ervaringen buggy zapp of musty spider

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door suus02, 15 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.391
    871
    113
    home sweet home
    Hallo
    Wij willen graag een buggy aanschraffen maar twijfelen tussen de quinny zapp en de musty spider. We willen graag dat hij makkelijk en klein inklapbaar is. Daarnaast prettig rijd (dus geen stuiterding). Ik weet dat de zapp geen slaapstand heeft en de spider wel. Zijn er nog meer voor en nadelen??? Graag ervaringen (of andere tips qua buggy mag ook) Oja kan je een paar boodschappen enz kwijt onder de buggy? En past er uberhaupt een meerijdplankje achter een buggy of wil ik dan te veel haha? Alvast bedankt

2. NB1980

NB1980 Actief lid

24 jun 2008
    247
    0
    0
    Wij hebben een buggy van chicco. Is niet klein enzo, maar we hebben pas geleden een meerijdplankje van buggyboard geprobeert.....niet te doen! Leeg rijdt hij prima, maar zodra mijn zoontje van bijna 1 erin zit en mijn dochtertje van net 3 achterop staat, krijg je hem met geen mogelijkheid vooruit. :(

NOu kan ik me voorstellen dat het achter de spider beter gaat, want die heeft grotere wielen toch.

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar uitzet.
    Elmo

4. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Wij hebben de zapp en heb het nooi geprobeerd maar weet wel al daar kan geen plankje achter is ook geen ruimte voor.

en als je onder de zapp de bootschapen mand er bij koopt dan kanje daar best veel dingen in en ook nog wat aan. wij vinden hem heerlijk rijden en me meisje zit er goed in. en als ze heel af en toe in slaap valt dan ligt ze met haar hoofdje tegen de zij kant.

5. Seilenna

Seilenna Actief lid

9 sep 2007
    442
    0
    0
    Flevoland
    Misschien wordt de keus nu nog moeilijker, maar de titanium breeze is misschien ook een optie. Hier zit ik over te denken, ook omdat daar de maxi-cosi nog op kan, voor zolang als mijn dochter daar nog in zit...

groetjes Annelies.

6. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Ik heb de quinny Zapp

Voordelen:
    - heel erg wendbaar, met één hand te besturen
    - zeer klein opvouwbaar, goed op te vouwen ook
    - standaard maxi-cosi adapters, erg makkelijk op de maxi-cosi op te klikken. beter dan zeulen

Nadelen
    - redelijk harde wieltjes
    - niet geschikt als je langer dan 1.70/1.75 bent (vrij laag, mijn man loopt er nooit achter)

Overig
    - oppassen dat 'ie niet kiept met boodschappentassen eraan
    - je hebt een aparte fietsendrager nodig die je alleen kan combineren met een "pak-af-fietstas"

7. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    er kan wel een plankje achter. De Lascal Buggyboard kan er achter namelijk. De Quinny Zapp is wel de kleinst invouwbare buggy die er is.

De Mutsy Spider stond laatst in een of andere test als beste getest. Maar hij is niet zo heel klein inklapbaar, je houd nog best wel een pakketje over, maar fijn rijdt ie wel. 1 klein nadeeltje vind ik het verstellen van de rugleunig. Je moet aan een touwtje trekken om de rug omlaag te brengen, daar hadden ze wel een beter systheem voor kunnen bedenken denk ik.

Ik zou je kindje gewoon eens in allebei de buggy's zetten, kun je beter zien of hij bevalt voor jou. En als het gewicht van je kindje in de buggy zit dan kun je ook beter beoordelen hoe die rijdt.

8. ToetieL8

ToetieL8 Niet meer actief

Ik heb ze allebei ;) Vind zelf de quinny fijner in gebruik.

Voordelen Quinny:
    Kan mee op de fiets
    Je kan hem heel klein opvouwen
    Is erg licht
    Stuurt heel soepel ook met 1 hand
    Nadelen Quinny:
    Geen ligstand
    Handvat niet in hoogte verstelbaar
    Geen boodschappen mandje (wel los te koop)
    Kiep snel als je tassen eraan hangt
    Voordelen Mutsy:
    Stuurt heel erg lekker
    Boodschappenmandje
    Handvat in hoogte verstelbaar
    Rijd heel erg comfortabel
    Rugleuning verstelbaar
    Nadelen Mutsy:
    Kan niet op de fiets
    Rugleuning kan niet heel erg rechtop, waardoor je kindje een beetje hangt in de buggy
    Is opgeklapt best wel zwaar en lomp

9. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

12 aug 2008
    308
    0
    0
    Wij hadden eerst een Chicco, maar daar kon ik niet mee worden. Trapte elke keer tegen de wielen aan. En was niet makkelijk met 1 hand te besturen.
    Nu hebben we een Quinny Zapp, een erg goede aankoop moet ik zeggen.
    Loopt lekker licht, brede wielbasis dus geen trappen tegen de wielen meer, met 1 hand te besturen en lekker compact opvouwbaar.
    Boodschappenmandje onderaan en een boodschappennetje aan de handvaten voor de lichte dingen. Gaat prima.
    Ikzelf ben 1.83 en heb geen problemen met de hoogte van de buggy.

10. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Over de quiny zapp deze valt niet snel om als je een bootschapen mantje onder heb. waar je dus dan ook spullen in het

Titium hebben wij ook gehad. rijd erg lekker. maar is erg laag.
    lager als de zapp en wij liepen er niet lekker achter wij zijn van af 174 Titium staat dat ie niet op de fiets kan. maar hij kan wel op de zapp drager.

Deel Deze Pagina