wat vind jij een goed doel

Discussie in 'De lounge' gestart door noukie89, 25 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

wat vind jij een goed doel

1. acties voor kanker onderzoek

2. natuurbehoud in binnen en buitenland want dieren leiden hier onder

3. anti walvis jacht

4. ontwikkelings hulp

5. hulp voor kinderen met een handicap in 3e wereld landen

6. dierenbescherming

7. diverse ziekte onderzoeken (welke?)

8. anders: zie antwoord

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. noukie89

noukie89 Niet meer actief

hallo dames

ik wil jullie vragen wat vind jij een goed doel?

ik ben echt anti dierenleed in vind dat er bijvoorbeeld meer tegen de hout kappen moet gebeuren of tegen de walvis jacht

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Er zijn heel veel goede doelen.

Anti dierenleed inderdaad ook een heel goed doel. Vooral vind ik sea shepherd een geweldig initiatief.

Maar ik vind een weeshuis ( in elk land) altijd een erg goed doel om aan te geven. Ik verkoop nu heel veel spullen voor een weeshuis. Mijn eigen spullen of wat ik krijg. Daar ga ik een jaar lang voor inzamelen en daarna maak ik het over ( Donatie Weeshuis in India | De Blauwe Maan)
    Dat jaar daarna een ander weeshuis.

3. noukie89

noukie89 Niet meer actief

ja ik sea shepherds echt geweldig als ik kon zou ik me aanmelden als vrijwillerger

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113

Dat wil mijn man ook. Hij doet nu ook veel op zee en het lijkt hem geweldig. Maar goed, met een gezin thuis is dat lastig. En er moet brood op de plank komen. Misschien als ik over 5 jaar fulltime ga werken, ;)

5. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Er zijn er zoveel...
    Ik steun structureel 1 goed doel en dat is Artsen zonder grenzen.

6. MiSe

MiSe Niet meer actief

Amnesty International, kan geen beter doel bedenken dan dat.

7. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Ik heb gekozen voor diverse andere ziekten.

En dan voor de Nierstichting. Dit omdat ik zelf nierpatient ben en aan de dialyse zit.

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

kankeronderzoek. er zijn zoveel mensen met kanker die eraan overlijden.

9. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Het zijn allemaal goede doelen...
    Ik probeer regelmatig te wisselen..

Als tiener een fosterparents kindje gehad lang...
    Wereld natuur fonds... Greenpeace... Astmafonds.... Kika.... dierenbescherming
    Op het moment geen vast doel dat ik steun, maar nu even meer van de donaties aan de deur, Serious Request... dat soort dingen.

Ben ook een tijd vrijwilliger geweest voor het astmafonds.. Maar helaas door tijdsgebrek nu niet meer.. Vind dat ook altijd wel een mooie manier... geldtechnisch kan ik niet veel betekenen, maar met vrijwilligerwerk wel

10. Linda86

Linda86 VIP lid

Pff, er zijn zoveel goede doelen.

Wij doneren momenteel maandelijks aan Kika en aan SOS kinderdorpen.

11. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ik kan ook altijd errug slecht tegen dierenleed, en steun dan ook de wspa en stichting AAP. Daarnaast zijn er natuurlijik nog duizenden goede doelen, maar je moet toch ergens een keuze in maken!

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ik doneer maandelijks aan het kwf..

Verder zijn alle goede doelen wel goed eigenlijk.

13. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik ben heus wel voor onderzoeken naar het genezen van kanker.. Alleen nu gaat al het geld vooral naar dierproeven en dat vind ik minder.

14. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

www.brooke.nl

Brooke hospital, omdat zij de mensen in het land begeleiden en de dieren daar helpen, inplaats van alles naar nederland te halen.
    dus de mentaliteit wordt daar in het land veranderd, ze stimuleren de mensen om beter voor hun paard of ezel te zorgen. en ze verzorgen de paarden en ezels (tegenwooridg ook huisdieren) daar. en als ze ""op"" zijn krijgen ze daar nog een dag of enkele dagen rust liefde en goed eten voordat ze ze laten inslapen.

kika is natuurlijk ook een heel goed fonds. en de cliniclowns!! daar kochten we jaren lang beeldjes van, zo doneerde je maar tegelijk had je ook iets leuks/moois in huis.

15. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik vind eigenlijk alle goede doelen goed.
    Maar inderdaad: anti-dierenleed trekt mij het meest.

Ik geef altijd wat wanneer ze collecte houden aan de deur..
    Behalve voor: moskee-gebouwen in Ankara ofzo.

Daklozenkrantjes doe ik ook niet aan.

16. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik vind eigenlijk bijna alle goede doelen wel echt goede doele. Het is dat je failliet gaat als je ze allemaal zou willen steunen ;)
    Ik heb gestemd voor natuurbehoud in binnen en buitenland, al wil ik daar aan toevoegen dat dat niet is omdat de dieren eronder lijden. Ik denk dat mensen daar net zo hard onder lijden. Onder hoe wij met de aarde omgaan. Kijk maar naar hoeveel natuurrampen alleen al het afgelopen jaar mensenlevens geeist hebben. Bijna alle natuurrampen zijn een direct gevolg van hoe wij mensen er zelf mee omgegaan zijn en gaan.

17. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Als ik ergens aan doneer gaat het meestal om kinderen.
    Ik doneer ieder jaar aan manege zonder drempels en unicef en de opbrengst van het kraamfeest van Madou gaat naar Kika.

Er zijn zoveel goede doelen maar helaas kan ik niet aan iedereen wat geven.

18. liebrando

liebrando Niet meer actief

KIKA staat bij ons voorop! Ik vind dat gewoon een enorm goed doel en erg belangrijk! Wel doneren wij ook aan hartstichting omdat ik zelf erg moet oppassen met me hart, en de kankerstichting krijgt ook altijd van ons omdat er helaas teveel mensen dagelijks nog overlijden aan kanker!

19. Only me

Only me Niet meer actief

20. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    astma fonds, mijn schoonzusje heeft hiervan een hele heftige variant. Het lijkt erg op astma maar of het dat is?!
    Vind het heel erg haar soms zo te zien dus dit fonds doneer ik altijd aardig wat naartoe:)

Deel Deze Pagina