Discussie met garagebedrijf

Discussion in 'De lounge' started by bibaboe, Oct 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bibaboe

    bibaboe Niet meer actief

    Wat vinden jullie hiervan?

    Wij hebben twee weken geleden onze auto naar een garage gebracht omdat er telkens water kwam bij de voeten van de bijrijder zodra we de airco of verwarming aan deden.
    Auto is een hele dag daar geweest en tegen het einde van de dag belde hij op dat de auto gehaald kon worden. Manlief is vanuit zijn werk langs de garage gereden zodat hij de auto voor sluitingstijd nog mee kon nemen.

    De monteur vertelde dat er "iets met een palletje" niet goed stond en dat het nu goed zou moeten zijn.Rekening € 53.-!!! Echter bij thuiskomst bleek er al weer water in de auto te staan.

    Direct geprobeerd de garage te bellen, maar die waren al gesloten. Het was op een vrijdag, dus ook het weekend niet open.

    Vorige week maandag gelijk gebeld. "Tja, dan moet ik alle kappen verwijderen en dan waarschijnlijk de aircobak vervangen inclusief alle slangen en dat we dan minimaal € 200.- kwijt zouden zijn. Dus ik zei al tegen ml, dat gaat hij maar mooi verrekenen met de nota van de vorige keer. Nu had hij het erg druk en zou hij pas eind van deze week naar de garage kunnen.

    Toevallig hadden we een kennis op bezoek afgelopen vrijdag, en hij is ook monteur. Hij heeft even gekeken en had binnen 5 minuten door wat het probleem was. De afvoerslang zat verstopt en het filter zat vol met blad. Dus bij de auto-onderdelenhandel een nieuwe filter en afvoerslang gehaald en binnen een uur was onze auto weer klaar. En nu geen lekkage meer!

    Maar goed, nu heb ik dus een discussie met de garage. Ik wil eigenlijk mijn geld terug. Ik vraag me af of hij überhaupt wel wat gedaan heeft met onze auto!?!

    Wat vinden jullie?
     
  2. Vlinder1985

    Vlinder1985 Bekend lid

    Sep 10, 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Tja, garages... Daar kunnen echt oplichters bijzitten.
    Ik breng hem zelf altijd naar een kennis, zodat ik zeker weet dat ik niet opgelicht word.

    Ik denk dat het een ja/nee spelletje wordt en dat je er weinig mee kan.
    Je kan het ook zo zien, beter dat je er nu achterkomt dan nadat je 200 euro betaalt hebt.
     
  3. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Tja of je je geld terug kan krijgen durf ik niet te zeggen. Ik zou in ieder geval wel een recensie plaatsen op de ANWB site, daar kun je je garage beoordelen.
     
  4. papier

    papier Actief lid

    Sep 25, 2008
    275
    20
    18
    Ik denk niet dat je het geld terugkrijgt. Ik zou het maar accepteren en zien als een wijze les. Voortaan vragen of je kennis je auto wilt controleren.
     
  5. bloem3

    bloem3 Actief lid

    Mar 17, 2013
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk eerlijk gezegt dat de garage gelijk heeft als je die 53 euro gewoon moet betalen. De monteur heeft werk geleverd, en uitgesloten dat het niet iets met het palletje oid is. De garage heeft het helaas nietvan buitenaf in 1x kunnen oplossen en daarna heeft iemand anders verder gekeken. Misschien hadden ze de auto eerst een weekend moeten testen en zelf tot de conclusie moeten komen dat dit niet de oplossing was. Dan hadden ze na het weekend verder kunnen zoeken en had deze discussie niet geweest. Nu hebben ze geprobeerd het snel op te lossen, even tussendoor, gezien het feit dat ze pas voor volgende week weer tijd hebben. De garage heeft nu dus niet de kans gekregen om alsnog iets te verrekenen, omdat jullie inmiddels zelf iemand anders hebben laten kijken. Daarnaast is 53 euro voor een autoreparatie nog geen uur werk geweest denk ik. Wat kun je in die tijd aan een auto doen met zoveel plaatwerk eromheen, je kunt nergens bij van buitenaf.
    Succes, kapotte auto's kosten helaas altijd (veel) geld.
     
  6. Imensa

    Imensa Niet meer actief

    Zo blijft het altijd. Materiaal en uren zitten erin. Zal helemaal wat worden als iedereen terug komt.
     
  7. PenK

    PenK VIP lid

    Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    Klopt.
    Maar wat er had moeten gebeuren is blijkbaar niet gebeurd. Dat is toch olm niet normaal.
     
  8. Imensa

    Imensa Niet meer actief

    Bloem verwoord het geheel perfect. Daar ben ik het dan ook mee eens.
     
  9. honeyy

    honeyy VIP lid

    Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Helemaal eens met bloem!

    Het was blijkbaar niet goed, hun willen er weer naar kijken en misschien die 53 verrekenen.. en dan ga je naar een ander.. tja ik zou niet zeggen dat jij zo bent, maar iemand die kwaad in de zin heeft kan zo een hoop garages oplichten..

    Zou het ook een *piep* streek vinden om slechte recensie neer te zetten!
     
  10. Candle26

    Candle26 Niet meer actief

    53 euro is niet veel vind ik eerlijk gezegd, uurlosten + BTW.. En er is een reparatie uitgevoerd waarvan werd gedacht dat dat het probleem op zou lossen.

    Monteurs zijn geen tovenaars, hij kan iets ontdekt hebben en gedacht hebben vanuit ervaring dat dat het probleem heeft veroorzaakt, maar dat geeft geen garanties dat het altijd direct opgelost is. Het is niet gelijk een teken van onkunde of onwil..

    Kijk ging het om een reparatie van honderden euro's dan mag je verwachten dat je kunt overleggen over het oplopen van de kosten als het probleem niet opgelost blijkt te zijn. Maar voor dit bedrag eerlijk gezegd een beetje overdreven.

    Buiten dat heb je nu toch grote kosten uitgespaard? Fijn juist!
     
  11. bibaboe

    bibaboe Niet meer actief

    Wat is precies die wijze les??? Dat garages niet te vertrouwen zijn? Ik weet het niet.




    Het gaat mij niet om die 53 euro, maar meer om het feit dat ik me eigenlijk afvraag of hij überhaupt wel naar die auto gekeken heeft.

    Om dat zogenaamde palletje om te zetten, hoeft hij alleen de kap aan de binnenkant (onder het dashbordkastje) los te maken. Hierbij kon hij dan ook direct zien dat de filter verstopt zat en de leiding ook. Die zitten namelijk naast dat zogenaamde palletje.

    Ik ga geen slechte recensie ergens neer zetten, want dat vind ik niet eerlijk. Maar als hij niet zeker was van zijn reparatie (een testrit zou inderdaad fijn geweest zijn, want wij wonen 3 km verderop en toen lekte het al weer) dan had hij dat aan moeten geven.

    Zal inderdaad een welles/nietes gaan worden.
     
  12. Drieka

    Drieka Niet meer actief

    Dit is een van de redenen waarom ik niet naar een garage ga van dealers, ben daar ook al eens flink opgelicht!

    Ga nu naar een vriend en als het te lastig is voor hem naar Heuts, hier hebben ze er een garage bij en die laten je ook precies zien wat ze doen en vervangen, daar heb ik dan wel vertrouwen in :D
     
  13. mam1991

    mam1991 VIP lid

    Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Je geld ben je denk ik gewoon kwijt. Als ze weinig tot niets hebben gedaan vind ik het nog wel een flink bedrag. Daarom doet mijn man alles zelf aan de auto, en als hij er niet uit komt dan vraagt hij hulp in onze directe omgeving. Misschien voor je intervolg ook een optie??
     
  14. bibaboe

    bibaboe Niet meer actief

    Mijn man is mee van de cijfertjes ;) Als ik hem aan de auto laat sleutelen, dan zijn we vast nog veeeeel meer geld kwijt :p

    Volgende keer deze kennis maar weer vragen voordat we naar een garage gaan.
     
  15. Mams136

    Mams136 VIP lid

    Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    wij hebben al eens 90 euro kunnen dokken voor een oliedopje!
    De auto kwalmde en ipv dat ze eerst naar de meest logische dingen keken zijn ze dus ergens anders begonnen.
    Pislink was is! Heb meteen ook aangegeven nooit meer bij ze terug te komen!
     

Share This Page