goedkope of dure kleding voor je kind?

Discussie in 'De lounge' gestart door beauty2012, 24 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik wissel het af, alhoewel het merendeel toch merk is. We hebben de mazzel dat e het ons kunnen veroorloven, maar ik vind de kwaliteit vaak veel beter. Maar ik vind bijvoorbeeld zara baby ook echt geweldig, en H&M heeft fijne leggings. Laatst ook een setje bij de zeeman gehaald, zag hier een jurkje voorbij komen en die bleek daar vandaan te komen.
    Dit wordt dan afgewisseld met Tommy Hilfiger, petit bateau, Ralph Lauren en Le chic.
    Maar ook z8 en Noppies vind ik fijne 'merken'.

2. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Ik vind het echt onzin om nog groeiende kinderen alleen in merkkleding/dure kleding te steken. Schoenen.. oke. Ik vind dat je daar niet op mag bezuinigen. Maar truien/broeken/jurkjes e.d. nee dat vind ik echt te ver gaan. Bij de h&m bijvoorbeeld heb je super leuke kleding voor een betaalbare prijs.

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Maar niet iedereen hoeft jouw mening te delen toch? Gelukkig is elk mens anders..

4. Chaii

Chaii Niet meer actief

Petit Bateau en Duckybeau, staat zo lief bij babies....

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Voor onze dochter meestal H&M...en dat mag ze dan zelf online in haar mandje gooien.

Dat is niet duur dus kun je wat vaker je kast bijvullen.

Voor onze zoon We en soms C&A. Prima genoeg voor nu.

6. Butterfly30

Butterfly30 Actief lid

29 nov 2011
    247
    0
    0
    Emmen
    Hier h&m noppies hema eigenlijk gemixt, maar de echte merkkleding zoals vingino z8 tumble 'n dry neem ik over van een iemand hier uit de buurt. Haar dochter is een jaar ouder als die van mij. Nieuw kan ik mij dat niet veroorloven zo heeft ze nu alvast 2 winterjasjes voor volgende winter 1tje van vingino en 1 mimpi overgenomen voor 2 pakken pampers. Als alleenstaande parttime werkende moeder kan ik me niet veroorloven om alle dure merken te kopen. Dan maar gewoontjes. Ik verbaas mij er soms over zoals bij de dansen en bewegen op muziek voor peuters wat voor modeshow het soms is. Daar wordt gepraat over een spijkerbroek van 80 euro alsof het niks is. Schoenen koop ik juist weer wel bij een goede schoenenzaak omdat ik dat wel heel belangrijk vind.

7. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.626
    113
    Ik koop van alles wat, H&M, C&A, Hema, Ter Stal, maar ook Name It, Noppies, BFC, enzv. Gewoon net waar ik tegen aan loop. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de duurdere kleertjes toch echt mooier vindt blijven. Toen ik een paar weken geleden de babykleertjes van mijn oudste zat uit te zoeken om voor de nieuwe baby klaar te leggen viel me toch wel op dat bijvoorbeeld de kleertjes van Noppies er veel beter uitzagen dan spullen van de Hema en zo.

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.543
    3.057
    113
    Hier goedkope kleding.
    Wibra/zeeman/vd/persival/vd
    En vaak wat name it erbij en soms z8.

9. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Voor E. Heb ik van alles! Zeeman, wibra, lief! , jottum, h&m, jola etc. Etc. Waar ik wat leuks zie koop ik het..

merk hoeft niet altijd beter te zijn, maar logisch dat het langer.meegaat dan zeeman. Daar is de prijs ook naar.

10. senta

senta Niet meer actief

Hier een leuke mix van kleding ik ben sowieso niet van de hele dure merken, maar name it spijkerbroeken zitten gewoon enorm mooi bij onze zoon, wil niet zeggen dat die die alleen maar heeft maar ik heb ze wel.
    Verder denk ik als je je gezond verstand gebruikt je overal kan slagen wat betreft kleding je kan het toch voelen?
    Hier koop ik net zo makkelijk bij de primark h&m, we , zeeman en nog meer van dat soort winkels. Als je gewoon voelt is er niets aan de hand, shirts van de primark die hier na een jaar dragen nog doorgaan naar een zoontje van een vriendin van mij zonder verwassen, verkleuringen, of slijtage gebeurd heel erg vaak. Maar heb ook shirts van name it gehad die na 1 keer wassen geheel uit vorm en na de knoppen waren of vinginio ook zo een leuke ziet er niet uit dat shirt na 2 keer dragen al. dus zegt niets hoor.

11. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    Ik koop nooit merkkleding, ik ga altijd bij h&m omdat ze daar heel veel voor meisjes hebben (Belgiƫ) en ook omdat het goedkoper is dan merkkleding. De kwaliteit is goed en zijn mooie kleren. Ik koop meestal maar 1 of 2 keer per jaar kleding voor ons dochtertje. Afgelopen oktober toevallig geweest omdat ze een groeispurt heeft gehad en toen was ik 253 euro kwijt aan een gehele nieuwe garderobe. Daar doet ze dan wel weer een jaar mee. Als ik tussendoor iets zie koop ik het ook wel maar dan moet ik het al tegen het lijf lopen.

12. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik koop 9 van de 10x merk.. Vooral voor de jongste, omdat ik jongenskleding gewoon niet leuk vind bij de H&M etc. Altijd hetzelfde. Ik moet wel zeggen dat ik meer in de sale shop! Met bijv 40/50 en soms zelfs 60% korting.

13. meelezer

meelezer Niet meer actief

Zeker als baby zijnde vind ik het zonde om dure kleding te kopen. Ze groeien er snel uit! Meestal Zeeman of V&D sale.

Een ex-schoonzus had een duur jurkje gekocht voor haar enige dochter. Kind mag nooit buiten spelen, en toen ze naar boven ging tilde ze haar jurk op alsof ze HM de Koningin was. OMG :$ ik krijg daar altijd de kriebels van. En het ging net zo lang mee als "normale" kleding....

14. SDonya

SDonya Niet meer actief

Is onzin. Ik heb shirtjes van jottum gehad die na 1x wassen de knopen van af lagen. Bolero's van s&d leuk chic die na 2x wassen helemaal pillig waren, deze winter nog een jas na 2 maanden terug moeten brengen van Tommy hilfiger omdat er gewoon gaten bij de rits in kwamen... Na 2 maanden!! En zo kan ik nog wel door gaan.. Duur geeft echt absoluut geen garantie sorry als je daar in gelooft..

Hier koop ik merk en non merk. Vaak is het met elkaar gecombineerd. Leggings etc haal ik bijvoorbeeld liever bij de zeeman of h&m, die gaan namelijk zo snel kapot! Zonde als ik daar dan 15-20 euro voor heb betaald (tenzij de set een aparte kleur is en de legging niet ergens anders in deze kleur te krijgen is.... Dan word het wel het merk legging..)

15. sjak

sjak Niet meer actief

Hier ben ik het mee eens. Ik hou van Jottum, oililly, mim pi ed, maar koop ook zeeman (effe shirts en broeken) Hema vind ik tot maat 86 leuk daarna niet meer, hm heeft wel leuke zomerjurken en op het moment vind ik NeXT gewoon heel erg leuk! Vrolijke gezellige meidenkleertjes! En absoluut niet duur. (Www.nextdirect.com)

16. mamootje

mamootje Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.718
    0
    36
    Dit heb ik nou serieus nog nooit gehad met de merkkleding!

17. mamootje

mamootje Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.718
    0
    36
    En ik las iets wat betreft erin spelen enzo.
    Ik ben juf en het ergste wat je ziet is (vooral in de lagere groepen) dat kinderen niet in de zandbak mogen van mama want dan worden de dure/mooie kleren vies.
    Daar kan ik echt niet tegen!
    Wat dochter aankrijgt, hoe duur dan ook, ze mag er gewoon mee ravotten.
    Dat vind ik wel een must
    En mij doet dat echt geen zeer als het merk was. Kinderen horen te mogen spelen

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.961
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het eerste jaar heb je er weinig aan dat kleding lang meegaat, omdat ze er dan snel uitgroeien. En daarna gaan ze kruipen en dan is een duurdere trui misschien nog wel z'n geld waard. Broeken koop ik zo goedkoop mogelijk (wel degelijk) want daar kruipt hij vaak gaten in. Zonde als dat bij een dure broek gebeurt. En ik vind wel dat een kind gewoon moet kunnen spelen.

19. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Wisseld hier maar ik koop t nie 'omdat het vsn een merk is'

Zat pas online te snuffelen echt een standaard zelfs wat saai shirt maar omdat er dan in de label een merk staat is hij 50 euro dat snap ik niet

Ik koop dus wat ik leuk vind :)

20. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    idd heb hier dingen van de zeeman gaan al twee kinderen mee whaha:D

Deel Deze Pagina