goedkope oplossing gezocht voor de voor en achtertuin

Discussie in 'De lounge' gestart door Sila24, 24 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    haha nou idd dat moet ook niet!
    miss kun je iemand anders inschakelen??

2. Sila24

Sila24 Niet meer actief

haha ja ik weet het niet .. of zullen we gewoon de hele voortuin alles eruit dus het grind en de stenen en dan een paar planten erin en hups klaar dat kan toch ook wel?

3. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ow nog een vraagje is het simpel om het gras te verwijderen?

4. Sila24

Sila24 Niet meer actief

annetske nu ben ik benieuwd naar jullie tuin. Heb je misschien foto? misschien kan ik zo insipratie opdoen?

5. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    scheppen! ;)

dat kan je man vast wel toch?? ook al heeft hij 2 linker handen.

ja opzich niet moeilijk om gras te verwijderen! :)

ja hoor , grind met stenen en daar plantenbakken op , staat mooi!

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

tis wel zwaar. je moet het afplaggen en daarna een stukje afgraven. dus je moete r wel rekening mee houden dat je een aanhanger of 2 vol grondafval moet afvoeren.

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    waar kom je vandaan?

8. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Ik zou wel het aangelegde zand goed aanstampen. Bijna iedere bouwmarkt heeft wel trilplaten te huur. Daar wordt het goed egaal van. En ookal heeft je man 2 linkerhanden, dat kan hij vast wel.
    Er is een verschil tussen kunnen en willen ;)
    Gratis tegels van marktplaats afhalen, lijntje trekken, tegels plaatsen, zand over de tegels vegen, zodat de gleuven goed dicht zijn en klaar is je terras.

Ik heb vorig zomer meegekeken met een vriend van ons en zag er erg simpel uit!

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    mijn schoonouders gaan over 2 weken hun tuin leeg halen om opnieuw te doen.
    Hun tegels gaan verdwijnen in de container. Als je er interesse in hebt en je in de buurt woont is dat misschien iets voor je?

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Hou er wel rekening mee dat je de tuin enigzins moet laten aflopen ivm regenwater

11. Sila24

Sila24 Niet meer actief

friesland hoezo dan?

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Das erg ver rijden....

13. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Hahah ja me man is ook lui :D ik zit al een jaar te zeuren van ga met de tuin bezig..vandaag zei hij vanuit zichzelf van zal ik maandag aanhang huren en de tuin doen.

Oh die trilplaat kun je dus ook gewoon huren..thanx nog een tip er bij :D zal het aan mijn man zeggen als die thuiskomt van werk

14. Sila24

Sila24 Niet meer actief

haha wou je ons komen helpen soms :p

15. Sila24

Sila24 Niet meer actief

oh zo sorry dit had ik niet gelezen :D

16. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ehm hoe bedoel je ? moet ik het eerst nat laten regenen?

17. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

bij alle bouwmartken als gamma. praxis enzo kun je trilplaten en stenenknippers huren. ook hebben ze daar vaak wel tips over hoe je het beste kunt leggen.
    Is sowieso wel handig om even met 2 man te doen, dus ehb je geen vader of schoonvader, broer die je een zaterdag kan helpen?

vrienden van ons hebben ook geen gras, maar die hebben hele grote bloembakken gemaakt waar je ook op kunt zitten. Lijkt heel erg mooi.

Google Afbeeldingen resultaat voor http://vleuterweide.nl/wordpress/files/2010/04/erwin-bloembak.jpg

dit idee.

ze hebben een langwerpige tuin.
    meteen bij de tuindeuren hebben ze een terras, van ong 4x4
    daarna aan beide kanten bloembakken van ongeveer 1,5x1,5 zodat je een doorgang houdt van ongeveer een meter
    dan in het midden weer een terras 3,5x3,5 met aan de zijkanten de bloembakken die dan doorlopen (minder breed) en je kunt op die bloembakrand zitten. (is dus breder dan op de foto) daarna weer aan beide kanten grote bloembakken met weer een doorgang. En dan hebben ze aan de rechterkant ,in de hoek, een schuurtje en aan de linkerkant een zandbak en in het midden een tuindeur.

18. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

en op mp kun je ook heel vaak restpartijen stenen kopen. Mijn broer heeft daar 100m2 stenen voor nog geen 150,- euro gekocht.

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

nee de tuin moet iets scheeflopen van het huis af. als het gaat regen loop het water dan weg doe je dit niet dat heb je het water tegen het hui aan staan wat geheid problemen gaat geven op den duur.

straten is niet heel moeilijk als je het goede gereedschap hebt.

waarom vraag je geen beunhaas om te straten kost niet veel en dan word het goed gelegd.
    (tis dat je ver weg woond anders had ik nog wel iemand geweten die echt goed is)

20. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Nee maar je moet met tegels leggen rekening houden dat je em onder een bepaalde hoek enigzins laat aflopen zodat je regen water weg/af kan lopen. Anders sta je tot je enkels na een goede regenbui

Deel Deze Pagina