goedkope oplossing gezocht voor de voor en achtertuin

Discussie in 'De lounge' gestart door Sila24, 24 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Wou ik net zeggen! Wij hebben ook mooie klinkers via marktplaats gekocht voor 80 euro! Mooi de achtertuin (gedeeltelijk) mee volgelegd.
    Voor de rest hebben wij borders in de tuin. Mijn schoonmoeder werkt heel graag in de tuin, dus ze had heel veel gestekt uit haar tuin en dat vervolgens in mijn tuin gepland. Ik heb nu echt mooie volle borders en het heeft me amper geld gekost!
    Dus mocht je toch enigszins wat bloeiends in de tuin willen: vraag of mensen 't voor je stekken!

2. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    schoonspuiten....eventueel gras vervangen voor vlonders
    en bij de action ofzo goedkope bakken halen waar je leuke plantjes in zet

3. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    alles volgooien met zand, worteldoek en stenen/grint erin??
    ja of gewoon alles dichtgooien idd met tegels. ik ben opzoek gegaan naar werklui in de straat of buurt hier. ze gingen straten vernieuwen dus oude tegels eruit, nou die kan ik wel gebruiken hoor natuurlijk wel in overleg.

4. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

ow en waar mensen aan eht veruizen zijn, kun je vaak ook wel planten krijgen... Wij hebben echt geen cent aan vaste planten uitgegeven. Ff rondrijden en aanbellen en net als masu veel gestekt.

5. Sila24

Sila24 Niet meer actief

oh bedankt voor alle tips.. ik ga vanavond mijn man overhalen om tegels te zetten, samen met mijn broer moet het wel lukken, heb al op mp iemand gevonden die 250 tegels gratis weggeeft die heb ik gemaild zonet.. zien of mijn man daarmee akkoord gaat haha .. hij kan het best wel maar soms heeft hij gewoon schop onder zijn kont nodig

6. Sila24

Sila24 Niet meer actief

hopelijk heeft hij de tegels niet weggegeven maar bij ons zijn ze grootschalig bezig met alle tegels eruit ( de gemeente dus ) en nieuwe erin ..kan ik aan die bouwvakkers vragen of ze die oude tegels aan mij kunnen geven????

7. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.056
    2.193
    113
    Brabant
    vragen staat vrij he! gewoon doen!

8. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Tuurlijk wel! 'Brutalen' hebben de halve wereld :D
    Veel succes met het aanleggen van jullie nieuwe tuintjes!

9. Sila24

Sila24 Niet meer actief

haha dankje,, ben vanmiddag al een beetje bezig geweest met de tuin en als het naar mijn smaak wordt betegeld ben ik helemaal happy :D ik heb zin in de zomerr

10. mugje

mugje Actief lid

28 jul 2010
    379
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zonde zeg van je gras!!! Maar moet je natuurlijk zelf weten ;)
    Waarom wacht je niet gewoon een jaartje, kan je er even goed voor sparen en zo de tuin echt naar je smaak aan laten leggen door een beunhaas. Want zoals ik het lees heb je van tuinieren geen kaas gegeten....:p;):D

11. mugje

mugje Actief lid

28 jul 2010
    379
    0
    16
    NULL
    NULL
    en dat stukje gras is ook wel makkelijk voor je kindje straks, lekker zacht landen van z'n glijbaantje!! Of voor het zwembadje :)

12. mugje

mugje Actief lid

28 jul 2010
    379
    0
    16
    NULL
    NULL
    Of mooi nepgras ;)

13. Sila24

Sila24 Niet meer actief

mugje , we zijn hier vorig jaar komen wonen en ik kijk al een jaar naar deze lelijke tuin aan heb geen zin om nog een jaar ertegenaan te kijken..schaam me ook voor de mensen die bij ons thuis komen dan zien ze als eerste de voortuin dus vandaar

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik zou de tegels eens met een hogedruk schoonspuiten!
    En dat stukje gras zo laten, die heb je in 5 minuten gemaait ;)
    Paar leuke ploempotten halen bij de action en wat viooltjes enz in de aanbieding bij de bouwmarkt.

15. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    @Hamis: Hoeveel vierkante meter is je tuin? Ook dat is iets wat je moet meenemen in je keuze. Als je een tuin opnieuw wilt betegelen, komt er best wat werk bijkijken hoor, vind sommige reacties ook van Hup dat doen we ff (of ze hebben hele handige mannen hahaha)
    Maar als je andere tegels wilt, moeten eerst de andere eruit,
    dan waarschijnlijk extra zand erop, aangezien de meeste tuinen in NL door de tijd heen flink zakken.
    Die worteldoek leggen is niet zo zwaar werk hihi,
    Dan de tegels leggen, ook hierin zit weer verschil qua werk, of je grote of kleine tegels neemt en in welk patroon je ze legt.
    En dan nog trillen met zo'n trilplaat,

Mijn man gaat binnenkort ook beginnen met straten in ons oerwoudje (nog erger dan jouw achtertuin hoor haha)
    en alleen al het voorbereidende werk wat erin gaat zitten is best veel.
    Ik wil natuurlijk niet heel negatief doen maar persoonlijk vind ik het best een pittige klus (en dan hoef ik het niet eens zelf te doen haha)

Succes in ieder geval!
    Liefs,

16. Sila24

Sila24 Niet meer actief

de voortuin is best wel klein zoals je op de foto ziet hoeveel meter weet ik niet.. misschien laat ik dat stukje ook niet betegelen hoor als die grind enzo maar weg wordt gegooid en wat planten enzo erin is ook goed

en de achtertuin , ik ga niet alles eruit laten halen en opnieuw bestraten ben niet gek haha ..alleen dat stukje waar nu gras en grond zit daar wil ik graag laten betegelen.. de tuin is eigenlijk veel groter dus .. de vorige bewoners hebben de tuin niet goed verzorgd helaas waardoor ik nu extra werk heb :(

17. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

Ik heb geen rechter handen en ik kan ook bestraten!
    zand glad maken aantrillen en met een stuk houd recht houden en na het leggen weer aantrillen!
    trilapparaat is gewoon te huur.
    Ik was vrijgezel en ik wilde de voortuin voor weinig veranderen, dus ik heb het zelf aangepakt, pap heeft er naar gekeken en me tips gegeven.
    Nu hadden we nieuwbouwhuis, mijn man heeft spoedcursus gehad en we hebben de gehele voortuin en achtertuin (en die waren niet klein) compleet zelf aangelegd en goed ook!
    En als het niet goed is blijf je toch net zo lang bezig totdat het wel lukt. DAt heb ik ook ook gedaan!
    En was me toch trots! Buurt had diep respect :)

18. Sila24

Sila24 Niet meer actief

jeetje brenda wat goed :) ik wil ook ..hopelijk lukt het ons ook wel..

19. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    @Brenda: Ook van mij respect,hihi! Super knap hoor, het is toch best zwaar lichamelijk werk!

Liefs,

20. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Die tegels leggen kun je echt zelf hoor.

Ik (ja een vrouw) heb vorig jaar onze voortuin opnieuw geklinkerd. En samen met mijn vriend hebben we het pad (50x50 tegels, waren te zwaar voor mij) opnieuw gelegd. Het lag schots en scheef en stoorde me er mateloos aan. Ik ben er gewoon aan begonnen. In het begin was het wel even lastig maar als je eenmaal bezig bent, ben je zo een eind weg. En het ligt nu nog steeds mooi recht. Dat kon in met het vloertje wat de stratenmaker erin gelegd had niet zeggen.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het gras zou laten liggen. Zeker als je kinderen hebt. Ik heb hier ook een klein grasveldje, en dat is werkelijk 5 minuten werk 1 x per 2 weken!

Deel Deze Pagina