smaken deze ingrediënten met elkaar?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamagisa, 26 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Oké, ik kook al jaren dezelfde dingen omdat manlief niet van verandering houdt.
    Gisteren heb ik in de supermarkt even snel een ander pasta recept opgezocht omdat onze zoon graag pasta heeft. Maar nu ik alles zo zie staan vraag ik me af of dat wel lekker is samen.
    Als jullie nog tips of suggesties hebben zijn ze welkom!

Hier komen ze:

Pasta penne
    Gehakt
    Italiaanse wokgroenten
    Pastasaus
    Crème fraiche (stond eigenlijk zure room in het recept)
    Boursin quisine

Wat denken jullie?

Gaan wij dit lekker opeten of gaat het in de vuilnisbak belanden? Hihi.

2. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is lekker denk ik! Al lijkt de crème fraiche me wat overbodig omdat je ook de boursin hebt..

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Lijkt me ook wat teveel van het goede: pastasaus, crème fraiche én boursin cuisine, maar als je het recept opgezocht hebt zal het z'n functie hebben in het gerecht...eet smakelijk :)

4. Islah

Islah Niet meer actief

Wat voor pastasaus?

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Boursin cuisine maak ik altijd met blokjes kip en champignons. Kip aanbakken champignons erbij en even meebakken. Dan boursin cuisine erbij en warm laten worden. Lekker met tagliatelle, mijn kinderen smullen hiervan!

6. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    548
    113
    alles bij elkaar lijkt het me veel? wat bedoel je met pastasaus? een kant en klare pot? want daar hoeft iig niets extras bij.

ik zou of alleen de pastasaus doen. of een saus maken van de creme fraiche of boursin bv met een blikje tomatenpuree of een roomsaus

7. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.053
    2.554
    113
    Limburg
    Op smulweb kun je je ingrediënten invullen en dan worden daar recepten bij gezocht, misschien dat daar wat lekkers tussen zit?

8. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.053
    2.554
    113
    Limburg
    Oh ik lees verkeerd haha.
    Boursin en crème fraiche lijkt me ook wat veel van het goede, wordt het dan niet erg zurig?
    Mocht je het recept toch twijfelachtig vinden is mijn tip in het vorige bericht altijd nog een optie, dan zou ik wel kiezen voor of crème fraiche of Boursin.

9. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Ik denk ook dat het iets te veel van het goede is.
    De pastasaus kan best wel creme fraiche hebben( een eetlepel, misschien 2), maar ik zou de Boursin hier niet bij doen.

Ook de Boursin kan creme fraiche hebben, maar gewoon weer een eetlepel.

Ik zou de boursin niet door de pastasaus doen, lijkt mij niet zo lekker

10. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Pastasaus met een lepel boursin cuisine is heerlijk hoor, maar ik denk dat creme fraiche EN boursin cuisine een beetje te veel van het goede is... Ik zou 1 van beide weg laten... maakt in mijn ogen niet uit welke want beide zijn ze lekker!

11. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ik zou het gewoon op een pak tomatensaus houden samen met alleen de boursin, is hartstikke lekker. Pot pastasaus is dan zonde van het geld, als je er dan toch boursin in doet.

Creme fraiche zou ik ook weglaten.

Eventueel kun je verse basilicum toevoegen.

12. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Bedankt, ik ga dus één van de twee kiezen. Ik had het recept gevonden op smulweb 'penne pasta met gehakt'. Ipv alleen paprika heb ik voor wokgroenten gekozen en ipv zure room dus crème fraiche. De tip van ingrediënten invoeren ga ik ook eens uitproberen.

13. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
  14. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    #14 Beatissimam, 26 feb 2014
    Laatst bewerkt: 26 feb 2014
    Smaken weet ik niet, ik weet alleen dat het qua bereiding niet gaat.
    Een zure tomatensaus gaat schiften met zuivel, wat basisch is.
    Een klassieke bolognese komt geen zuivel aan te pas.

Wat heel lekker en simpel is, is penne, kipfilet (of spekjes), (lente-)ui, knoflook, champignons en boursin, ik doe er zelf ook altijd spinazie door.

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je roomkaas of zure room door een zure pastasaus roert gaat het niet schiften hoor. Maar ik vind het totaal een beetje veel van het goede. Ik zou de pastasaus weglaten, dus alleen de boursin, de room, de groente en het vlees. Heb je geen rode saus, maar pasta hoeft niet altijd met rode saus.

16. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Schiften is officieel het proces van een vette stof waar een andere stof met een andere temperatuur bijkomt.

Als je een tomatensaus in de pan hebt en je gooit daar in 1x een pak koude boursin bij, krijg je schifting.

Ik maak weleens zelfgemaakte lasagnesaus van verse tomaten en warme melk, maar dat is echt een kunstje en ik kook al heel lang.

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gisteren deed ik het nog...nee, niet geschift.

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Recept:
    Ui en vlees aanbakken, groente meebakken, kruiden, tomaten (sap, puree, passata, blik) erbij kort opkoken.
    Roomkaas (boursin) losroeren, wat van de tomatensaus erdoor roeren, bij de saus doen. Klaar.

19. Onje

Onje Niet meer actief

Dat is heerlijk hoor!
    Al zou ik er zelf voor kiezen om de pastasaus én de crème fraiche weg te laten.

Deel Deze Pagina