Wie vind sinterklaas (vieren) 3x niks?

Discussie in 'De lounge' gestart door kimm1988, 4 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    Zijn er ook nog mensen die sinterklaas liever afschaffen?

Persoonlijk vind ik het echt 3x niks vind dat ik me kinderen zo hard aan het voor liegen ben dat ik blij zou zijn als ze er niet in zouden geloven.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier ga je reacties op krijgen hihi.. Denk weer een popcorntopic.

Anyway, ik vier het niet maar niet omdat ik het geen bal aan vind.

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja ik vind het meer een verplichting eigenlijk ik doe er aan mee maar daar houd het ook mee op eigenlijk

4. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik voorspel een slotje! Anti-Sinterklaas zijn is zwaar taboe in Nederland ;)

Ik zie er ook weer als een berg tegenop, maar dat heeft niet zozeer met sinterklaas zelf te maken. Als kind vond ik het het leukste feest van het jaar, maar sinds ik er een stieffamilie bij heb gekregen met hele andere gebruiken hoeft het van mij niet meer.
    En nu hebben wij als eerste van de kinderen zelf een kind, maar denk maar niet dat het sinterklaasfeest daarvoor wordt aangepast. Of we daar vanavond om 8 uur willen zijn....als mijn zoon normaal gesproken naar bed gaat...:( Die heeft dus zo ook geen zak aan het feest, terwijl het toch voor kinderen bedoeld is lijkt mij.

Dit was voor mij dus de laatste keer op deze manier...volgend jaar gaan we er een echt kinderfeestje van maken.

5. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Ik vind Sinterklaas ook 3 keer niks. Hoop dat mijn kleine het heel snel doorheeft dat hij niet bestaat en dat hij kerst ook veel leuker gaat vinden. Nu is hij nog 6 maanden, dus hoef het dit jaar nog niet te vieren.

6. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ik geloof dat deze oproer discussie een paar weken terug ook al is gevoerd

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik vond het als kind helemaal geweldig. Daarna vond ik het niet meer zo boeiend, vierde liever kerst. Kerfst heeft veel meer sfeer.
    Maar moet zeggen, als ik die blije koppies zie van m'n kinderen; ze stuiteren echt rond nu van enthousiasme ;) Dan geniet ik er toch wel weer heel erg van.

8. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

weet je wat ze zouden moeten afschaffen:D
    zeurende moeders over het voorliegen van hun kindjes
    aghot joh zou ze vast aanmelden bij het riagg
    ze krijgen vast een trauma van jouw gelieg.

vertel ze de waarheid en weg is hun kind zijn

mag ik je vragen
    vierde jullie thuis sinterklaas?
    en hoe heb je dat als kind ervaren
    ik vond dit toch wel de mooiste momenten van mijn jeugd
    de spanning de kadootjes het gezellige avondje met pepernootjes banket en chocolade letters

9. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    als kind vond ik het super sinterklaas, toen ik niet meer geloofde deden wij er niet zoveel meer aan. maar nu ik zelf moeder ben en mijn zoon begrijpt het nu een beetje vind ik het ook weer helemaal leuk. Morgenmiddag vieren wij sinterklaas omdat mijn zoon het 's avonds nog niet trekt die is half 7 al bekaf nl.

10. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede

ja wij vierden thuis sinterklaas. en was ook altijd erg gezellig.
    daarna ben ik jaren zwarte piet geweest en me pa sinterklaas ;)

kinderen vinden het misschien geweldig ik vind gewoon dat ik me kind voorlieg.

ik vind de kerst veel gezelliger al jaren ;)

11. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Pfff, ik moet het eerste kind nog tegenkomen die er zwaar psychische trauma's aan over heeft gehouden toen hen werd verteld dat Sinterklaas niet bestaat??

Kom op. Dat je het niet leuk vind kan ik begrijpen, het moet je feestje maar zijn en dat is je goed recht, maar om als aanleiding te roepen "dan moet ik tegen mijn kind liegen"... onzin. Zeg dan gewoon dat je er geen zin in hebt

12. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Awneehhè, daar gaaaaaaaaaan we weer...

Ik vind het wel leuk. Vooral omdat ik daarom lekker kan discrimineren (zwarte piet) en ik mijn kinderen ronduit voorlieg, iets waar ik nog ronduit achter sta ook. Hèèrlijke tijd:D

13. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    #13 Gwen81, 4 dec 2010
    Laatst bewerkt: 4 dec 2010
    Gewoon nieuwsgierigheid hoor.. Maar heb jij het jouw ouders ooit kwalijk genomen dat ze 'gelogen' hebben over sinterklaas?
    Of ben je toch wel blij dat je vroeger gezellige sinterklaasavonden hebt gehad?
    Ik zie het meer als een leugentje om best wil dat echt voor liegen hoor.
    (Net zoals dat ik ook niet eerlijk verteld heb, hoe die baby nou opeens in mijn buik is gekomen.;):D)

14. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik vond er geen zak aan en ik was 5 dat ik niet meer geloofde;)

15. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Och jee sinterklaas is toch kei leuk voor die kinderen.
    Ik ken nog geen een kindje die er een trauma aan over heeft gehouden als het ze verteld wordt dat sinterklaas niet bestaat.
    Die kinderen zijn dat heel gauw weer vergeten.
    En de meeste kinderen vinden dat juist stoer dat hij/zij het weet en hun jongere broertje of zusje niet.
    Ik snap niet dat je als ouder zijnde niet geniet van die blije gezichtjes van al die kindjes.
    Vroeger vondt je het zelf toch ook helemaal geweldig, teminste ik kan mijn eigen niet voorstellen dat een kind dit niet leuk vindt.

16. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113

Whahahaha, da's helemaal mooi:D:D:D:D:D

Jaren lekker mee liegen, zelfs ut apepakkie aantrekken om andere kinderen een rad voor ogen te draaien en nu je eigen kinderen dit plezier mogen meemaken, zeggen dat je het niks aan vindt en je je kinderen niet wil voorliegen. Proest, hoe verzin je het:D:D

17. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Vroeg ik mij dus ook al af... en zeg je dan tegen je kinderen dat de Kerstman niet bestaad? kerstman is nl hetzelfde idee als sinterklaas ;)

18. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0

whahahha ja ik geloofde ook al heel snel niet meer
    sta ook verbaast dat de kindjes van deze tijd nog op hun 9e geloven en op hun 10e al staan te flikvlooien in de steeg:D

maar gezelligheid maak je samen
    dus als jij 5 was en er geen zak aan vond
    dan was het mischien wel niet zo gezellig thuis:)

19. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0

tja dat zijn meestal de ergste.........;)

je word nooit overreden door een rijtuig
    altijd door een strondkar

20. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Haha mijn ma vond er ook niets aan dus misschien ligt het daaraan. Met kerst bijvoorbeeld ga je lekker eten met elkaar, lichtjes aan in de boom gewoon gezellig. Met sint was het een grote mand vol cadeautjes, uitpakken maar en klaar.

En idd, ze geloven tot lang ja. Dragen ze al wel laarzen met hakken en slikken ze anticonceptie maar geloven nog wel in de Sint;)

Deel Deze Pagina