Goedkope kinderwagen en later betere buggy?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Maagd, 8 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjak

sjak Niet meer actief

Het ligt er gewoon aan wat je doet met je wagen. Woon je in de stad drie hoog of in een dorp bv? Ik woon aan/in een bos met een hond, dus de keus was er voor een stevige wagen. Wil je veel lopen, boodschapjes doen enzo? Of doe je alles met de auto? Ik denk dat je daar eerst naar moet kijken.
    Maar voor € 700 heb je een hele goede wagen en dan heb je nog € 300 voor een dure buggy!
    Wij hebben zelf een maxi cosi mura-wandelwagen en een macclaren buggy. Wij zijn 1.80 en 1.95 en vinden deze beiden fijn.

2. sm1990

sm1990 Bekend lid

28 nov 2012
    618
    9
    18
    ik heb bij kadocus een complete maxi cosi kinderwwagen gekocht.
    Reisweg, wandelinzet, maxi cosi, voetenzak, regennetten, adapters. voor maar 600 euro! hier is het vaak bijvoorbeeld een model van 1 jaar oud.. nou je ziet t verschil niet eens.. kadocus.nl geen idee of ze die aanbieding nog hebben maar hij bevalt mij prima....... maxi cosi mura 3 hebben wij

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Wij hebben de X adventue X line was 449 euro.
    En nu de buggy Zia-X in hoogte verstelbare handvaten dus erg comfortabel. :)

4. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ik ben het eens met het advies dat je gekregen hebt. Wij gebruikten de kinderwagen maar minimaal, dus ik was blij dat we die derdehands hebben overgenomen voor een zacht prijsje. Een buggy gebruik je inderdaad veel langer en vaker (ik wel, tenminste) en is iets waar je goed wat meer geld aan kunt uitgeven.

5. Kim01

Kim01 Actief lid

7 aug 2011
    408
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedenavond,

Wij zijn allebei lang en hebben de Mutsy 4-rider, single spoke gekocht.
    De wagenbak is vrij hoog en de duwstang is ook hoog genoeg (verstelbaar).
    We vinden het ook een stoere wagen, rijdt erg fijn etc.
    De wagen heeft ons nieuw 679 gekost, kregen er een orginele Mutsy regenhoes, Mutsy voetenzak en een verzorgingstas bij.

Geen spijt van onze aankoop, zijn er super blij mee..

6. Peachy

Peachy Bekend lid

26 nov 2013
    654
    0
    0
    Wij hebben voor 500 een nieuwe, complete maxi cosi mura 4 gekocht , inclusief kinderwagenbak en autostoeltje cabriofix. Gewoon heel goed zoeken naar een mooie aanbieding dus :D

7. Peachy

Peachy Bekend lid

26 nov 2013
    654
    0
    0
    Ohja, mijn man is heel lang en ik klein. Dus goed gekeken naar verstelbare duwstang. Regenhoes en boodschappen bakje zijn ook inclusief. Buiten het buggyzitje en de zonnekap die iets anders zijn vormgegeven is er niets anders dan de nieuwste maxi cosi mura 4 plus!
    Het kindje kan ongeveer een half jaar in de wagenbak en daarna ongeveer 3,5-4 jaar in het buggyzitje, is ons verteld.

8. mira13

mira13 Lid

6 apr 2007
    33
    0
    0
    delft
    ik heb de topmark toppi motion, kostte nieuw 250 euro inclusief maxicosi. erg mooie wagen voor dat geld. stang is ook goed verstelbaar. Klein opvouwbaar.

9. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier in 2011 de bugaboo cameleon gekocht; niet goedkoop, maar ik loop er nu al ruim 2 jaar vrijwel dagelijks mee en ben nog altijd zeer tevreden. Gewoon heel comfortabel, wendbaar, ideaal. Met een buggy is dat toch echt minder.
    En nummer twee is onderweg, die kan er straks dus ook mooi in.

10. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mee eens.
    Alleen de Nuna is echt geschikt voor 'stad' met goed aangelegde stoepen/wegen. Als je een hond hebt zoals hier en naar het park gaat met hobbels en kuilen dan is 'ie wat minder... daarom een goedkope buggy met grote luchtbanden erbij gekocht.

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    moet het perse nieuw? ik zou gewoon via marktplaats een goede 2e handse kopen. ik vind persoonlijk buggy's helemaal niks. voor mezelf niet om mee te lopen en voor kind niet. hobbeldingen.
    ik vind het zonde van mn geld om 500 euro of meer voor een wagen uit te geven. ik heb dus via marktplaats voor 45 euro een complete quinny gekocht. deze gebruik ik nu ook voor de 2e. super stevig ding en heeft zeker zn geld opgebracht. ik loop alleen niet met het nieuwste van het nieuwste. hoeft ook niet.
    voor in de auto heb ik een quinny buzz wandelwagen. heeft me 50 euro gekost en gebruik ik nu ook weer voor de 2e.
    je kan er dus ook voor kiezen om nu dus een 2e hands wagen te kopen en de maxi cosi nieuw.

12. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik denk dat het vooral ook afhangt van wat je wilt doen en hoe je woont. Ik las van iemand die nabij het bos woont met een hond. Dan heb je gewoon een stevige wagen nodig en is zo'n sullige buggy niet handig. .
    Ik woon in een dorp, en zal met de kinderwagen boodschappen gaan doen. Die buggys kun je blijkbaar ook niet goed in hoogte verstellen terwijl je daar al snel 3-4 jaar mee moet doen. Dat kan ook prima met een kinderwagen.
    Helaas moet de praktijk vaak uitwijzen wat het handigst is. Alleen kunnen we dat vooraf niet even testen.

13. eline23

eline23 Niet meer actief

Heb niet alle reacties gelezen, maar een kennis van me heeft laatst een complete kinderwagen(wel zonder maxicosi) bij prijskiller gekocht, was dacht ik maar 150 euro..

14. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Het hoeft echt geen 1000 euro te kosten om een goede wandelwagen te zijn. Die van ons kost 600€, nieuw, van het merk Jané (hier heeeel gekend, nationale topper) ,et verstelbare duwstang, wagenbak, maxi cosi én zitje inbegrepen. Het merk is ook in NDL te verkrijgen (Jané Muum).
    Iets gelijkaardigs kan je zeker ook in NDL krijgen. En een buggy hoeft dan niet meteen want met het zitje kan je tot zeker 2 jr verder.
    Ik zou mijn geld geven aan zo een type wagen. We hebben ook een buggy (bij mijn schoonouders) maar dat is toch echt niet te vergelijken.

15. Muppet86

Muppet86 Actief lid

27 mrt 2014
    182
    0
    0
    Mijn vriend en ik hebben bij de prenatal verschillende kinderwagens geprobeerd. En genoteerd wat we fijn vonden en wat we niet fijn vonden. En nu gaan we op marktplaats op zoek naar een tweede hands.
    Zo was ik altijd helemaal gek op de Joolz (kwa uiterlijk vind ik ze nog steeds heel mooi) maar vonden wij de Mutsy met luchtbanden veel lekkerder lopen. We nemen een 3-in-1 en zien tegen de tijd wel verder. Misschien hebben we rond de tijd de kleine in de buggy kan wel een tweede op komst dus dan moet je zowieso een buggy kopen.

Deel Deze Pagina