goedkope oplossing gezocht voor de voor en achtertuin

Discussie in 'De lounge' gestart door Sila24, 24 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Wij hebben 2 jaar terug ok onze tuin gedaan. Eerst alleen achter, omdat je daar toch het vaakst zit.
    Via mp hebben we gratis stenen gehaald, en in de tuin gedaan. Van de stoeptegels die eerst in de tuin lagen, hebben tuinbakken gemaakt. De stoeptegel door midden stuk slaan en dan opstappeln op de hoogte die je wilt. Daar zwart grond in gedaan (hebben we voor klein bedragje bij een loonbdrijf gehaald) en leuke plantjes ect. En inmiddels hebben we een fonteintje afgelopen weekend in een van de bakken geplaatst.

De voortuin hebben we alleen 1 bak gemaakt en de rest gras gehouden, en een hekje en tegen het hekje wat beplanting.

2. 1234

1234 Niet meer actief

ok thanx!

3. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    Dan is het wel handig Devil :)

4. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.503
    8.425
    113
    Kun je niet de boel eens goed doorzaaien op de kale plekken? En als je 't gras bijhoudt (die 5 minuten maaien ;)) ziet het er in no time vaak al stukken beter uit!

En zou de lampjes langs het pad weghalen, dat maait veeeeeel gemakkelijker :D Leuke buitenlamp aan het schuurtje ofzo!

Ik weet niet of je wel of geen zon in de voortuin heb, maar je kunt hem bijvoorbeeld ook vol zetten met bodembedekkers (uiteraard wel een stoepje onder het raam voor het ramen lappen :p), of vol zetten met lavendel, dat groeit lekker vol, weinig onkruid wieden!

5. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.503
    8.425
    113
    Weet niet hoe groot dat stukje gras precies is?

Hm, wou een link plaatsen, maar dat lukt dus niet :(

Maar als je op MP zoekt op graszoden, staat er gratis 5m2 af te halen in Friesland ;)

6. Rono

Rono Niet meer actief

Ik heb ze net besteld bij de welkoop :) 2,50 per m2 en dan gratis aanhangwagen erbij voor 1 dag.

7. Sila24

Sila24 Niet meer actief

bedankt allemaal voor de tips.. ik zal zeker eerst bij welkoop kijken en anders dan hebben we grote tuincentra daar ga ik heen.. heb er helemaal zin in gekregen :D

8. Sila24

Sila24 Niet meer actief

hey rono heb net bij de welkoop graszoden besteld 17 vierkante meter moeten we volgende week ophalen..aanhangwagen was helaas niet gratis die moeten we huren :) wat goed dat jullie hem gratis mochten

maar nog een vraagje..... ik heb ook wat grond nodig omdat er een kuil achter de gras zit , ik wil het graag wat opvullen.. heb ik dan tuinaarde nodig of gewoon potgrond? en welk mest kan ik het beste gebruiken gewoon koemest?

9. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ow en we hebben kruiwagen nodig bij de welkoop mochten we niet lenen/huren.. weten jullie misschien waar ik die kan huren?

10. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Er is niks makkelijker dan gras. Tegels ieder jaar schoonspuiten en onkruid krabben is veeeeeeeel meer werk en veel saaier. Grasmaaien is in 10 min. klaar.
    Maar goed, ik las al dat je geen gras wil.

Dus stoeptegels is het goedkoopst. Je kan ze omdraaien, dan zien ze er anders uit. Je kan op de plek van het terras ook een figuur maken. Dan moet je de stenen wel goed kunnen breken, maar daar kan je materiaal voor huren. Misschien een paar borders maken langs de zijkant.
    Voor de kleine kan je ook een zandbak maken op de plek van het gras. Als je dat gedeelte helemaal in het wit zand legt, dan kan je er ook een speeltoestel op zetten en dan kan je kindje ook nog (redelijk) veilig spelen.

11. Sila24

Sila24 Niet meer actief

bonnie je hebt eroverheen gelezen denk ik .. heb nu net graszoden besteld :p omdat het wel leuk is als de baby wat groter is en in de tuin kan spelen :D

12. Sila24

Sila24 Niet meer actief

bij de aldi is er morgen organische gazonmest kan ik die gebruiken?

13. Sila24

Sila24 Niet meer actief

jeetje niemand die heeft gereageerd :(

14. Sila24

Sila24 Niet meer actief

niemanddddddddddddddddddd

15. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    gras eruit halen,en dan gewoon volkwakken met planten,leuk klein boompje,tegels schoonspuiten zoals al genoemd werd.
    grint is trouwens ook niet zo duur maar niet echt comfortabel voor de kids.

En trouwens,zijn jullie nou echt te lui om dan kleine stukje gras te maaien :(:(

16. Sila24

Sila24 Niet meer actief

mamamadelon..we gaan nu gras nemen ..we hebben al grasmatten besteld haha iedereen leest er overheen

17. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Wij hebben de grindtegels trouwens gewoon omgedraaid in de tuin. We willen ook een stukje gras en ik denk dat ik dit jaar de tegels verf met betonverf oid. :) Dan krijgt alles toch weer een ander gezicht :D

18. Rono

Rono Niet meer actief

Dan ga je naar de gamma en huur je een roller voor t gras en een kruiwagen en daar krijg je gratis een aanhangwagen voor 2uur bij haha :) alleen 100 euro borg betalen maar das logischd

19. Sila24

Sila24 Niet meer actief

we hebben al iemand gevonden waar we gratis aanhang kunne huren maar kruiwagen en roller voor gras is ook te huur? die heb ik dus ook nodig :D

20. Rono

Rono Niet meer actief

Ja gewoon bij de gamma :)

Deel Deze Pagina