Baby's ontlasting stinkt naar rotte vis...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door BambiFelice, 15 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BambiFelice

BambiFelice Actief lid

18 apr 2012
    292
    1
    18
    Ons kleine mannetje van 6 weken heeft sinds de afgelopen weken last van diarree. Echt van die spuitluiers, maar nu stinken ze ook heel erg naar rotte vis. We zijn er al mee naar de HA geweest, maar die zeggen dat het vanzelf wel overgaat, infectie. Maar het zit me niet lekker, want heb het idee dat ie sinds zijn geboorte wel al problemen had, hij huilt ook erg veel, is veel wakker en vraagt erg veel om drinken, wat ik dan ook geef, BV.
    De kleur van de poepluiers zijn verschillend, maar meestal geel met groene vlokjes.
    Heb sinds paar dagen zelf ook een koortslip, daar ook voor gebeld naar de HA en ze zeggen dat het geen kwaad kan, maar dat ik hem natuurlijk niet mag knuffelen en kusjes geven.
    Ook merkte mijn man op dat aan 1 kant een rib bij hem meer uitsteekt..?

Nu wil ik niet continu naar de HA bellen, daarom dat ik mijn verhaal hier zet, om te kijken of jullie dit ook herkennen/meegemaakt.

2. dimpel

dimpel Actief lid

6 feb 2013
    101
    0
    0
    Sint-Niklaas
    Het is herkenbaar omdat ik ook met een lastig baby'tje zit (of zat? ze is nu rustig) De symptomen dat jij omschrijft, doet me denken aan hyperlactatie?
    Zou het kunnen dat je wat last hebt van overproductie van melk? Bij mij is het vermoedelijk koemelkallergie maar heb ook gedacht dat de symptomen zouden kunnen liggen aan te veel melk. (bij mij: melk spuit er werkelijk uit nog voor ze deftig aangelegd is) Daar kunnen ze reflux van krijgen...

Moet maar eens googelen en zien of de symptomen wat overeen komen :).

Grtjs

3. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Wat is veel huilen, veel wakker, veel willen drinken? Hou het eens bij en vraag dan hier op dat forum eens of anderen dat ook veel vinden.
    De poep had hier ook alle kleuren van de regenboog (nouja, alle varianten tussen geel, groen en bruin dus) en hoe langer je er naar kijkt hoe meer gekke dingen je ontdekt. Niet doen dus.
    Maar als je het echt niet vertrouwt, nog een keer langs bij de huisarts. En ook daar helpt het als je met meetbare feiten komt, dus dat je weet hoeveel/vaak hij eet, slaapt, poept, huilt, etc

4. BambiFelice

BambiFelice Actief lid

18 apr 2012
    292
    1
    18
    hey dimpel, ja ik heb ook idd last van dat de melk eruit spuit. Heb best veel melk, ik geef hem sindskort vaaknog maar 1borst per x omdat ie daar al genoeg aan heeft. Ik zal eens kijken naar reflux, bedankt! Hoe oud is jouw kleintje?

AnkeM nou dat ie soms maar 1 a 2x op een dag slaapt en ook maar een half uurtje dan... daarna huilt ie, tenzij wij met hem bezig zijn, maar sinds 2 dagen een inbakerdoek binnen gekregen en nu slaapt hij goed en ook huilt hij heel wat minder! Nog well steeds last van de erg stinkende luiers, vaak moet ik voor en ook na de voeding verschonen, dus das wel redelijk veel, hiervoor was het 1x na de voeding.

Morgen ga ik naar het CB en zal ik daar mijn verhaal ook doen.

Deel Deze Pagina