goedkope oplossing gezocht voor de voor en achtertuin

Discussie in 'De lounge' gestart door Sila24, 24 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sila24

Sila24 Niet meer actief

2. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Sorry, ja inderdaad daar heb ik overheen gelezen.
    Je kan je gazon bemesten in maart/april en aug/sept. Wij gebruiken daar altijd zo'n blauwe korrel voor en apart een kalkkorrel. Organische mest zal ook wel kunnen, maar daar heb ik geen ervaring mee. Ik denk ook dat dat een beetje compostachtig zal zijn en dus in ieder geval niet mooi voor op je gras.
    Succes ermee!

3. Sila24

Sila24 Niet meer actief

nou dus ff update : we zijn vandaag bezig geweest met de voortuin.. was een hels karwei........onder het grind zat nog een laag grond met grind pfffffffff de vorige bewoner had er dus nog extra laag op gegooid.. dat hebben we laten zitten nu.. we hebben gesproken met de woningbouw die gaat nu zwart grond brengen gratis.. maar ze vroegen hoeveel kuub we nodig hebben. ik zei dat de tuin 17 vierkante meter is maar ze konden dat niet berekenen.. wie o wie weet hoeveel kuub we genoeg hebben nu>?

4. Sila24

Sila24 Niet meer actief

en die tegels heb ik laten zitten die moet ik dus ook schoonmaken..

5. Sila24

Sila24 Niet meer actief

en morgen gaan we de achtertuin doen.. we waren vandaag te laat om de troep naar de stort te brengen dus dat moet morgenvroeg en daarna gelijk aan de slag met de achtertuin..

6. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Vraagje: waarom graszoden? Het is in verhouding een stuk duurder en het is omslachtiger met leggen (aanhanger regelen-huren, roller).
    Gewoon zakje graszzad kopen, inzaaien, klaar! Het duurt iets langer maar tegen de tijd dat jullie kleine erop zal gaan spelen is het echt wel opgekomen hoor!!
    Graszoden is vooral ideaal op plekken waar snel weer gelopen wordt ( bv schoolpleinen ed). Kun je van het geld dat je in je zak houdt nog wat leuke aankleding voor je tuin kopen!

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij zijn marktplaats opgedoken en hebben tegels gehaald bij mensen die ze gratis aanboden als wij ze er zelf uittrokken. Aanhanger (dubbelasser!) gehuurd bij Boels en zodoende waren wij 30 euro kwijt voor een partij mooie tegels (50x50) die nieuw 750 euro hadden gekost.
    Via marktplaats ook palissaden besteld, (betonnen afscheidingen voor borders), van 40 cm hoog, dus wij hebben verhoogd borders. Superpraktisch met een peuter, die daar lekker niet in kruipt :)
    Planten hebben wij nieuw gekocht, maar ook die worden op marktplaats veel gratis aangeboden :)

8. raspberry

Mijn zwager is stratenmaker en rekende vorig jaar dat als volgt uit: aantal vierkante meters keer 10 cm, dat is je aantal kubieke meters, (wel even met gelijke eenheden rekenen en goed omrekenen naar m3 natuurlijk ;)).

9. Sila24

Sila24 Niet meer actief

we hebben het al gekocht en het kostte 42 euro dus zo duur is het ook niet.. en we hebben sowieso aanhangwagen nodig om eerst al het troep weg te gooien dus dat maakt ook niet veel uit en mijn man wil perse mooi gras anders dan wil hij het niet dus vandaar

10. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ja ik zit steeds te kijken naar tegels voor de voortuin of ik krijg geen reactie van mp of het is al weg :(

11. Sila24

Sila24 Niet meer actief

:( moet ik nu dan 17 x 10 uitrekenen ???????/

12. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113

Nee het is niet heel duur, maar nog altijd wel duurder dan gewoon zelf inzaaien ( voor 25m2 heb je 500 gram nodig, kosten 10 euro). Bovendien moet je nu ook nog een kruiwagen en roller huren! En mooi gras: hoezo mooi gras? Gras wordt mooi door het goed onderhouden, dus op tijd maaien, sproeien bij droogte en bemesten. En een goede vlakke ondergrond, maar ook dit geld bij beiden! Dus je inzaait heb je ook in mum van tijd net zo mooi gras als met zoden.

Maar als je het al besteld hebt kun je niet zoveel meer aan doen!

13. Sila24

Sila24 Niet meer actief

janananas ja mij maakt het ook niet veel uit hoor als het maar mooier eruit ziet maar mijn man die wil nooit wat anders dan wat ie in zijn hoofd heeft dus vandaar en ja het is al betaald en besteld dus dat kan niet meer verandert worden

14. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    waar in friesland woon je dan.
    ik woon zelf ook in friesland.
    en ik zie juist overal tegels staan op mp.

xx

15. Sila24

Sila24 Niet meer actief

loveyengeltje dat ga ik hier niet neerzetten i.v.m privacy enzo.. maar ik weet welk je bedoelt maar dat is allemaal ver weg

16. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    je mag me ook pben hoor.
    kan ik evt meehelpen zoeken

17. Sila24

Sila24 Niet meer actief

bedankt voor je lieve aanbod maar .. ik denk dat ik de voortuin zo laat..als ik het morgen ff schoonpoets dan is het wel genoeg denkik

18. raspberry

Nee, 17 maal 0,1 meter, geloof ik. Is dus 1,7 kuub.
    Even narekenen hoor: in elke vierkante meter heb je 100 'blokjes' van 10 cm hoog, (elke meter heeft 10 decimeters. 10x10 is 100).
    Je hebt dus 1700 blokjes van 10x10 in totaal, dus 1700 dm3. Komma 3 plaatsen naar voren, is idd 1,7 m3=1,7 kuub dan.

Je moet dus een laag aanleggen van 10 cm grond. Wel voldoende afgraven dus ook, het moet je niet boven de drempel van je deur uitkomen! ;)

19. Sila24

Sila24 Niet meer actief

roze marijke thanx voor het antwoord :D

20. Sila24

Sila24 Niet meer actief

we zouden vandaag graszoden ophalen.. hebben we aanhang gehuurd .. en grasroller enzo geregeld..gaan we erheen half uur rijden..komen we daar aan geen grasbedrijf te bekennen..vragen we aan mensen die daar wonen..zeggen ze dat de grasbedrijf al een jaar terug is gesloten. We bellen met de welkoop.. vragen opnieuw of we de juiste adres hebben zeggen ze ja...maar nee er is niks daar. Dus ik zeg tegen me broertje kom we gaan terug naar de welkoop.. vragen om onkostenvergoeding.. want dit kan toch niet!!!! gaan we erheen zegt de medewerker dat er iets fout is gegaan in het systeem dat het niet helemaal door is gekomen.. heel vaag allemaal.. ik mocht niet praten van me broertje hij zou het zogenaamd allemaal regelen..nou we hebben nu 5 euro voor benzine voor een uur rijden ??! en geld terug van de graszoden die we niet gekregen hebben..en aanhangwagen wou die de bon van hebben.. en da nnog is het de vraag of we het geld van de aanhang terug krijgen.. ik vind het heel vaag allemaal.. voor het zelfde geld had ik mensen gehuurd om die zoden te leggen.. we wouden het zelf doen en gelukkig maar want anders hadden we probleem denkik.. nu gaan we maar zelf gras zaaien het is niet anders.. ik baal echt als een stekker me hele dag is verpest door hun stelletje amateurs

Deel Deze Pagina