alle merkkleding die ik hier heb is gekregen. en best leuke kleding anders trek ik het mn kids niet aan. maar niks mooier of lelijker wat ik zelf koop bij h&m zeeman of terstal
Grappig dit voorbeeld. Zondag gingen we nl naar het strand en zoon had een sweater van vingino aan en dochter een van h&m. Toen zei ik dus tege. Mijn man dat het overduidelijk was waar het prijsverschil in zat. De vingino was duidelijk voller, warmer en mooier
Is ook zo maar ik vind het wel de moeite waard om eens te gaan kijken. Ik zag er wel een paar leuke dingen tussen staan dus wie weet Er stonden ook veel truien/shirts tussen met een poesje,beertje of dat soort dingen erop en dat vind ik echt vreselijk..haha! Ik spring gewoon een keer binnen,misschien vind ik toch iets leuks!
Ik hecht er ook veel waarde aan uiterlijk van kleding, maar ik koop het als ik het leuk vindt. En soms is dat peperdure merkkleding en soms komt het bij de Wibra vandaan. Mij maakt dat helemaal niets uit, en qua kwaliteit merk ik niet veel verschil. Alle kleding, duur of niet duur, gaat hier even lang mee. Niks is verwassen of vaal, geen gaten of flubberkleding. Ik was met goed wasmiddel en wasverzachter, misschien dat dat ook scheelt. De meeste kleding gaat ook gewoon de droger in. Ik krijg vaak de meeste complimenten over de combi's die ik maak met merk,- en niet merkkleding. Ik vind gewoon dat je niet kan zeggen dat kleding alleen leuk en mooi is als er een duur prijskaartje aan hangt.
Ik koop liever bij de Zeeman of Wibra. Dit omdat ik de kleding daar ook hartstikke leuk vind en mijn baby bij wijze van spreken maar een pak luiers hoeft op te maken en hij zit al in een andere maat; hij kan kleding maar maximaal 3-4x aan en dan is hij er alweer uitgegroeid. Dus dan vind ik het leuk om lekker te shoppen en wéér dat ene leuke spotgoedkope shirtje mee te nemen voor 2 euro. Ik vind shoppen op zich voor hem ook hartstikke leuk omdat ik altijd wel iets zie wat leuk is. Ik bloei gewoon helemaal op. En werkelijk alles wat mijn kind aantrekt vind ik hem prachtig staan, want ik ben helemaal leip-mama-verliefd op hem Vandaag heb ik ook weer een aantal shirtjes en een vestje gekocht. Ge-wel-dig! Het werkt gewoon ook goed in op mijn humeur
Broeken zijn vaak wel alleen merk, omdat Beer een smal kontje heeft, en dan zijn de standaard merken vaak net een hobbezak. Trek m gerust een dure broek aan van 45,- en een shirtje van 2,- in de uitverkoop bij de Hema, haha... Merken zijn hier: Noppies Name-it Z8 Vingino Retour Zeeman, Wibra, en Hema net zo goed!
Of vinden ze het gevraagde bedrag niet waard? Ik koop voornamelijk merkkleding voor kinderen, maar voor de meeste merken betaal ik uit principe geen gevraagde bedrag voor. Je betaalt bij de meeste merken minstens 50% van de prijs voor de merknaam. Overige 50% procent is ruim genoeg om de kwaliteit, design, productie en marge te dekken. Ik betaal voor de kleding datgene wat ik het waard vind. En dat is meestal de helft van de gevraagde prijs. Voor alles daarboven zou ik de dief van mijn eigen portemonnee zijn en dat ben ik niet van plan.
Dat vind ik ook altijd zo apart... Winkels die (exclusieve) merkkleding verkopen maken zogenaamd bij 50% korting nog altijd 'grote winst' als je sommige mensen moet geloven... Deze winkels betalen ook BTW, betalen ook hun bedrijfspand, hun vaste lasten en hun personeel. Met 50% doe je een goede koop als consument, maar als winkelier speel je amper quitte!
Hier koop ik zeer zelden merkkleding, omdat ik het gewoon het geld niet waard vind. Krijg spontaan pijn in mijn portemonnee als ik kleding zie die meer dan 20 euro kost. Ze groeien nog zo snel en mijn zoontje houdt van ravotten, dus dan zou ik me bezwaard voelen als hij zoiets duurs aan had. En hij ziet er evengoed super leuk uit met zijn Action overhemdje.
Ik koop veel van Mim pi, ben gewoon dol op dat merk. Ze hebben zoveel leuke dingen. Verder dragen ze jubel, le chic, vingino, vinrose maar ook veel Zara en v&d en af en toe iets h&m. Ik heb het geld ervoor en vind het leuk om voor de meiden te shoppen...dus waarom niet. Alleen had ik deze winter voor de oudste 4 winterjassen, en dan past ze ook nog 1 van vorig jaar....dat is dan wel iets teveel van het goede heb ik gemerkt. Vond ze allemaal zo leuk, maar ga me volgend jaar echt inhouden.
De merkkleding die ik heb komen allemaal uit een kringloopwinkel, of van marktplaats. Meestal kopen we een groot pakket kleding, wat dus niet alleen uit merkkleding bestaat maar waar ook dingen van bv. de Hema tussen zitten. En wat er nieuw wordt gekocht (in de uitverkoop) is van winkels als H&M, Hema, Zeeman, etc. Ik vind merkkleding niet belangrijk, en heb ook niet gemerkt dat het beter of mooier is dan merkloze kleding. Zou ook echt niet weten wat voor merken er (voor kinderkleding) tegenwoordig allemaal zijn eerlijk gezegd. Ik houd me daar gewoonweg niet echt mee bezig. Als mijn dochters er verzorgd uitzien, vind ik dat genoeg.