Ik zie door de bomen het bos niet meer! Dan sta je in de supermarkt voor het Oosterse schap en je hebt gewoon een hele wand met sojasauzen en ketjap! Je hebt sojasaus en ketjap. Lichte en donkere. Vloeibare en stroperige. Zoete en zoute. Chinese, Japanse en Indonesische. Manis, sedang, asin, kendal en medja. En dan nog verschillende merken!!! Welke gebruiken jullie en waarvoor?
Welke ik op dat moment zie. Echt, dat is gewoon een kwestie van gokken wat het lekkerst is bij wat je dan gaat maken.
Ketjap manis, volgens mij betekent het gewone ketjap ( je hebt bijv ook sambal manis). Gebruik het bij bijv nasi en marinades.
Soja, gebruik ik voor kip om te marineren. Ketjap manis, voor rundvlees om in te sudderen en chinees eten
Ik vind de stroperige het lekkerste...echter hebben ze die hier niet meer. Ik heb verschillende staan...vind het lekker om verschillende marinades mee te kunnen maken
Ben hier bij de jumbo, ah en emte geweest...hebben het allemaal niet Meer supermarkten heb ik hier niet...toko's zijn er al helemaal niet... Ik wil ECHTE ketjap
Even op de FB-pagina van Go-Tan vragen waar het in jouw buurt verkocht wordt! Het zit so wie so in het assortiment van AH en Jumbo, dus ze kunnen het voor je bestellen.