goedkope of dure kleding voor je kind?

Discussie in 'De lounge' gestart door beauty2012, 24 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    goedkoop, mijn man koopt altijd spijkerbroeken in Turkije (namaak ja maar kwaliteit is erg goed). Rest koop ik voornamelijk bij Primark, V&D, H&M. Meestal blijven ze toch niet zo lang in 1 maat.

2. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hier veel zeeman, h&m, Hema. Maar ik ben dol op merken als albababy, smafolk, baba kids, 4 funky flavours. Deze merken zijn helaas ook prijzig, maar staan mijn meisje zo leuk. Nu ze ietsje langer in een maat zit heb ik dat er wel meer voor over. Maar ik heb ooit opgepast bij een gezin waar ik nog wel eens prijskaartjes aan kleding zag, dat heb ik echt niet over voor kinderkleding. 80 euro voor een spijkerbroek, pfff.

Op het dagverblijf waar ik heb gewerkt hadden we ook kindjes met merk kleding, maar lieten we ze gewoon spelen en verven. Een keer een klacht gehad omdat er verf op een broekje zat. Ja sorry, de kindjes komen hier om te spelen niet om model te zitten. Nu ik gastouder ben geef ik ook altijd als tip om niet te dure kleertjes aan te doen want ik kan niet overal op letten.

3. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Tot nu toe nog geen merkkleding, ze groeien hier als kool en daarom vind ik het nu nog zonde van het geld.
    Die hele dure merken vind ik ook onzin, uiteindelijk kun je er maar 1 seizoen mee vooruit, maar je bent er bakken vol geld aan kwijt.
    Ik kan ons geld wel beter besteden:D.

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier goedkoop behalve de schoenen.
    Maar ook weleens merk kleding maar dat moet ik dan toevallig tegenkomen voor een leuke prijs..

5. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Van alles eigenlijk.
    Zeeman tot bengh

Ik koop wat ik mooi vind staan. Zo heb ik gister 3 setjes van blablabla gekocht

6. Traum

Traum Actief lid

13 jan 2014
    388
    0
    16
    Ik koop hier ook een mix van merk en non merk, mijn zoontje is extreem smal en daarbij vallen de broeken van Name It het beste bij hem en ik vind het wel belangrijk dat hij er netjes bij loopt, voor naar school heeft hij meer broeken van de Hema en de H&M dit doordat hij zo ruig in zijn doen en laten is dat hij om de haverklap een gat in zijn broek heeft. Mijn dochter heeft ook een variatie aan merk en non merk, ik vind merk over het algemeen ook mooier vallen en eruit zien, en ik heb af en toe ook kleding van de zeeman maar die zien er helaas na een paar keer wassen er niet meer uit. Dat vind ik dan weer zonde van het geld en dan geef ik liever weer wat meer uit.

7. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.208
    1.264
    113
    Centrum België
    Bij de oudste kon het in het begin ook niet op. Tot ik merkte dat het na 2 keer dragen al te klein werd... Dus ja, nu wordt er ook bij Zeeman of H&M gewinkeld. Duurdere merken probeer ik in de koopjesperiode te kopen.
    Maar zoals iemand eerder al aangaf, nu heb ik iets minder moeite om al eens iets duurder te kopen voor de oudste, omdat er een jonger zusje is (maar die heeft natuurlijk evengoed recht op nieuwe soms wat duurdere kleertjes).

8. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik koop vaak duurdere kleding in de uitverkoop. Mijn oudste is heel lang en smal en broeken van h&m, zeeman en Hema zijn hem gewoon veel te breed. Net of ie een zak aanheeft. Dus voor hem altijd noppies en zo gehad. Kleine jongen draagt dat nu dus ook. En m'n dochter is ook zo mini dus daar zit ook gewoon niet alles mooi bij. Zeeman en wibra en zo dat vind ik doorgaans zo slecht van kwaliteit, dat koop ik zelden. Hema en h&m vind ik vaak wel leuk.

9. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik koop wat ik mooi vind, en helaas ben ik nogal kritisch. Ik ben gek op Mini Rodini, Bobo Choses, en voor de oudste nu skatemerken, maar vind soms ook leuke kleding bij H&M en Zara. Ik koop wel vaak uitverkoop, of aanbiedingen.

10. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik heb beiden. Zeeman vind ik troep, dus dat hoeft van mij niet meer.
    Ik zweer bij de rompers van de h&m en inmiddels ondergoed van de Hema.
    Wibra vind ik prima, c&a ook, maar ookk merkkleding bij v&d vandaan (in de sale) vind ik goed net als het eigen merk frendz.
    Primark vind ik niet zo geweldig, maar soms hebben ze wel goede dingen.
    Skandinavische kinderkleding koop ik soms in de sale, maar ben nog aan het ontdekken welk merk ik het best vind en ik het geld echt waard vind.

Kortom: het merk, of geen merk, boeit me niet. Kwaliteit, design en pasvorm wel. Ik koop wat ik kan betalen en geef aan een artikel alleen uit wat ik het waard vind.
    Meestal is dat als de eindejaarsuitkering binnen is iets duurders zoals smafolk of zo ;) en de rest van het jaar jaag ik koopjes waar dan ook :)

11. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik koop wat ik mooi vind en wat haar goed staat of dat nou van h&m
    Of van ralph lauren is of een ander merk of non merk.

Kleding van bijvoorbeeld de primark valt echt niet mooi bij mijn dochter, veels te wijd. En daarnaast heb ik bij primark ook vaak dat het na 1 of 2x wassen heel lelijk wordt.

Ik koop nu nog vaak kleertjes bij prenatal en h&m. Ik heb ook veel noppies, mexx en feetje.

Hetzelfde geldt voor mijn en voor mij. Mijn man heeft iets meer merkkleding maar de kwaliteit is wel gewoon veel beter. Mijn kleding slijt veel sneller en daarom koop ik nu ook meer kwaliteit.

12. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Broeken en schoenen zijn wat duurder de rest niet. Daar zie je ook wel het verschil, ze kan gewoon de hele maat lang met 1 paar doen en broeken idemdito. Komen niet zo snel gaten in e.d. In de goedkope wel daar doet ze hooguit een week mee.

Ondergoed koop ik vaak bij Hema of zeeman en shirtjes bij elke willekeurige winkel die ik langsloop met actie.

13. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik koop vooral wat ik leuk vind en meestal zijn dat merken (vaak ook in de uitverkoop hoor). Helaas heb ik een redelijk dure smaak (ik ben gek op bomba, mimpi, kidz-art, etc.). Bij de Hema zie ik af en toe wel wat leuks, maar bij de H&M eigenlijk bijna nooit. Voor mijn zoon koop ik vrij veel bij de WE, dat is ook niet echt duur, maar wel van goede kwaliteit.
    Daarnaast maak ik ook heel veel dingen zelf (al is dat ook niet altijd zo goedkoop).

14. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Dit, alleen ben ik ook gek op nono en dom du, en voor zoon indd veel van de WE

En ik maak geen kleren zelf :p

15. mamaK79

mamaK79 Actief lid

15 feb 2012
    394
    8
    18
    Belgisch Nederland
    Ik heb een dure smaak maar daar kan mijn kind niets aan doen ;) dus zijn burberry wollen winterwas (dry clean only) daar mag hij rustig mee over de grond kruipen/rollen etc. En op t KDV in de zomer word er met water gespeeld en weet ik het geen enkel probleem mee hoe viezer hoe liever :)
    Ik heb wel eens wat bij de zeeman gekocht en op dezelfde manier gewassen als zijn andere kleding (800toeren, niet in de droger, geen wasverzachter etc) maar binnen de kortste keren waren dat buiktopjes waar ik hem in de breedte 2x kon inrollen

16. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Ik koop beiden. Met mijn meiden is merk niet meteen een garantie dat het langer beter blijft want mijn oudste rolt met haar barbara Farber kleding net zo makkelijk door het natte gras als met kleding van de hema en dan heb ik toch liever dat ze het met het laatste doet of zoals laatst.. haar nieuwe leren laarzen van orange baby's buiten laten staan omdat er hondenpoep aan zat, in de stromende regen!!!. Kleding van de zeeman haal ik alleen voor de jongste omdat dat niet zo lang mee gaat, al heb ik momenteel mazzel met 2 shirtjes die totaal niet verwassen raken :)
    Broeken voor de oudste wil ik wel graag merk omdat ze niet zo hard groeit en de goedkopere broeken dan toch sneller slijten. Omdat ze erg slordig met haar kleding om gaat koop ik die nu via marktplaats zodat ik voor 10/15 euro nog een goede broek van retour of vingino heb.

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier geen merkkleding.

Ik kocht vaak bij Zeeman en Wibra. Nu ben ik in de sale gaan shoppen en heb vanalles bij V&D en H&M gevonden. Koop eigenlijk alleen als ze echt kleren nodig hebben en dan hangt het af waar ik ben. Maar kan het geld niet uitgeven aan merken.

18. Samama

Samama Niet meer actief

Ik mix H&M met "duur". Over het algemeen meer merk in de kast hangen hoor (Vingino, Cakewalk etc).
    Vind het kwalitatief beter en ook nog eens leuker.

Ik koop veel bij Kleertjes.com

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik koop de laatste tijd vaker bij de WE voor Luc. Niet duur maar ook niet vreselijk cheap. Gaat best lang mee. Echter groeit ie zo hard dat hij na 2 maanden uit zijn shirts is gegroeid en dat vind ik gewoon zonde dus koop ik geen dure merkkleding. Luc heeft dunne spillebeentjes en bij de WE hebben ze mooie Slim-Fit broeken die hem perfect zitten!

Broeken kan je nog omslaan en dus een maatje groter kopen maar shirts is geen pan als je die te groot koopt.

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Bedankt voor de tip! Hier ook een smalletje ;) Bij V&D heb ik laatst ook een smalle broek voor hem gevonden, maar het is soms zoeken.

Deel Deze Pagina