Goedkope recepten!

Discussie in 'De lounge' gestart door Female, 20 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

wat ik heb van euroshopper:

afbakbrood,chips, zoute sticks,brie, rijst, sommige blikgroente zoals bruine bonen, koffiemelk, de diepvriesvis zoals koolvis of kabeljauw, de m&m''s,soms de stroopwafels, spinazie ala creme,

2. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    -Sla op toast : ijsbergsla,veldsla,komkommer,tomaat,paprika en bosui door elkaar heen mengen met een beetje peper en zout. Kip bakken en op het laatst ketjap,chilisaus en een beetje sambal erdoor heen en nog even lekker 5 min laten pruttelen. Gewone boterhammen even in de oven of broodrooster. Het slam-mengsel op een boterham scheppen met de kip erover, nog een boterham er boven op en weer sla mengel met kip erop. Dan nog een boterham erop, sate=prikker erin en klaar.

Ongetwijfeld maak je niet al het sla mengel op dus dan gebruik je dat de volgende dag en dan doe je er krieltjes en vis/vlees erbij (niet alles door elkaar natuurlijk:p)

- Ui,wortel,tom blokjes en gehakt bij elkaar (wortel eerst koken) beetje chili saus erbij. Dan in een ovenschaal. Daar boven op aardappel puree en geraspte kaas en nog even in de oven.

Eet smakelijk

3. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Pittige gehakt balletjes met rijst:

Rundergehakt mengen met een uitgeperst teentje knoflook, 2 eetlepels japanse soyasaus, 4 eetlepels ketjapmanis en een flinke schep sambal manis. Kleine balletje draaien en lekker bakken. Lekker met pindasaus en rijst. Even lekkere snijboontjes en kroepoek erbij...

4. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Brocoli schotel met kip.. Errug lekker en helemaal niet duur.

Wij kopen 1x in de week onze boodschappen en zijn dan voor de hele week ( dus echt alles ) 50-60 euro kwijt ( bij de lidl ) ...

Voor brocoli schotel heb je ( uiteraard ;) ) brocoli nodig, kipfilet, geraspte kaas, creme fraishe, kipragout en eventueel gebakken aardappeltjes ...

Kook de brocoli even beetgaar en laat deze goed uitlekken, snij de kipfilet in blokjes en kruid deze naar smaak en bak deze goudbruin, meng de creme fraishe met de ragout.
    Leg de uitgelekte brocoli in een ovenschaal en doe de kipstukjes hier ook bij, smeer hier overheen de ragout / creme fraishe mengsel en daarna strooi je de geraspte kaas eroverheen ..

Zet de schaal in de oven en laat het er ongeveer 30 min in staan ( tot de kaas goud bruin is ) ..

Eet smakelijk ..

Erg makkelijk recept maar overheerlijk en zeer low budget :D

5. Female

Female Niet meer actief

Dankje voor ullie tips ik zie alweer wat lekkere dingetjes :) !

6. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    mijn vriend had laatst een stamppottenbuffet, hij heeft daar hutsspot met bruine bonen erdoorheen gehad. niet een combi die je zo zou doen, maar het was erg lekker.

7. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Chili con carne

Ingredienten

Pot bruine bonen
    100 gram spekblokjes
    2 uien
    2 teentjes knoflook
    1 rode paprika
    500 gram rundergehakt
    2 á 3 tomaten (ontvellen)
    1 bouillonblokje voor rundvlees
    Italiaanse keukenkruiden
    Wat tijm
    Wat peper of Tabasco
    Laurierblaadje
    Plakjes Chorizo stuk of 15 a 20
    Eventueel wat Worcestershire sauce

Bereiding

Uien in dunne plakjes snijden. Paprika met een dunschiller van het schilletje ontdoen. Dit kan als je van de paprika het kapje er af haalt en hem in moten snijdt in de van nature aangelegde inkepingen. De paprika dan in smalle reepjes snijden. Tomaten inkruisen en even in kokend water leggen, waarna ze onder koud stromend water van het velletje ontdaan worden. De ontvelde tomaten in stukjes snijden. De spekblokjes in een hapjespan of wok uitbakken. De spekblokjes uit de pan nemen, het uitgebakken spekvet achterlatend. Dan de uien aanzweten en als dat gebeurd is dan pas de knoflook, in dunne plakjes gesneden of met behulp van een knoflookpers, toevoegen. Heel even mee bakken anders wordt de knoflook bitter. Het vuur laagzetten en de reepjes paprika, ongeveer een minuut of vijf, zachtjes meebakken. Alles weer uit de pan halen. Nu het rundergehakt rul bakken tot het geheel gaar is. Bouillonblokje boven de pan verkruimelen, Italiaanse keukenkruiden en wat tijm toevoegen. Door het gehakt mengen en even meebakken tot het geurt. De ontvelde tomaten toevoegen en een paar minuten meebakken om het zuurtje er van af te halen. Spekblokjes en het uien-knoflook-paprika-mengsel toevoegen en om scheppen. Hierna de bruine bonen met vocht en al er bij doen en het laurierblaadje en wat peper of Tabasco. Eventueel een scheutje Worcestershire sauce. Aan het eind de Chorizo toevoegen. Het geheel nog zo’n twintig minuten laten pruttelen.
    Lekker grof brood of stokbrood met kruidenboter er bij serveren.

8. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Tonijnburgers

Ingrediënten

1 blik tonijn (400 gr);
    4 eieren;
    20 gr boter;
    400 gr gekookte aardappels;
    1 eetl. fijngehakte dille;
    1 eetl. fijngehakte zongedroogde tomaatjes;
    1 theel. zout;
    versgemalen peper;
    5 eetl. bloem;
    paneermeel;
    zonnebloemolie

Voorbereiding

Haal de tonijn uit het blik en laat uitlekken. Klop de eieren los.
    Smelt de boter. Stamp de aardappels fijn.

Bereidingswijze

Prak de vis, de dille, het zout, de peper, de helft van de losgeklopte eieren en de gesmolten boter door de aardappels. Maak met vochtige handen vier ballen van dit mengsel en druk ze plat. Wentel deze ballen eerst door de bloem, vervolgens door ei en tenslotte door paneermeel. Bak ze in de hete olie snel aan beide kanten lichtbruin en knapperig. Leg ze even op keukenpapier en dien op.

9. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    in ovenschaal:

- laagje diepvriesspinazie (eerst opwarmen)
    - laagje gehakt, beetje pittig kruiden
    - laagje aardappelpuree, evt kaas erover

even in de oven... mjammie!

10. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Pilaf

Ingrediënten

500 gram hamlappen
    2 grote uien
    knoflook
    ketjap
    3 blikjes tomatenpuree
    sambal
    blik perziken

Voorbereiding

Vlees in blokjes snijden, ui grof snijden, knoflook uitpersen. perziken in blokjes snijden.

Bereidingswijze

Het vlees bakken en 10 minuten laten sudderen. uien, knoflook in een aparte pan bakken en op het laatste moment de ketja erbij doen. alles samenvoegen en dan de tomatenpuree erbij doen. dan de sambal en perziken met sap erbij doen en 10 minuten laten doorwarmen

Stoofschotel
    Ingrediënten

-Grote pot witte bonen in tomatensaus
    -1 prei
    -doos champignons
    -blikje knakworstjes

Voorbereiding

De prei wassen en in ringen snijden. Champignons schoonborstelen en in plakjes snijden. De knakworstjes in plakjes snijden.

Bereidingswijze

Doe een beetje boter in de pan. Doe de champignons in de pan en bak het een beetje aan. Doe vervolgens de prei erbij en dit ook een beetje aanbakken. Dan de pot met witte bonen erbij en de kankworstjes. Dit even laten pruttelen zodat het goed warm is.

11. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Snel goedkoop vegetarisch gerecht.
    Pasta Citroensaus

Pasta koken
    Creme fraiche in pan warm laten worden tot een saus ontstaat
    Citroen in uitknijpen
    Peper en zout en italiaanse kruiden toevoegen
    Groene tuinerwtjes en snijbonen in de saus warm laten worden, de groenten moeten nog wel een 'bite'hebben.

Serveren met geraspte kaas of parmezaan

12. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Gehakt rullen en daar kruiden doorheen, bv van die kant en klaar wokkruiden, of die flesjes kruiden (weet zo ff niet hoe t heet, je hebt surinaamse, pikante en nog een smaak) Zakje slamix of wokgroente even meebakken. En dat alles in een pittabroodje doen.
    Ik wilde eens wat anders dan shoarma in n pittabroodje en ben gaan experimenteren en iedereen vind het een succes.

13. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    sajoer boontjes

Pakje sajoerboontjes van conimex
    boontjes uit de vriezer (c1000) 0,50 cent
    rijst erbij en klaar.
    heerlijk:)

14. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Hier twee van mijn favoriete recepten, goedkoop en super simpel:

- Zilvervliesrijst
    - Halve chinese/spitskool (net wat in de aanbieding is)
    - Halve zak gebroken sperzieboontjes uit de diepvries
    - Pot kippenbouillon

Kippenbouillon in een wok gieten en verhitten. De kool fijn snijden en samen met de sperzieboontjes in de hete bouillon doen, aan de kook brengen en lekker 20 minuten laten sudderen op laag vuur. Serveren met rijst. Echt SUPER lekker door de bouillon met stukjes kip er in.

En:

- Aardappelen
    - Pak spinazie a la creme
    - Gekookt eitje
    - Blikje tonijn
    - Beetje fritessaus.

Weer supersimpel: pak spinazie in een pan aan de kook brengen. Eitje koken, pellen en in een schaaltje fijnprakken. Blikje tonijn laten uitlekken en met een beetje fritessaus vermengen met het ei. Dit mengsel door de spinazie roeren, zout erbij, op een bord met de gekookte aardappelen en eten maar! Voedzaam en echt heel lekker!

:)

15. bo2008

bo2008 Niet meer actief

en iemand iets lekker met vis? behalve tonijn dan leuk topic dit

16. Female

Female Niet meer actief

@ amaryllis
    je tonijnspinazie-ding ga ik vd eens maken :D

@ leeuw
    ik maak ik vaak, mijn man is half indo dus vandaar ;)
    Maar ik maak het wel allemaal zelf, nooit conimex oid.
    Als je af en toe je dingetjes bij de toko haalt is zelf maken nog goedkoper (en veel lekkerder ;)) en vind het ook leuk om te doen ;)

Verder nog genoeg nieuwe leuke ideetjes! :) Super!

17. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik zie hier ook recepten voorbij komen zonder vlees.
    Daar hoef ik hier echt niet mee aan te komen.
    Ik zou t prima vinden maar manlief en de grote boys niet.
    Maar zonder vlees is natuurlijk wel al een flinke budgetbesparing.

18. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Zonder vlees kan hier ook echt niet...mijn grote macho holbewoner heeft vlees nodig zegt ie :) Hahahaha!

Net als huzarensalade...lijkt mij heeeeeeeeeerlijk...maar dat wil ie niet hoor...ja als tussendoortje of snack!

Ik heb wel nog iets wat goedkoop is en lekker!
    Komt uit een boek van Sonja Bakker:

Hartige Quiche:

ingrediënten:
    1 pakje bladerdeeg
    1 pakje achterham (ongeveer 150 gram)
    1 pakje ontbijtspek (plekjes ongeveer 150 gram)
    1 zakje geraspte kaas (ik vind oude dan het lekkerst)
    3 eieren

snij de ontbijtspek en ham in reepjes.
    Bak de ontbijtspek in een koekepan even uit.
    Mix het met de stukjes ham en de geraspte kaas (in het recept staat dat de spek moet afkoelen maar dat doe ik nooit)
    klop 2 eieren en 1 eiwit even los en gooi het erbij.
    Bekleed een bakvorm met de bladerdeeg en bewaar voor een deksel.
    Doe het ei bij het mengsel van de ham e.d. en dan in de vorm.
    leg het deksel erop en maak een gaatje in het midden (om lucht weg te laten gaan)
    Bestrijk het deksel met het eigeel wat je nog overhebt.
    En dan 45 minuten op 200 graden in de oven!
    HEEEEEEEEEERLIJK
    En het vult echt heel erg goed!

krijg er gelijk trek in!

19. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Krieltjes lekker kruiden met bijv provincaalse kruiden. Groente maken (wat je maar wilt, speciebonen,brocolie whatever) met zalm. Zalm in aluminium folie leggen charlotjessnipperen en erop doen beetje olijfolie erop en wat citroen, pakketje dicht vouwen en even 20 min/half uurtje in de oven. Heerlijk.

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Balletjes in tomatensaus

Gehakt kruiden met spaghettikruiden en bakken of afkoken (mijn vriend vindt ze gebakken lekkerder)
    Macaroni koken
    Tomatensausje maken: wortel + ui aanstoven en verder laten sudderen met een brikje gezeefde tomaten. Daarna mixen en kruiden naargelang smaak.

Alles onder elkaar en klaar!

Heb eens uitgeteld en dit gerechtje kost me een euro of 3 en we kunnen er 2 dagen goed van eten. Eventueel kan je er een afgebakken broodje bij eten.

Deel Deze Pagina