Hoi, ben even onzeker of ik wel genoeg kleertjes heb om de eerste maanden door te komen. ik heb nu 10 broekje, 10 truitjes, 5 rompers lange mouw, 5 rompers korte mouw. Ongeveer dan hé! dit heb ik dan in maat 50/56 Hoeveel hebben jullie van alles? Heb ik wel genoeg??
10 broekjes en 10 truitjes in maatje 50/56 is wel ruim voldoende. Ze groeien er namelijk heel snel uit. Milan heeft 2 weekjes maatje 50 gehad en 56 zo'n 4 weekjes (truitjes dan, meeste broekjes passen nu ook nog wel) En hier hadden we best veel kleertjes in 56. Sommige dingen heeft hij niet eens aan gehad of net maar 2 keer. Rompertjes hebben we hier zo'n 15 stuks per maatje. Ikzelf vind de mouwloze rompertjes het fijnste in gebruik. Maar hoeveel maanden wil je met de kleertjes door komen? De meeste kindjes zullen ergens tussen de 1,5 en 3 maanden uit maatje 56 gegroeid zijn.
maat 50: 9 rompers (varierend korte mouw/geen mouw en eentje met lange mouw) 4-5 broekjes en truitjes, 2 dikkere vestjes/truitjes met knoopjes aan voorkant om aan te doen over een truitje maat 56: 9 rompers (net als bovenstaand) 5 broekjes 5 truitjes 1 dik vestje ong. 10 paar sokjes ong. 8 mutsjes maat 62: 3 truitjes 3 setjes kleding ong. 3 losse broekjes een paar tweede hands rompertjes. heb in 68 een paar dingetjes gehaald maar nog geen rompers ofzo
heb letterlijk al een kledingkast vol van maat 56 t/m 68 als we nu nog wat kopen dan kijken we echt naar maat 74 en groter
Ben het niet eens dat ze er snel uitgroeien. Kan je niet zeggen want verschilt per kindje!! Mijn zoontje heeft nu al 2 mnd 50/56 aan en hij groeit de laatste weekjes ook niet kwa lengte dus verwacht dat hij tot 3mnd miss nog wel hier in past.... Lijkt mij wel genoeg wat je hebt aan kleertjes hoor en anders is het zo bij gekocht, ik had te weinig maar bestelde gewoon bij kleertjes.com wat extra bij en ook bij mama&zo maar dat was makkelijk voor mij waar mijn vriend werkt maken ze de pakketten voor mama&zo
Claire Als je kindje ongeveer 1 jaar is, draagt het maat 74 of groter. Als je nu kleertjes koopt, dan koop je winterkleertjes. Ze draagt misschien een bepaalde maat in de zomer, terwijl je dan winterkleertjes in die maat gekocht hebt of andersom. Het is van tevoren niet te voorspellen wanneer ze welke maat zal dragen. En wat nu in de mode is, is over een jaar weer verouderd. Plus dat sommige kleuren of motiefjes je kindje misschien helemaal niet staan, dat weet je pas als je kindje er is. Of je krijgt een heel breed of smal kindje, lang of kort, waardoor bepaalde merken niet zullen passen. Dus ik zou zeker niet teveel kopen, dat is zonde van je geld. En het is toch ook leuk om over een jaar weer wat nieuws te kopen?
ik ben niet zo van printjes ed gewoon lekker neutraal en simpel heb nog niets voor winter gekocht (over een jaar) op een houtjes touwtjes jas na we zijn nu tot maat 80 om in de veilige zone te blijven
Bedankt alvast. Denk wel dat het dan genoeg is. Maar in maat 50 heb ik echt niet veel. Meer maat 56 eigenlijk. Ga toch nog maar wat rompertjes zonder mouwen bijkopen. En misschien nog een paar dingetjes echt in maat 50 dan... Ik heb nu 3 musjes. Dat is toch wel genoeg? Hebben jullie ook pyama's kunnen vinden in maat 50? Kleertjes heb ik dan genoeg maar geen pyamatjes. Waar kan ik het beste kijken daarvoor?
O bedankt, ga ik daar toch nog eens kijken. Kon daar alleen wat grotere pakjes vinden of met voetjes eraan vast. Maar dat is hier in het dorp en dat is maar een kleine zeeman Ga van de week eens naar een wat grotere zeeman.
als kindje in die kleine maatjes past, dan laat ik kindje gewoon in zijn/haar broekje en truitje slapen, in het begin zijn ze zo veel aan het slapen, dat een pyjama mij totaal overbodig lijkt, dan blijf je aan het omkleden (lijkt me voor zo'n kleintje ook niks) en die broekjes en truitjes in die kleine maatjes zijn allemaal van dat zachte spul, ik heb pas 'echte' kleertjes (zoals bijv. een jurkje of een spencertje) in maat 62 gekocht. Dan zullen ze rond 3 maanden zijn en dus wat meer wakker
Pyjama's gebruik je eigenlijk niet als ze nog zo klein zijn. Ze slapen gewoon in hun kleertjes, die zijn toch soepel en zacht. Het lijkt me vreselijk om mijn kleine man 2 keer per dag te moeten omkleden, al dat gewurm. Ik heb pas pyjama's vanaf maar 68 tot die tijd draagt hij toch alleen maar echte baby kleertjes dus geen spijkerbroek ofzo. En zoals andere al aangeven zijn lange mouwen erg onhandig ik heb er eentje ooit geprobeert maar daarna nooit meer wat een gepiel is dat zeg hihihihi. Ik zou ook niet teveel in maat 50 kopen want de meeste kindjes die geboren worden zijn langer dan dat. Je kunt beter een kombi maat kopen 50/56 dat valt net iets groter en dus meer kans dat ze het passen.
Lynn en Kim, dan bedoel ik inderdaad dat ik wat meer zachte pakjes moet kopen die hij lekker de hele dag aan kan houden. Heb ook wat blouses en wat van die gewone truitjes... fijn om even te horen van ervaringsdeskundigen! haha Ben wat dat betreft nog een leek.
ik heb van prenatal en hema wat lekkere zachte broekjes en truitjes, die ook heerlijk als slaapkleertjes te gebruiken zijn denk ik. En de prijs valt bij de hema ook reuze mee! Oja en ik ben ook een leek hoor haha! Maar ik denk altijd overal uitvoerig over na haha
Bij de h&m hebben ze ook leuke boxpakjes daar heb ik er ook een paar gehaald en ik heb ook wat besteld bij kleertjes.com in de aanbieding.
Ik heb Finn wel vanaf het begin (ongeveer) 's nachts in pyjama's laten slapen....zodat hij goed leert wanneer het nacht is en hij moet slapen... Finn was binnen anderhalve maand uit maat 56 gegroeit en heeft maat 50 helemaal niet aangehad... Denk wel dat je genoeg kleertjes hebt hoor! Wij hebben zoveel weggedaan wat hij niet of nauwelijks heeft gedragen! Op het laatst wisselde ik een keer van kleren zodat hij dingen een keertje had aan gehad...ook zonde eigenlijk!
Hier idd een probleem met alle kleertjes van Noppies want die vallen vreselijk klein... en laat ik daar nou net een hele berg van besteld hebben
Luna 3 mutsjes zijn zat , als ze vies zijn even in een sopje en ze zijn zo droog ,ik had er maar 2. kwa kleren zou niet teveel kopen ,je krijgt al genoeg als de baby geboren is en je weet ook niet precies hoe groot de baby is. en heb je iets te kort er is altijd wel een oma of een vader die het kan halen.