voel me niet meer goed

Discussie in 'De lounge' gestart door lunaatje, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lunaatje

lunaatje Actief lid

4 dec 2006
    297
    0
    0
    dienster
    deurne(antwerpen)
    hallo,
    sinds mijn zoontje geboren is ben ik de gelukkigste mama die er is!
    maar...
    sinds dat hij er is voel ik mezelf niet meer goed in men vel,ben van mezelf gaan walgen :(
    dit was vroeger ook,maar nu nog erger!
    ben ook dikker geworden,daar kan ik zelf iets aan doen,mja..kan dan het snoepen niet laten want dit is troost voor mij.
    als ik aan de schoolpoort kom dan praten alle mama's met elkaar ,met mij nooit ,dat hoeft ook niet..maar voel me dan toch buitengesloten.ben ook niet iemand die zelf begint,niet sociaal aangelegd(hoewel ik in de horeca werk).
    ben ook heel klein,tegenover andere mama's ,dan zie je ze zo kijken van "amai,ben jij mama"? ben wel 29 jaar.
    ga ook altijd in men vrijetijds kleren naar school.waarom opmaken om je kind te gaan halen? is 20 min te voet voor mij,dan ga ik mijn hakken niet aandoen hoor.
    voel me soms net een jongen,voel me onverzorgd,terwijl ik me toch verzorg!
    ga weinig naar de kapper(anders moet ik heel de tijd in de spiegel kijken naar mezelf) en mijn haar laten doen door vreemde mensen.
    als ik met mijn zoontje wandel ben ik zo trots op zo een mooie jongen maar denk dan .."zo een mooi kindje met zo een lelijk mama" .mijn zoontje gaat zich later schamen over mij.
    kwil dat hij fier is op mij,dat hij later trots met mij over straat kan lopen.
    voel me zo ongelukkig met mezelf...:(
    hoe kan ik me terug gelukkig maken??
    ik moest dit ff van me af,want weinig mensen weten hoe ik me echt voel!

2. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Ik denk dat je uitstraalt dat je onzeker bent of dat je je zo voelt? :)
    Misschien eens uitvinden waar JIJ gelukkig van word? kapper? make-upje? :) en dat geen zin, wel zin van maken :) Tijd indelen om tijd voor jezelf te maken. Want dat kan je stemming ook beinvloeden. Succes meid!!

3. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Uitzoeken waar jij blij van word. Misschien eens een dagje voor jezelf uittrekken. Lekker een dagje gaan shoppen, of met vriendinnen afspreken.

Ik kan wel begrijpen hoe je je voelt en als je zo over jezelf denkt is het soms moeilijk om dat gevoel kwijt te raken.

Heb je niemand die dicht bij je staat waar je mee kan praten, dat kan ook al helpen.

4. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Wat vervelend zeg!
    Misschien helpt het om eens met iemand te gaan praten?
    Groetjes

5. liebrando

liebrando Niet meer actief

Hier nog zo'n mama. als ik elke dag alle mama's op het schoolplein vet leuke kleding aan, haren leuk, make upje op dan denk ik ook van waarom kan ik dat niet? ik kan de energie er niet voor opbrengen, nee dat moet ik anders zeggen ik ben er te lui voor op dit moment. Ik kan er niet vroeger voor opstaan omdat ik er geen zin in heb om het allemaal te doen. Diep in me hart wil ik me ook elke dag leuk kleden, make upje enz maar ik doe het niet, en ik voel me dan ook lullig hoor vooral tegenover me kids zij snappen er nog niks van omdat ze nog zo klein zijn, maar toch wil ik niet dat zij er op aangekeken worden. Heel soms lukt het me wel om leuk voor de dag te komen hoor maar dan moet ik echt in een supergoede bui zijn anders lukt het me helaas ook niet. Ik laat mezelf echt verslonsen en dat is ook niet goed. Er is me al meerdere malen verteld dat ik ook om mezelf moet denken, eens wat voor mezelf moet doen en elke keer neem ik mezelf voor dat ik het doe maar het komt er niet van.....enne op school praat ik ook amper met iemand, ik ben 25 met 3 kids en dat is ook echt een uitzondering hier.......

Meis ik weet wat het is, probeer niet te denken wat anderen van je vinden, maar denk wat jij vanzelf vind en wat je eraan wil veranderen. Dan komt het zeker goed!!

6. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Vervelend meid dat je je zo voelt. Als je verhaal eens goed terug leest zie je eigenlijk al voor veel dingen toch een oplossing.

Als jij 'walgt' van je lichaam, zou je toch moeten proberen om niet te snoepen, en misschien te gaan sporten. Je bent dan lekker onder de mensen, dus misschien nieuwe contacten, je werkt aan jezelf en door dat je lekker sport voel je je ook beter.

En gewoon naar de kapper gaan, als je bent geweest zit je haar weer leuk en kun je juist wel weer in die spiegel kijken en zeggen: goh wat zit me haar leuk.

En ik weet zeker dat je zoontje zich echt niet gaat schamen voor jou, je bent zijn moeder.

Succes, hopelijk kom je uit die negatieve spiraal

7. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Enne, je bent echt niet de enigste moeder die daar in haar oude kloffie staat hoor!! Als ik mijn kids naar het kdv breng heb ik ook mijn werk kleren (Of thuis schoonmaak kloffie) aan. Lees, oud t shirt, spijker broek met hier en daar een vlekkie. Joh, je heb kinderen. Kun jij je langer als een half uur schoon houden? Ik wil er de stres niet van hebben. En om alles af te toppen Mijn Houdhakkers Bloes! Ik kan niet zonder dat ding. Zo gemakkelijk even aanschieten. Weetje? Volgende keer als je weer bij school staat kijk dan nog maar goed rond. We zijn er met meer. En had ik er gestaan ik had wel met je gekletst.

Liefs Janna

8. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Geluk kan je niet zoeken geluk moet je bij je zelf zoeken.

Wat is geluk?

De adviezen van naar de kapper gaan en lekker in de spiegel kijken na de hand is een goede.

Maar je moet vertrouwen in je zelf gaan krijgen dat is het belangrijkst je kunt pas van je zelf houden als je daar voor openstaat.

De wereld is niet perfect en hoeft zo niet te zijn en weet dat is lastig. Maar meis je mag er best zijn je straalt idd onzekerheid uit op het schoolplein en dan denk je van ik doe er niet toe. Trek de stoute schoenen aan en ga er om te beginnen al bij staan. Vaak word er gekletst en spring je er op in om mee te doen.

Het is een drempel over. En als je kindje naar school gaat vraagd hij dan niet mag dit of dat kindje bij me spelen of gaat hij bij een ander kindje spelen? Vaak kom je dan ook in contact met andere moeders.

En toch als je zo onzekerblijft kan het denk geen kwaad om eens met iemand te gaan praten.

Succes en door het hier neer te zetten ben je eigenlijk al een andere weg in geslagen.

9. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Je moet je afvragen waar je je minder onzeker door voelt en dat is zo te lezen door er wat beter en meer verzorgd uit te zien. ik weet van mezelf dat als ik niet tevreden ben over mijn lichaam (dus te dik) dan heb ik ook geen zin om makeup en mijn haren te doen en hoef ik ook geen leuke kleding te dragen. Ik denk dat je eerst aan je figuur moet werken, ga lekker sporten en gezond eten. ik weet zeker dat wanneer je wel tevreden bent over je lichaam, de rest dan ook wel komt.

Ik weet afvallen en dieeten is niet leuk, heel moeilijk zelfs, maar zie maar hoe super je voelt wanneer je de vruchten ervan ziet ;)

10. mroos

mroos Niet meer actief

De eerste stap is gezet; je wilt veranderen.

Nu de tweede stap nog:). Afvallen is een stuk discipline, op het moment dat je voelt dat het werkt, heb je het eten al een stuk minder 'nodig', want dan voel je je goed. Stel voor jezelf een doel en als je dat doel behaald hebt een 'kadootje', dat maakt het leuker voor jezelf.

Dit kadootje kan ook zijn dat je lekker 2 nieuwe outfitjes gaat halen. Kijk in modebladen, in reclameblaadjes naar combinaties die je leuk vindt en doe ze na, maak het niet te moeilijk voor jezelf. Vraag advies in de winkel en geniet ervan!

Zoek een goede kapper in de buurt(trek er een tientje meer voor uit) en laat je vertellen wat jou goed staat.

Laat je kinderen een dag bij man of oppas en ga lekker met een vriendin naar een sauna/beurs/winkelen/uit eten etc.

Jou kinderen en die moeders kijken jou écht niet gek aan, maar je wilt zelf wel graag veranderen, en dat kan als je er enige moeite insteekt:).

11. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Kijk eens op zelfzeker.com.
    Ik volg zijn cursussen en het is een topcoach!

12. brit76

brit76 Actief lid

29 apr 2009
    379
    7
    18

Ik vind dit het beste advies! Je moet echt eerst jezelf weer een beetje leuk gaan vinden. Jij bent de moeite waard! Jij doet er toe!

Volgens mij zit dat niet in een paar extra kilo's of een in een nieuw kapsel of nieuwe outfit.

Het is fijn om eens met iemand te praten die vragen gaat stellen waardoor jij aan het denken gezet wordt. Een collega zei eens tegen mij: het bezoeken van een coach is een mini-apk voor jezelf! En ik heb gemerkt dat het voor mij zo werkte.

(en je zult merken dat je naar een paar coach rondes toch de winkels en de kapper weer eens opzoekt, en dat je minder behoefte aan snoepen hebt :))

succes met alles!

Brit

13. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Het ligt inderdaad helemaal bij jezelf, jij bent de gene die er verandering in kan brengen en niet iemand anders.

Over dat afvallen kan ik niet echt mee praten maar ik ben wel na mijn zwangerschap gaan sporten om het allemaal weer een beetje strakker proberen te krijgen maar goed dat is discipline hebben en als jij dat snoep zo lekker vind ja dan gaan die kilo's er ook niet af.

Ik ben en soms nog steeds ook best onzeker over mijzelf en dit heeft te maken dat ik erge last had van puistjes ( gelukkig nu bijna geen last meer ) maar dat betekende niet dat mijn haar en niet leuk uit zag of dat ik geen leuke kleding aan had want als ik mijn haar en kleding niet leuk zou doen dan zou ik me helemaal ongelukkig voelen.

Het is maar zelf wat je er voor over heb, en ja ik sta wel een half uurtje eerder op omdat ik zoiets heb van dan half uurtje langer in mijn bed liggen maakt ook verder niets uit of ik dan uitgeslapen ben of niet en ik heb ff lekker de tijd voor mezelf.

Je wilt er toch zeker ook leuk uit zien voor je man/vriend?
    Nou meid in ieder geval heel veel sterkte.

Liefs Starry

14. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

De enige die dat kan, dat ben jij zelf. Echt de enige. Je hebt twee opties. Of je doet wel je hakken aan en maakt je op en denkt dan "ik mag er zijn" of je gaat jezelf sowieso vertellen "ik mag er zijn" en gaat daarnaast iets doen zoals een leuke sport of andere hobby.

Geluk zit hem in het blij zijn met het moment dat je er bent met wat je voor handen hebt. Ik heb het zelf ook moeten leren, maar ik kijk nu uit het raam mijn tuin in en denk "wat heb ik toch lekker veel ruimte". Eerder keek ik het raam uit naar de wolken en dacht "wat een ellende". Beide ondersteunen een gevoel, wat je denkt kan je kiezen, wat je denkt ondersteund je gevoel. Welk gevoel wil jij ondersteunen?

15. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Weet je wat je grootste vrijheid is? Dat je zelf mag kiezen, jij bepaald hoe je je leven invult.

Je mag er voor kiezen om zo door te gaan met je leven, om te kijken wat je niet hebt en wat er niet goed gaat. Je mag er ook voor kiezen om iets te veranderen, je leven te leven zoals jij dat graag wilt. Daar moet je wel wat voor doen, dat gaat helaas niet vanzelf. Het begint met positief denken, plan maken hoe je je doel bereikt en het DOEN! Dat is echt belangrijk, het ook echt doen, uitvoeren en in de actie komen.

Ik weet dat het makkelijk is om te zo te benoemen, maar dit is waar het om draait. Kies voor jezelf en kom in de actie, anders veranderd er niks. Heel veel succes ;)!

Deel Deze Pagina