Werken als gastouder aan huis

Discussie in 'De lounge' gestart door Beitsche, 12 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik zit er over na te denken om als gastouder aan huis te gaan werken ( dus bij een ander thuis).

Nu vraag ik mij af of ik op deze wijze ook kinderopvangtoeslag kan ontvangen voor de uren dat ik zelf opvang nodig heb voor mijn kinderen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Dat lijkt me wel dat is toch gewoon een baan?

3. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Ik zou dat voor de zekerheid navragen bij de belastingdienst. Ik ben vijf jaar gastouder geweest waarvan 2 jaar aan huis en toen was dat net in opspraak.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb geen onderbouwing maar heb zelf vernomen dat je als gastouder geen kot krijgt.

5. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Niet als je je kindje naar een andere gastouder brengt maar wel bij een kinderdagverblijf.

Ik werk als go aan huis en mijn zoontje gaat 1 dag naar het kinderdagverblijf en wij krijgen gewoon kot.

6. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Oké, dus ik kan geen kot aanvragen als ik ga werken als gastouder aan huis, tenzij mijn kinderen naar een kinderdagverblijf gaan.

Helaas hebben wij hier geen kinderdagverblijf. Ik begrijp wel dat deze regel opgestelt is om fraude tegen te gaan, maar ergens slaat het nergens op. Je bent gewoon aan het werk. Erg jammer

Bedankt voor de antwoorden

7. Masa

Masa Bekend lid

1 jul 2014
    574
    2
    18
    Als je aan huis gaat werken wel. Als je zelf in je eigen huis kinderen opvangt krijg je dit dus niet. Ben zelf beide geweest. Mijn kinderen zijn nooit naar een kinderopvang gegaan in die tijd maar wel navraag gedaan toen ik mijn fotografie bedrijf ernaast ging uitbreiden. Ik moest toen kunnen aantonen dat ik op de opvangdag van mijn kinderen dus bezig was met mijn fotografie/administratie en dus niet thuis kinderen opving.

Vind ik ook niet erg. Ik ben juist gastouder zodat ik mn kindjes thuis kan houden, alhoewel ik jou keuze ook kan begrijpen.

Veel plezier!

8. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    @ Maas. Jij zegt dat je dus wel kot krijgt als je als gastouder aan huis werkt? Ook als je je kinderen naar een gastouder brengt?

9. Masa

Masa Bekend lid

1 jul 2014
    574
    2
    18
    Mij werd toen door iemand van de belastingdienst zelf verteld dat als ik als gastouder AAN huis zou werken ik wel KOT zou krijgen maar omdat ik in mijn eigen huis werk (en dus gewoon thuis ben) dit niet het geval is, mits ik aan kan tonen dat ik die opvangdag ook werkelijk met mijn andere bedrijf bezig ben. (En dus geen kindjes van een ander opvang)

10. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Oke, dat zou erg fijn zijn. Ik bel de belastingdienst zelf ook nog wel even, maar was benieuwd naar ervaringen. Bedankt

11. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Hallo allemaal,

Ik heb gisteren deze vraag aan de belastingdienst gesteld ( zowel telefonisch als via facebook). Beide keren werd mij verteld dat ik wel kot kan krijgen als ik ga werken als gastouder aan huis. Dus dat is erg fijn :)

12. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Ik weet natuurlijk niet in hoeverre het haalbaar is, maar ik werk ook als gastouder aan huis en mijn dochter gaat altijd met mij mee.

Deel Deze Pagina