ik koop liever wat goedkopere kleding en dat ik dan in 1x veel meer kan kopen. maar wij kunnen het ons ook niet veroorloven om bv 40 euro voor 1 jurkje ofzo te betalen. daar koop ik een tas vol voor bij bv de hema ofzo
Ja wellicht dat ik die broeken voorbij loop omdat ik ze niet zo leuk vind. Ik hecht enorm veel waarde aan uiterlijk van kleding en ben hierin een enorme zeur. Ik weet van mezelf dat ik soms belachelijk veel uitgeef aan kleding voor de kinderen maar ik vind het gewoon leuk! Ik krijg ook vaak te horen dat ze er zo leuk bij lopen en dat maakt me extra trots. Maar nogmaals, als je het onzin vind is het ook prima. Ik zie het meer als een soort hobby.
bepaalde merken moet je mee uitkijken. Bij z8 bijv. kan snel gaatjes in kleding komen. Dan denk ik wel eens 'mmm en dat was zo duur...' Maar merken als name-it en s&d blijven mooi. (is mijn ervaring) En ik vind het belangrijk hoe het voelt. Dat rekbare gaat vaak lang mee.
En ik zie het dan juist weer als hobby om voor zo min mogelijk geld ze zo leuk mogelijk aan te kleden. Ik krijg ook die reacties hoor, zelfs van die moeders op school die dus zo pro merk kleding zijn. Die kunnen soms niet begrijpen dat het geen merk kleding is En wat betreft die spijkerbroek, tja het is gewoon een mooie donker blauwe spijkerbroek. Niets speciaals maar ziet er netjes uit.
Op jonge leeftijd doe je er meestal sowieso niet lang mee Hier was het duurste 25 euro voor een setje
Mijn dochtertje draagt nog niet veel spijkerkleding dus kan ik niet echt over mee praten maar zal vast wel zo zijn wat je zegt. Ik hou zelf erg van rokjes/jurkjes met een legging eronder bijv. voor mijn dochtertje, en dat moet goed zitten vind ik. En niet binnen de kortste keren vaal zijn.
Dat klopt. Hier ook een moeder waarvan ik weet dat ze niet zoveel te besteden heeft. Haar kinderen zien er altijd leuk uit en geef haar hier ook regelmatig complimenten over. Het hoeft ook niet duur te zijn. Maar toch kom ik er elke keer mee thuis
Idd het is voor mij ook een hobby aan het worden Maar ik zal nooit neerkijken op iemand die geen merkkleding koopt. Ieders situatie is weer verschillend.
Niet heel duur (Prada, Dior, Burberry dat soort dingen). Alleen bij uitzondering. Dat vind ik echt zonde. Ik koop graag van Scotch & Soda, Imps & Elfs, Jottum, etc etc. Maar daarnaast ook wat H&M en Zara. Zeeman, Primark ed zijn voor mij kleding die ik koop om in te verven en buiten lekker vies te worden. Deze 'kwaliteit' vind ik vaak zeer matig maar passend bij de prijs. Vandaag nog een leuke trui gekocht voor dochter bij Zeeman voor 7 euro. Ik verwacht dat hij een keer of 10 gedragen kan worden voordat hij uit elkaar valt. Niets mis mee maar niet voor de hele kleding kast. Goedkopere merken staan dochter trouwens vaak slecht omdat ze zeer smal is.
Ik koop gewoon wat ik leuk vind. Of het merk is of niet boeit me niet zo. Ik heb wel een aantal favoriete merken waar ik eigenlijk altijd wel slaag: Old Navy, Name it, Tommy Hilfiger, Next etc.
Nee ik ook absoluut niet! Ik prijs mezelf gewoon gelukkig dat we het ons kunnen veroorloven en ik weet ook dat dit echt niet vanzelfsprekend is. Of een kind nu kleding draagt van de Hema of Vingino hij of zij blijft uniek en bijzonder. Je kunt bij niemand in de portemonnee kijken.
Ik krijg altijd complimentjes hoe leuk mijn zoontje eruit ziet, en hij draagt altijd h&m van top tot teen hihi
Ik koop goedkoop, ook al kan ik merk makkelijk betalen. Mijn zoontje (4) draagt al een paar jaar Zeeman shirtjes en die kwaliteit is verbazingwekkend goed. Blijft echt goed in de was. En ze hebben soms echt hele leuke. Liever 5 van die shirtjes van 5 euro dan 1 merkshirt van 25 hoor. Broeken van de Hema slijten net zo hard op de knieën als die van Vingino. En dan strijk ik er ook, zonder dat ik me ervoor schaam, knielappen op. 60 euro voor een peuterspijkerbroek, mij niet gezien. Voor een winterjas die om de week in de was kan omdat ie weer vies is, betaal ik ook liever niet meer dan 40 euro. Ik koop voornamelijk C&A (niet die Disney zooi, maar ze hebben echt leuke spijkerbroekjes!), Hema, H&M en Zeeman. Voor mijn dochter van 7 koop ik soms Esprit in de uitverkoop. Dan zijn de prijzen redelijker en ze gaat er nu ook echt langer mee doen. Schoenen is een uitzondering, die moeten goed zijn en als ze dan 80 euro per paar kosten, dan moet dat maar. Maar dan ook maximaal 2 paar per seizoen (gymschoenen, snowboots en regenlaarzen uitgezonderd).
Ik koop alleen jassen en schoenen bewust wel wat 'duurder'. Vooral met goedkope jassen ben ik altijd bang dat ze het koud krijgen ofzo, terwijl het waarschijnlijk helemaal nergens op slaat.
En dat vind ik dan altijd apart om te lezen, de kwaliteit is bij de Zeeman helemaal zo slecht niet als dat je het nu doe voor komen. Hier dus wel een kast vol met leuke kleding die gewoon net zo lang mee gaat als die enkele merkbroek of shirt die er ook bij ligt.
Hier een mix van merk en niet-merk. Mijn dochter heeft kleren van de H&M die mooi blijven, ondanks veel wassen en ze heeft kleren van Z8 die echt tegenvallen qua kwaliteit. Maar ook andersom, dingen van Zeeman waar na 1 keer dragen de stiksels loshangen en kleren van Lief die er na 1 seizoen veel dragen nog prachtig uitziet. Merk is niet per definitie goede kwaliteit en Zeeman, Primark en H&M is ook niet automatisch b-kwaliteit.
Hier ook een mix van merk en niet merk. Als ik merk koop, dan wel vaak in de uitverkoop of met een kortingscode ofzo. Ik vind Lief bijvoorbeeld ontzettend leuk, maar daar betaal ik nooit de volle prijs voor. Altijd max. 50% en dan nog is het duur genoeg. Vanavond toevallig nog bij H&M besteld. Ook met korting .
Maar helaas is dat niet in alle gevallen zo. Je merkt toch dat mensen op je neer kijken als je zegt dat dat setje wat ze 5sec daarvoor zo ontzettend geweldig vonden van de Zeeman komt, dan is het ineens slechte kwaliteit, of dan zal het vast wel niet lang mee gaan dan denk ik kom op zeg. Duurkoop is niet altijd maar beter dan goedkoop Zo is trouwens niet iedereen hoor