beste inschatten wat zijn/haar bouw is en kleertjes bijkopen als het nodig is. Maar ik wilde ook graag alles van tevore in orde hebben :) en de kleertjes klaar hebben liggen.

    Van rompertjes zlou ik er niet zo veel met lange mouw aanschaffen. Voor hele kleine babietjes vond ik ze niet fijn. De mouwloze stretchrompertjes van de Hema zijn heel fijn, Julie heeft die heeeeeel lang in maatje 50-56 aangehad. Daar zou ik dus genoeg van kopen.
     
  20. fafje

    fafje Niet meer actief

    ik heb veel kleertjes die " 50/56" is...hahaha heb eigenlijk niet apart 50 en apart 56...k zie t wel...idd alles is snel bij gekocht...
     

Deel Deze Pagina